Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


Gast

Aanbevolen berichten

Dit is een heel vreemde beslissing!!<P>En ook onterecht in mijn (wel niet zo heel objectieve) opinie.<P>Het lijkt me niet eerlijk dat een satwinkel geen programmers mag verkopen en een electronicaboer wel. <P>In een eventueel hoger beroep kan deze beslissing goed weer even snel verworpen worden denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is het in de plaats van een nederlaag geen overwinning.Inderdaad,waarom zou M-Sat zijn zaak niet splitsen.Ene voor sateliet en de andere voor de nodige hardware.'t Is maar een idee hoor en ik heb zeker niet de pretentie om te zeggen wat M-Sat moet doen.Het lijkt me toch een idee. smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen ze ook wel de verkoop van lege cd's en cd-branders gaan verbieden. Als apparatuur om smartcards te bewerken verboden is, dan is de spaarkaartschrijver bij de benzinepomp ook illegaal. Ik denk dat de rechter gezwicht is voor de schone schijn van C+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de uitspraak pas op 27 juli was?<P>blijkbaar dus niet, als het inderdaad zo is dat Msat geen lege kaarten en programmers meer mag verkopen, kan ik dat alleen maar toejuigen, immers we weten allemaal dat Msat (nog steeds) diverse kaarten met daarop software voor het kijken naar o.a. C+ verkoopt aan mensen die geen kaas van programmeren hebben gegeten, en die het enkel te doen is om gratis te kunnen kijken naar o.a. een nederlands pakket aan tv zenders van fl. 99,00 per maand.<P>het is door heren als de B. van Msat, dat C+ zo'n heksejacht tegen sites als sat4all is begonnen, en dat eerlijke handelaren in sat app. het brood uit de mond wordt gestolen, omdat de eerlijke handelaar geen illegale kaarten verkoopt.<P>bovendien mag wel eens gezegd worden dat de makers van programma's voor mosc kaarten en voor pic/altmel kaarten, deze geheel belangeloos op het net beschikbaar stellen aan hobbyisten, en dat een Msat deze software zonder toestemming van de makers misbruikt,gebruikt, en verkoopt aan niets wetende mensen die enkele in zijn zaak komen om gratis naar C+ te kunnen kijken.<P>Het blijft voor ons hobbyisten natuurlijk wel mogelijk om aan programmers en kaarten te komen, maar een verbod voor zaken als Msat die openlijk te kennen geven mensen te willen helpen om illegaal naar betaal tv kanalen te kijken, mag van mij, dit heeft tenslotte niets meer met een hobby te maken, of het moet een hobby zijn om gratis film kanalen te kijken waarvoor betaald moet worden.<P>Niet iedereen zal mij deze uitspraak in dank afnemen, maar het is mijn !! mening die ik hier heb neergezet.<BR>wie volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat C+ dit als winst ziet.<P>Het stopt de handel nl. niet maar zal zich slechts verplaatsen.<P>C+ mag uberhaubt blij zijn dat e.e.a. in het verleden in volledige openheid gebeurde, zodra het uit het zicht verder gaat zal de handel juist toenemen.<P>Door continue de media te zoeken zal de toename van het aantal satters alleen maar sneller toenemen.<P>Dat ze nog geen afscheid hebben genomen van Freek en vrienden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb C+ hierin nooit begrepen en denk ook dat ze met deze aanpak wel eens goed de boot kunnen missen.<P>Deze hele materie was alleen maar in zeer beperkte kring bekend en met alle publiciteit heeft C+ het nu voor elkaar dat iedere Nederlander weet dat als je 1000 piek aan een schotelsetje inversteert je gratis kan kijken naar alle Europeese C+ zenders. En dat komt nu zeker in de woelige tijd van UPC en de onzekerheid daarover zeer ongepast lijkt me. C+ had hierdoor een heleboel satellietklantjes betaald erbij kunnen krijgen maar door het publiciteit zoeken kopen deze potentiele klanten nu alleen een ontvanger en een schoteltje en kopen in vele gevallen voor heel veel geld een goud kaartje. <P>En de handelaren maar lachen frown.gif" border="0frown.gif" border="0frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satwatcher ik denk dat het hier niet alleen de publiciteit van Canal+ betreft, maar ook de kracht van het internet waar C+ tot nu toe machteloos tegenover staat.<P>Door internet is het mogelijk geworden kennis over allerlei zaken in een rap tempo te verspreiden.<P>Naar mijn idee zijn er op de lange termijn twee mogelijkheden.<P>of C+ stapt over op een (on)kraakbaar systeem (zoals sky) of c+ zal in de toekomst stoppen met haar activiteiten.<P>De toekomst zal het leren. En wat de uitspraak betreft, ik heb er gemengde gevoelens bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fenzo,<P>Wat jij daar verteld is wel erg zwart wit. Natuurlijk mag jij je eigen mening hebben, maar het gaat hier over hele andere zaken.<BR>Waar het om gaat is dat MSAT dus ook geen lege kaarten en programmers meer zou mogen verkopen. Waar heb jij dan je kaartje gehaald? Bij de bakker?<BR>Kijk, het is natuurlijk te gek om los te lopen dat je als satelliet handelaar door een rechter verteld wordt dat jij een schotelaar geen programmer mag verkopen en een elektronica freak wel. Want wat er nu gaat gebeuren is dat iedere satelliet handelaar die perse kaarten en programmers wil blijven verkopen een “shop in shop” laat registreren bij de KvK, die op naam van zijn vrouwtje registreert of gewoon op eigen naam een 2e BV'tje start (zie MProg) en dan onder een andere naam op dezelfde locatie gewoon dezelfde artikelen blijft verkopen. Een flinke rechter die daar wat tegen doet. Dat moet hij namelijk de winkelier gaan verplichten de klant te vragen waar hij de spullen voor wil gaan gebruiken (inbreuk op privacy) en dan een klant die een satelliet schotel heeft de spullen weigeren (discriminatie). Zie je het al voor je?<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even een vraag tussendoor....<P>Waar staat ergens dat een electronica boer wel deze kaarten kant en klaar zou mogen verkopen ??? <P>Is dat ergens door een rechter gezegd.<P>Zou best wel eens kunnen dat electronica boeren de onderdelen zou los zou mogen verkopen die het voor een hobbyist mogelijk maken een bepaald iets te maken maar ze het niet kant en klaar zou mogen verkopen.<BR>Ditzelfde was vroeger ook het geval met illigale FM zenders. In Duitsland mochten die dingen kant en klaar verkocht worden. En in Nederland mochten electronica boeren wel de onderdelen los verkopen of een bouwpakket verkopen van maar ze niet kant en klaar verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toont ook wel weer hoe scheef en tweeledig onze rechtspraak in elkaar zit.<BR>De ene rechter doet de uitspraak dat kaartjes + programmers legaal zijn, en de andert beslist zomaar even dat het tegengestelde waar is. Wie moeten we nu geloven????? Is het zo dat de firma *xtrasat de kaarten en proggers wel mag verkopen en de firma *sat niet???? Moet je net toevallig een beetje mazzel hebben met de rechter die je zaak in beheer heeft??? Is de rechter met zijn verkeerde been uit bed gestapt???? De tweeledigheid in de rechtspraak is toch voor een buitenstaander niet te begrijpen en ook volledig krom....<BR>Straks mag de doe-het-zelf boer geen betonscharen meer verkopen omdat ik daar wel 's illegaal een fiets mee op de kop kan tikken....<BR>Kunstmest mag niet meer verkocht worden omdat ik daar misschien een hele fijne bom mee kan maken....<BR>Rattegif mag niet meer verkocht worden omdat ik daar mijn vrouw wel 's naar de eeuwige jachtvelden kan doen verdwijnen....<P>C+ grotendeels gewonnen???? Als ze een beetje aan langere-termijn-denken doen, is dit toch weer een groot verlies. Inmiddels weet half NL dat het illegaal kijken wel erg simpel is. En dit "virus" wordt met de dag groter en breidt zich als een olievlek uit.<P>@Freek: zoek nu vooral de pers op en laat grote stukken in de kranten zetten over de "overwinning". Maak nu ook de rest van NL nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor zwartkijken.<BR>Je weet het: hoe illegaler de handelingen, hoe nieuwsgieriger men wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...