Ga naar inhoud

[DBOX-II] DBOX2 in Debug-modus zetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb de instructies volgens Dietmar-H gevolgd om via een flash-erase een up-date te krijgen.

Na een aantal keren flas-erase te hebben gezien krijg ik de volgende foutmelding

"Das Betriebssystem konnte nicht korrect geladen werden.

Mit "ok" aktualisieren Sie jetzt das Betriebssystem"

Hoe moet ik nu verder ??

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Citaat:
Heb de instructies volgens Dietmar-H gevolgd om via een flash-erase een up-date te krijgen.
Na een aantal keren flas-erase te hebben gezien krijg ik de volgende foutmelding
"Das Betriebssystem konnte nicht korrect geladen werden.
Mit "ok" aktualisieren Sie jetzt das Betriebssystem"

Hoe moet ik nu verder ??

Staat er al Linux op? Of ben je nog met het debuggen bezig? Welk merk heb? 1 of 2x flash?
Geplaatst:

Beste Appien.

T'is een Sagem met 2xIntel flash, die ik probeer te voorzien van Linux.

Volgens de beschrijving dien je 2x flash-erase te krijgen waarna de receiver nieuwe firmware wil installeren. Echter

na 2 x flash-erase krijg ik dus de melding dat de firmware niet correct geladen kan worden. Durf dus even niet verder,..met het Updaten (te onderbreken na 4 balken)

Geplaatst:

Beste Appien

De methode zoals beschreven Http://dietmar-h.net/ohne_Kurzschluss.html. Onder hoofdstuk Update Einleite sub-paragraaf "flas-erase"

Nadat "Starte V2.01 im LCD erscheint und dann fur einige Sekunden die Pfeil-nach-unten Taste an der Dbox drucken bis im LCD "flas-erase" erscheint"

etc. etc.

• Moderator
Geplaatst:

het tweede deel over het flashen heb ik vertaald en staat bij de sticky..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Beste Appien

mbt de MHC-methode. Wanneer begin je met de pin 12-gnd verbinding en wanneer verbreek je de verbinding weer??

Geplaatst:

Appien, bedankt voor de tip.

Nog een vraagje tav pin 12 aansluiten. Indien ik mijn Sagem 'reset' en krijg ik vervolgens de rij met getallen en na enige tijd een drie-tal blokjes op het scherm.

Krijg ik deze 3 blokjes ook indien ik pin 12 'kortsluit' met GND? of krijg ik een balk te zien?

Moet je deze procedure altijd herhalen om bv nieuwe software op de receiver te zetten? Of heb je na deze methode de flash voor altijd toegankelijk gemaakt

Geplaatst:

hoe zit het met de blokjes, zijn ze bij de pin12-GND anders

dan zonder dit na het resetten?

Ik heb zojuist een draadje + schakelaar gesoldeerd op de pin12 soldeerpunt en GND aangebracht...........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen