Ga naar inhoud


Canal+ en Premiere-World zetten wederom onze host provider onder druk


Ron

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik weer een brief binnen gekregen van de legal dept. van onze host provider.<BR>Zij hebben wederom brieven en faxen van Canal+ maar dit keer ook van Premiere-World (KirchGruppe) ontvangen waarin beweerd wordt dat het Nederlandse board van sat4all illegaal zou zijn.<BR>Wij hebben 48 uur de tijd gekregen om illegale zaken te verwijderen maar wat moeten we dan verwijderen? Alles wat hier staat is toch legaal?<BR>Wij hebben er de laatste maanden zeer streng op toegezien dat hier geen keys geplaatst worden en op deze server staat geen enkele file. Bovendien wijzen wij onze leden op het feit dat wij geen medewerking verlenen aan het gratis kijken en dat wij niet willen dat mensen files of keys op dit board plaatsen die dat mogelijk maken. Derhalve zie ik dan ook niet in waarop Canal+ en PW deze keer kun klachten weer baseert.<BR>Het was zoals altijd weer zo'n vage brief waaruit alleen blijkt dat zij vinden dat wij ons in de illegaliteit zouden begeven, maar men gemakshalve weer "vergeet" te vermelden wat dan wel illegaal is.<BR>Ze schijnen keer op keer te vergeten dat wij hier in een vrij land leven waar een gezonden discussie over alle aspecten van satelliet-ontvangst gewoon mogelijk is.<BR>Zelfs het discussiëren over een encryptie systeem is niet verboden dus ik begrijp werkelijk niet waarom Canal+ ons lastig blijft vallen.<P>Zouden een aantal knappe juridische koppen zich misschien nogmaals over deze materie willen buigen want wij zijn deze intimidatie van o.a. Canal+ zo langzamerhand echt zat!<P>Onze maatregel om Canal+ en Irdeto Access toegang tot deze server te ontzeggen is natuurlijk ook niet voor de lol genomen. Wij zijn hun kruistocht tegen sat4all echt zat!<BR>Als zij deze server toch betreden zijn zij zelf strafbaar. Dit is een besloten server die alleen bedoeld is voor satelliet hobbyisten! Canal+ en andere anti-piracy organisaties die ons lastig vallen zijn niet welkom!<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 25-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat ze altijd wel kunnen proberen een hosting provider onder druk te zetten. Tenzij er een keer een rechtzaak over is geweest en ze die hebben verloren, dan heb je dat als juriprudentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En..... wat gebeurt er dan over 48 uur????<BR>Gaan ze de provider vragen de zaak te sluiten?<BR>En hoe lang duurt het dan voordat er weer een aantal nieuwe forums zijn?<BR>Hebben die gasten dan nog steeds niet in de gaten dat het net een soort bacterie vermeerdering is?<BR>één worden er twee, twee worden er vier, vier worden er acht, acht worden er zestien enz. En dat kan heel hard gaan! shocked.gif" border="0

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als onze host provider geen ballen heeft is het dan theoretisch over 35 uur afgelopen, maar ik ben ervan overtuigd dat onze host provider zich niet onder druk zal laten zetten door Canal+ (and da rest) dus zullen we gewoon op deze locatie online blijven.<BR>Mochten we wel moeten verhuizen zal het Nederlandse board een paar dagen off-line zijn, maar ik kan je garanderen dat we dan beter dan ooit terug komen:-)))<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die jongens van anaal plus blijven net kleine kinderen. Met als motto als je niet normaal (eerlijk) kunt winnen dan gaan we maar pesten.<P>Je kunt natuurlijk ook hun een email sturen dat als ze met deze flauwe kul doorgaan dat je dan ff wat emails bekend gaat maken zodat je hun email provider plat legt.<P><BR>Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zou je dat ook ten sterkste afraden !<P>Wat mensen privé doen met virus-, email- en hack attacks moeten ze zelf weten, maar sat4all; distancieer je van deze (strafbare) feiten.<P>Dat ik erom zou lachen als het gebeurt, is een heel ander verhaal, maar laat het los van dit board.<P>@Toxic;<BR>Ik heb inderdaad de afgelopen weken in de Satellite gids wat artikelen gelezen waarin Canal+ wat minder prettig voor de dag komt, qua media uitingen en haar kwaliteit van dienstverlening, positieve ontwikkeling !<P>Mijn doelstelling is alleen maar een juiste weergave van feiten, en daar is niets op tegen lijkt me.<P>keep it up !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat in een rechtsstaat bewezen (of aannemelijk gemaakt) moet worden dat, in dit geval, de provider een site Host welke illegale handelingen zou verrichten. <P>Is het dan niet zo dat de provider kan afdwingen dat A- eerst moet bewijzen dat dit zo is, alvorens tot afluiten over te gaan. Misschien dat je op deze manier eens iets meer informatie kunt krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jws:<P>tuurlijk kan een provider dat doen, maar een provider zal er weinig belang bij hebben. Als ze moeten kiezen tussen veel gezeik met Canal+ of sat4all eraf gooie, zullen veel de makkelijkste weg zoeken frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer dat de T-SHIRTS nig niet klaar zijn anders hadden we altijd met alle SAT4ALL fans aanstaande vrijdag naar de rechtbank kunnen gaan.<P>En dan het T-shirt aantrekken van SAT4ALL, even kijken hoe freek dan uit zijn ogen kijkt.<P> tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Toxic en 666 software;<P>ik ben weer even zo vrij om mijn mening op te dringen; haha..<P>ik, persoonlijke mening dus, zou de Downloadmaster en de downloadcodes niet hosten via sat4all. het ligt er hier, ondanks een zeer mooi stukje software, iets te dik bovenop dat sat4all rechtstreeks toegang verschaft naar (key)files.<P>een hoop ellende zou minder kunnen worden indien (voor tenminste buitenstaanders) hier geen direct verband ligt.<P>er is vast wel een alternatief voor ? toch ? voorkomen is beter dan genezen in dit geval.<P>c-ya.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bigfoot heeft daar zeker niet ongelijk in.<BR>Ik zou trouwens ervan afraden om Canal+ te gaan sarren met email bombardementen, sturen van virussen en dat soort zaken. Dit is natuurlijk zeer onprofessioneel. We zijn toch allemaal volwassen mensen of niet dan.<BR>Het lijkt mij misschien ook beter om FvdE gewoon te laten voor wat hij is. D.w.z. niet onodige irretaties op te wekken.<BR>Natuurlijk zal de verhouding Sat4All - Canal+ nooit goed worden.<BR>Als het oprichten van een vereniging niet de juiste oplossing is om aan financieele middelen te komen, waarom wordt er dan geen firma opgericht..? Het verkopen van Sat4All T-shirts en koffie-mokken lijkt mij nou echt niet illegaal.<P>groet wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar schiet me net nog een idee te binnen om aan financien te komen....<BR>We zouden het hele board als boekwerk op te markt kunnen brengen. Ik ben er zeker van dat dat een bestseller wordt.<BR>Is namelijk interessant voor sathobbyisten die geen internetaansluiting hebben.<BR>Wat vinden jullie daarvan...? laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele forum als boekwerk op de markt?? Lijkt me sterk dat mensen dat gaan kopen. Het zou wel handig zijn overigens als het in een textfile gezet zou worden, want dan kun je een stuk sneller in oude topics zoeken. De search op het forum is echt onwijs langzaam. <P>Maar ik denk dat elke zichzelf respecterende sat-hobbyist wel een internet aansluiting heeft. Waar moet je anders de keys vandaan halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...