Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo <P>Even op het antwoord van Satwatcher terug te komen. een Fm zender mag in Nederland gewoon verkocht worden zolang deze maar niet aangesloten is dan mag je deze in bezit hebben dit is bij de wet vastgelegd. Ik kan er over mee praten afgelopen zaterdag haalden ze mij uit de lucht en alles wat niet aangesloten was, zelfs mijn nieuwe eindtrap liet de opsporingsambtenaar staan dit omdat de wet het niet toeliet deze mee te nemen.<P>Een satelliet handelaar heeft veel connectie's ook met Camping-eigenaren en de geautomatiseerde campings hebben tegenwoordig al een Chippaal bij de ingang staan waar de klant zijn chipkaart in kan voeren om de slagboom open te krijgen en deze kaarten worden ook met dit soort programmers geprogrammeerd, en als de hobby jongens erachter komen wat je er mee mee kunt dan is het hek van de dam en heb je de tv aanbieder kwaad. Je kunt als satelliet-handelaar toch niet gaan claimen bij de fabrikant om deze programmers te gaan modificeren de fabrikant heeft wel wat anders te doen dan deze functie's eruit te halen want deze programmers worden ook gewoon verkocht aan KPN voor de GSM-Kaarten te voorzien van telefoonboeken en bel-melodieen. <P>Nu is de uitspraak dat programmers en lege kaarten worden verboden dan hebben volgens mij de plusboys de rechter misschien omgekocht en wat geld toegeschoven om een beetje succes te krijgen. Eigelijk zou je dan bijvoorbeeld ook KPN moeten gaan verbieden die Sim en Gsm-programmers verkopen dit net zo als bij de banken met de chipper en chipknip. deze kun je ook opladen via een oplaad automaat. en straks als het internet verder is dan doe je dat ook met een programmer om je chipper of chipknip op te laden. Ik denk als ze in hoger beroep gaan en deze punten aanvechten dat ze in het gelijk gesteld worden.<P>Waarom hebben ze niets gezegd over die klere service van C+ dat kun je volgens mij ook aanvechten. Zolang als ze de klanten van het kastje naar de muur sturen om beeld te krijgen op hun net aangeschafte receiver. Dan weet je in je achterhoofd dat er gezocht word naar andere alternatieven om beeld te krijgen op je schotel om BVN te ontvangen in het buitenland.<P><BR>Groetjes<BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Laat het ook wel duidelijk zijn dat deze uitspraak alleen van toepassing is op de zaak MSAT.<BR>Iedere handelaar kan dus gewoon zijn kaartjes (leeg) en programmers blijven verkopen. Als ze gaan dreigen met een proces (en dat zullen ze aan hand van deze uitspraak zeker gaan doen) moet je ze enkel terug schrijven dat ze dat dan maar moeten doen. Ze hebben nu bij één rechter geluk gehad. Ik weet echt zeker dat ze dat bij een volgende rechter gegarandeerd niet meer lukt.<BR>Geen enkele rechter kan voor jou bepalen of je legale producten wel of niet aan mag bieden afhankelijk van het feit dat jouw zaak bij de KvK wel of niet als satelliet vakhandel staat ingeschreven.<BR>God zij dank dat er ook bodemprocedures en hoger beroep bestaan:-))<BR>Ik wens de bewuste satelliet speciaalzaak dan ook veel succes toe. Ik zie zijn bodemprocedure in ieder geval zeer positief tegemoet.<BR>Laat jullie in ieder geval door de (half ware) persberichten en dreigbrieven de kop niet gek maken. Dat doen wij ook nietJ))))<BR> <BR>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

het houdt de hobby lekker interessant allemaal, ook met wat hoog oplopende gemoederen (en tis al zo warm..pff..)<P>laat ze lekker blij zijn, hoger beroep afwachten en lekker door-hobbieen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten ze ook niet vergeten om Microchip, Atmel en consorten aan te klagen... Dát zijn de firma's die het allemaal in de hand werken.<BR>Die brengen alle "illegale" chips op de markt.<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>Even serieus: er zijn nog zoveel wegen te bewandelen voor het verkrijgen van kaartjes en proggers.... desnoods gaan we over de grens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het voor de echte hobbyist maar beter ook dat je die kaartjes niet bij de sat handel kan kopen. Dat houdt de massa een beetje weg van dit soort zaken, en op internet kom je toch wel aan die kaartjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bigfoot:<P>hmmmm, enkele bedenkingen:<P>...."Misschien is het voor de echte hobbyist maar beter ook dat je die kaartjes niet bij de sat handel kan kopen."<P>Hoe wordt men hobbyist ? Is het niet door op een dag, als leek, een satzaak buiten te stappen met ontvanger, schotel, lnb, bevestiging, switch, kabel e.d. onder de arm ? En gaat men er niet terug bij technische problemen of service of zo (zelfs indien men nadien een "echte" hobbyist geworden is) ?<P>...."Dat houdt de massa een beetje weg van dit soort zaken, en op internet kom je toch wel aan die kaartjes.... "<P>Satzaken "ten lande" = lepra en deze op internet "the place to be" ? (op internet zijn het toch ook "satzaken" of niet ?)

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds heel kort (enkele weken) bezig met Humax 5400 en het zelf maken van kaartjes. Ik had het zien werken bij een vriend en wilde dit zelf ook.<BR>Ik vind het verbazingwekkend als je een avond op het net gaat hoe snel je eea kunt leren en hoe eenvoudig het is om gratis naar betaalzenders te kijken.<BR>Eea heeft ook een sneeuwbaleffect. Mensen zien het bij mij werken, willen dit ook, en vrienden wijs je de weg.<BR>Op zich is het dus te verwachten dat dit niet op deze manier kan blijven voortduren want wie gaat er nu honderden guldens betalen als je het ook voor niets kunt zien. Het hele bestaansrecht van Canal + en PW wordt hiermee weggenomen. En als ze niet meer bestaan valt er ook niets meer te zien. Ik kan dus wel begrip opbrengen voor het feit dat zij dit een halt proberen toe te roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerdy<P>Ik heb niks tegen satzaken maar snap wel dat als ze naast receivers en officiele abo's ook goldcardjes verkopen met een handleiding daarbij voor het proggen, dit een beetje te ver gaat. Op die manier zal Canal+ namelijk geen normaal abonnement meer verkopen voor de sat. <P>Wel is mijn persoonlijke mening dat je dit eigenlijk niet kan verbieden, omdat er niks illegaals aan de hand is. Maar rechters in Nederland zijn vaak niet zo to the point. Aanleiding geven tot is ook al illegaal vinden ze vaak. <P>Maar degenen die zich wat dieper in de materie verdiepen (zoals de meeste bezoekers hier), die weten de kaartjes toch wel te vinden wink.gif" border="0<P><BR>@Hansi: begrip, tuurlijk, maar het blijft een kat en muis spelletje natuurlijk. Dat de sat-dealers en goldcard handelaren achter het net vissen is geen ramp natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de canal+ top 50 bekijk, de lijst dus met de best canal + abbo verkopende dealers, verkopen de hoogst scorende dealers (of soms ex dealers) voor 90% ook de goldcard's e.d.<BR>da's wel vreemd als ik bovenstaande stellingen doorlees.<BR>Zou het aantal abbo's evenredig zijn aan de verkochte goldkaarten ?<BR> tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de volgende reactie ben ik volledig aansprakelijk:<P>Het lijkt erop dat die rechter niet na de oorlog buiten is geweest.<P>a) Sinds de aanpassing van de wet is het toegestaan om illegale zendbakkies, lineaers ed in huis te hebben, zolang je ze maar niet gebruikt.<P>B) Dit geld ook op kopieen van software waarvan ik mijn hele huis vol heb liggen, het zijn reservekopieen van diverse bedrijven en kenissen.<P>c) Van alle psx spellen zo'n 800 heb ik reservekopieen en dat mag ook.<P>d) Waarom mag Meekit en ***geen-reclame*** wel kaarten, tuners, proggers en software verkopen.<P>Ik schaam me ervoor dat ik Nederlander ben, wat een kl#te nationaliteit. Het wetboek is zojiust doorboord met een 8mm boor en voorzien van een koortje. Dit geheel hangt nu in de wc, zodat ik er een paarduizend keer plezier van heb.<P>Misschien is dit wel riekend naar een uitnodiging voor hotel traliezicht,( en voordeel daar kan je gratis naar C+ kijken).<P>Mijn auto kan zeker 180 km/h maar die wordt toch ook niet verboden om in te rijden omdat de maximum snelheid daardoor overtreden kan worden.<P>Echt klasse justitie, en ik dacht dat eenieder ingezetene volgens de zelfde normen en waarde behandeld dient te worden.<P>Is die rechter een NICHT van FvdE.<P>Als er iets om uitlokking vraagt dan is het wel die uitspraak, nog even en er breekt een burgeroorlog uit, en ik zal er dan ook niet raar van staan te kijken dat de sites van eerder genoemde worden gekraakt, platgelegd.<P>Ik ben in ieder geval blij dat ik op straat niet achter me hoeft te kijken, FvdE naar alle waarschijnlijkheid wel laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...