Ga naar inhoud


Seasons2 defect ?


Gast HarrieNak42

Aanbevolen berichten

Pennetje 5 van je ISO kaart moet direct aan massa liggen, en via de com connector zo je computer in, welke daar weer is verbonden met de behuizing van je computer en deze is verbonden met aarde.

En dit pennetje 5 is tevens ook verbonden met de metalen omhuizing van de com-poort stekker.

 

Temninste bij, en ik heb nooit geen problemen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Graag nog wat toelichting :

Pin5 op de PC is geaard via de computer.

De humax is echter niet geaard. Bedoel je dat ik de Humax moet aarden of pin5 van de seriele kabel aan de humax moet verbinden met aarde ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een compoort kabel 1 op 1 met alle 10 de draadjes van het mannetje naar het vrouwtje.

 

Het vrouwtje in je pc prikken en het andere eind van je kabel, daar waar het mannetje zit, op je season prikken en vervolgens je season in je ontvanger.

 

Dan zit alles zoals het hoort.

 

En als één kabel van 1,5 meter niet lang genoeg is koop je er 5 van die zelfde kabels en knoop je ze allemaal aan elkaar, zo werkt het bij ook prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, voor de 2e keer de interne kaartlezer opgeblazen door de seasons2 logger. Wordt een duur grapje. Heeft iemand een idee hoe de seasons de interne kaartlezer electronisch kan beschadigen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek desnoods een extra (massa) kabel tussen beide apparaten.

 

Vaak wordt tgv oud netfilter in de PC het PC-chassis opgetild naar de helft van 230 volt.

Kun je zo meten met voltmeter naar aarde.

 

Maar zoals hierboven als is gesteld. MEET NOU gewoon even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik weet niet of dat zo'n goed idee is om je hummie te aarden.de minkant van de voeding zit nl ook op de chassis.

Volgens mij veroorzaak je dan een sluiting.er zijn ook seasons op de markt die optisch ontkoppeld zijn.ik denk dat je beter zoiets kan doen.dan heb je iig een electrische scheiding tussen pc en hummie..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik zeg toch..meet eens de massa van massa kaartlezer season en massa kaartlezer humax.daar zal je hummie kapot van gaan..

 

Juist.. en die spanning kan wel oplopen tot 200 Volt, en dat noemen ze nou potentiaal verschil.

 

Dus die 2 massa's aan elkaar knopen, en je hebt nergens geen last meer van.

 

 

Hoe???...

 

Gewoon met een één op één 9 aderige compoort kabel van Hummie naar Pc.

Zet gewoon alle pennetjes door en ook de omhuizing van de compoort, dat zou dan draadje 10 zijn.

 

Dan zou het goed moeten zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...