Ga naar inhoud


dbox1 +dbox 2


spaghetto

Aanbevolen berichten

Hoi Nokia bezitters en niet bezitters,

Ik ben van plan om beide Nokias op een lnb aan te sluiten dmv de doorlus mogelijkheid van de dbox2.

Stel voor dat een keer per ongeluk beide boxen aan gaan,gaat dan er wat kapot?

Bv dfe boxen zelf of de lnb of weat anders?

Ik wil eigenlijk de dbox 1 in de slaapkamer zetten en de ddbox 2 in de woonkamer.

Wat denken jullie is het wel te doen zo?

Groeten Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Goto,

Ik wil ze beide op een lnb aansluiten,ik vraag me af of dan niet te veel spanning krijgt de lnb en kapot gaat?Volgens mij om te schakelen heb je toch 14 en 18 volts nodig dus 36 volts ipv 18.

Heeft de Humax ook de mogelijkheid voor doorlussen?Dat wist ik niet.

Groeten Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ henkie36,

Ik weet van die mogelijkheid van de dbox1.De dbox2 heeft echter een lnb ingang en een uitgang naar een tweede tuner,dus geen switch nodig(?).Ik zit echter met de spanning niveau voor de lnb, stel voor dat als per ongeluk beide ontvangers aangaan.Het kan nooit goed voor de lnb zijn.

Ik vraag me dus af als de dbox2 de spanning naar de lnb afsluit zodra de 2de tuner aangaat.

Ik weet ook dat binnen dvb2000 de spanning naar de lnb kan regelen bv op 0 dus geen spanning.Ik weet dus niet hoe met de dbox2 zit.Ik denk dat niet mogelijk is via de software.

Als er iemand is die hierover meer weet hoor ik het graag.

De groeten Spaghetto.

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spaghetto , als beide ontvangers 18 V afgeven , blijft de spanning op de lnb 18 V .

Dus schade aan de lnb is uit te sluiten .

Als je bij de d-box 1 met : menu-9-5-7 -LNB ext. OFF zet , en de toets "TV" op de AB gebruikt , schakel je de scart "Sat" in , en gaat de lnb spanning naar 0 .

Van de d-box 2 weet ik het helaas niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist getest,dbox2 doorgelust naar Humax5400,beide ontvangers aan,beide geven beeld en geen probs dus.

 

Daarna de Humax ook nog doorgelust naar de satkaart,alle 3 ontvangers aan en weer geen probs,dus kun je m.i. gewoon doorlussen.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spagetto,

 

 

heb hier een Nokia Dbox2 en daaraan doorgelust m'n Skystar2.

Werkt prima. Ook andere combinaties, Dbox2 en Dbox2, Dbox2 en Philips en Dbox2 met Xsat410 werkte allemaal goed.

Je kunt dus zonder probleem doorlussen, je moet alleen wel opletten met polarisatie als ze allebei aan staan, en bijv. ook met een Disecq-switch, zoals ik heb (Astra-Hotbird).

 

Luck,

 

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...