Ga naar inhoud


antikalk voor wasmachines, werkt het?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf zo'n 15 jaar geladen bij een bedrijf gewerkt die deze dingen in de handel bracht (Magnetizers)

Ze zouden zowel effectief zijn tegen kalkafzetting, als wel voor vermindering van het benzine of dieselgebruik van automotoren.

Als proef hebben we bij een busonderneming de magnetizers geplaatst en een half jaar laten rondrijden.

Sommige bussen gaven een "besparing" van 5%, maar anderen helemaal niets, zal dus wel aan andere factoren hebben gelegen.

Ook hebben we ze laten testen bij TNO op verminderde kalkafzetting, ook hier dus wisselende resultaten.

De magnetizers waren dus inderdaad TNO getest, alleen de positieve resultaten werden echter vermeld, niet dat het gemiddeld niets uitmaakt.

TNO getest wil dus niet zeggen dat ze ook hebben vastgesteld dat het echt werkt.

wel is een feit dat het waterleidingbedrijf Limburg er enkele duizenden heeft afgenomen en laten plaatsen, zij zworen bij het resultaat terwijl ik bij mij thuis geen verschil kon merken.

 

Gr, Ko.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze tekst staat op de site van de leverancier die mij al tijden bestookt met dit apparaat.

 

"Het omgekeerde osmose systeem werkt in het kort als volgt:

 

 

Onder invloed van de gewone druk in de waterleiding wordt het water door een aantal opeenvolgende filters geperst.

 

Essentieel is een membraan dat voorzien is van microscopisch kleine gaatjes.

 

Alle opgeloste en niet-opgeloste deeltjes in het water die groter zijn dan de gaatjes van het membraan, worden tegengehouden en afgevoerd naar het riool.

 

Wat overblijft is zuiver, zacht water dat is ontdaan van opgeloste stoffen, bacteriënresten, zand, enz.

tot zover..

 

en ik heb mijn wasautomaat even bekeken, geen aanslag op het element.. zal het dan toch werken?

 

Maup

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@maup..

 

die magnetizers zijn van die dingen waar ieder zijn eigen mening over heeft.

 

de osmose apparaat werkt wel degelijk.en wat je schrijft klopt ook.alleen zal je die niet terugvinden bij particulieren voor drink en waswater.

Osmose water in de zuivere vorm is voor mens en dier schadelijk omdat er echt helemaal niks inzit.dus ook niet de belangrijke stoffen die wij nodig hebben.

Het dichtbij komende water is gedistilleerd water.daar zit ook niks in.

Ik heb dat water eens geproefd en kan je zeggen dat je dat water niet drinken wil.alsof je 10 jaar oud water drink.smaakt gewoon smerig.Voor mijn vissen moet ik additieve bij het water gooien omdaty anders de vissen dood gaan door mineraal en kalk tekorten.En wat ik al eerder schreef is dat het rendement ontzettend slecht is.

 

Een ionen wisselaar klopt volgens mij ook niet.ik heb daar ook 1 van in de aquarium en die wordt gebruikt om de nitraten uit het water te halen. Is dus een ander spul. osmose en ionen wisselaar worden nog wel eens door elkaar gehaald.

Een ionen wisselaar maakt gebruik van het uitwisselen van kationen en anionen om zo nitraatvrij water te krijgen.nitraat is een chemische stof die ontstaat door afvalstoffen van bijv. ontlasting en rottingsprocessen.

 

Water is een complexere materie dan de meeste denken.Daar kom je achter als je discus vissen gaat houden.Er zijnnog meer dingen die in water een meer of mindere rol spelen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...