Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik weet niet of ik hier goed zit anders mijn excuses.

 

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of alle andere gebruikers vcan een receiver met MR ook last van trillingen in het beeld hebben. Dat het beeld wel eens vastloopt weet ik nu zo onderhand wel, maar heel vaak komt het bij mij voor dat bijvoorbeeld bij een wit scherm met zwarte letters de zwarte letters erg trillen. Komt dit door mijn MR (1.060), mijn tuner (Hornet/oude xtreme) STR of door mijn TV (Panasonic plasma)

Ik was er altijd van overtuigd dat de beeldkwaliteit veel beter was dan kabel maar twijfel nu nog om mijn Abbo op te zeggen.

 

Graag jullie reacties en bij voorbaat dank

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites


eeeh (nou komt toch weer de beginneling naar boven),

 

Hoe zet ik de cam uit (volgens mij hb ik een software matige MR of klets ik nu uit mijn nek?)

 

bedankt alvast voor de andere tips, ik ga ze eens proberen!!!

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een plasmascherm hebt, moet je de componenten uitgang gebruiken (stekkertjes zijn rood groen en blauw gekleurd) en in je tuner de video out op YUV zetten.

Scherper kun je het beeld haast niet krijgen volgens mij

suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik, maar dan moet je die er wel op hebben zitten. Ik moet er dan een videoboard in laten bouwen voor zo'n 300 Euro. Op mijn vorige (een LG) zat dit wel een het kwaliteitsverschil vind ik te gering. Trouwens, het lijkt wel of het trillen van het beeld erger is bij een witte achtergrond. Volgens mij ligt het toch aan de receiver of de MR en volgens mij kan ik de uitgang alleen op RGB zetten of CVBS

 

Gr. frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet je apparatuur uit..

 

ontkoppel de plasmatuner van de verbindingskabel

zet dan de plasma aan en ga met de kleine bijgeleverde afstandsbediening van het display in setup

volg daar alle menu-punten kies daar ook de instelling pc / RGB.

kijk tevens naar de settings voor de aspect ratio (automatisch)

kijk ook naar de instellingen voor een cyclische verversing-invertering van het beeld (anti inbranden)

dan zet je de display weer uit en sluit hem weer aan je tuner

 

de instelling voor beeld is vaak op normaal of cinema het beste,,, dynamic overdrijft veel te veel en is bedoeld als er zonlicht instraalt.

 

en er zijn wel degelijk slechte beelden op zenders die van tijd tot tijd zo'n slechte compressie hebben dat je trillen en mpeg blokvorming zult zien. niet alleen bij FTA, ook nl

 

maar een test op TPS cinefamily of Premiere World 1 laat toe dat je de beste beeldkwaliteit kunt instellen voor je apparatuur...

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonski,

 

Bedankt voor je berichrt. Hier heb ik wat aan. Kan ik deze instellingen ook niet via de tuner doen? De instellingen voor dynamisch, normaal en cinema komen mij bekend voor.

 

Ik ga het zeker proberen.

Nog een kleine opmerking over het trillen. In principe heb ik gewoon goed (mooi tot perfect) beeld, maar als er reclame komt en dan met name een met een witte achtergrond waarop letters verschijnen dan gaan de letters trillen. Het is dus niet zo dat ik slecht beeld heb. Ik ben denk ik als een van de weinigen verwend met een goede kwaliteit kabel.

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...