Ga naar inhoud


RaveMaus

Lid
  • Items

    758
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Over RaveMaus

  • Verjaardag 08/21/1983

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Onze-Lieve-Vrouw-Waver
  • Interesses
    Elektronica, oud en nieuw...
    Urban Exploring

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

RaveMaus's prestaties

  1. Heb hier ook nog een drietal van die oude kaarten liggen @oble dat zijn die met dat gezinnetje op de kaart en de wereldbol op de cam, toch? Zou het erg leuk vinden mochten ze die nog opnieuw activeren. Zal morgen eens proberen wat meer te weten te komen via de TVV klantendienst
  2. Ik heb al wel eens iets uit het regionale nieuws dat ik wil bewaren voor het "nageslacht". Dingen genoeg, maar wat ik het meest interessante vind aan dat, mja Loewe eco-systeem: alle series, uitzendingen,... die we volgen worden opgenomen. Ik haat het om 30 min reclame te kijken en 15 min programma. Dus doorspoelen is de boodschap. Als we moe worden, druk ik op het knopje "follow me". Ik schakel het toestel in de slaapkamer in, die pikt aan waar we gestopt zijn en schakelt de tv in de woonkamer uit. Ten tijde van de Deltacam kaartjes met Cobra software was dat zo mogelijk. Heerlijk toch.
  3. Proximus kan ik boeken van schrijven. Ik werk in een elektrozaak en doe dienst na verkoop aan huis. Met Proximus maak ik wat mee... Ik kan het alleen maar beamen dat Telenet inderdaad op internet en tv gebied erg stabiel werkt. Het is natuurlijk snel getest. Een aparte router doet het werk hier. Als ik straks Orange aansluit en het hapert wat vaak, dan zal het snel opnieuw Telenet zijn. Doe ik nog profijt, want voor nieuwe klanten geven ze korting 😈. Heb toch wel enkele kennissen die inmiddels ook overgeschakeld zijn. Behalve hun rekening merken ze geen verschil. Het enige probleem: de klantendienst van Orange zuigt verschrikkelijk. Hopelijk niet vaak nodig.
  4. dmv de Vu+ lukt dat, met mijn televisietoestel naar een ander in huis zou dat ook moeten lukken. Helaas houdt die wel rekening met de restricties opgelegd in de CI+. Mocht ik overgaan naar TVV zou ik zo'n kaart in de televisie stoppen.
  5. Zoals je zelf zegt hangt alles er wat vanaf op welke plaatsen je vaak komt. In een vrij recentelijk verleden heb ik ze ook alle drie getest en mijn geval was dat mijn huidige gsm provider die het het beste deed: Orange. Fiber ligt in onze straat nog niet en helaas zijn ze direct niet van plan om dat te doen blijkbaar. Vanmorgen wat gerekend en zo'n Love pack van Orange wordt erg interessant als we onze drie mobiele abbo's daarin steken. Zoiets zal het sowieso gaan worden. TV blijft nog een issue. Ik las ook dat bij TVV de tweede kaart a 2,5€/maand niet alle zenders bevat. Sterker nog, enkel de Vlaamse commerciëlen en VRT. Een Eurootje per maand extra voor kabel tv van Telenet. Ik houd mijn 4 Telenet Ci kaartjes en alles blijft verder zoals het was. Wat ik helaas nergens kan vinden is dat met de huidige Ci+ modules van TVV in house streaming mogelijk is. Zoals eerder in dit topic ergens vermeld blokkeert Telenet dat. Dat kan een dealbreaker zijn.
  6. Maar dit begint wel stilaan de spuigaten uit te lopen. Als je iet of wat fatsoenlijk internet hebt, een mobiel abonnement+tv betaal je straks maandelijks +120€. Vorig jaar was het op het randje, maar dit jaar is het er bij mij toch ook over. Je moet ook weten dat er nog steeds problemen zijn op hun klantendienst naar aanleiding van software-issues en hun mobiel bereik is niks waard. Vast internet en televisie zijn op en top stabiel mits je kabelaansluiting goed is, dat moet ook gezegd worden. Wat mij persoonlijk nog het meeste ergert: wij zijn hier reeds 16 jaar onafgebroken klant bij Telenet. Kijk je op hun website bulkt dat uit van promo's. Natuurlijk voor nieuwe klanten. Behalve prijsstijgingen krijgen bestaande klanten NIKS. Het zou misschien eens een tip kunnen zijn voor de marketing om daar eens iets mee te doen. @_Bartje_: de benzine wordt ook altijd maar duurder, maar als je op één bepaalde rit 5 tankstations tegenkomt die in principe hetzelfde product leveren, dan vermoed ik toch dat jij gaat tanken op de plek die de brandstof als goedkoopste levert...
  7. Ik meen me te herinneren dat er hier in België een wet bestaat die verbiedt dat men kosten aanrekent als je van provider switcht. Stel bij een mobiel abonnement is een smartphone voorzien, vaak op 2 jaar, en je verbreekt binnen die twee jaar moet je het restbedrag nog betalen.
  8. Men begint gaan te denken dat TV-Vlaanderen de markt op Marrakesh is als ik je zo hoor. Wie het hardst kan afdingen heeft de beste prijs 😒
  9. @Codx: Als je gaat Googlen is het bijna onmogelijk om tussen de vele IPTV aanbieders direct de juiste te vinden, niet grijs zoals jij dat noemt, laat staan legaal en/of stabiel met goede beeldkwaliteit. Mijn ervaring hiermee inmiddels is dat je "het van horen zeggen" moet hebben wil je op alle vlakken iets degelijks tegenkomen. Maar niemand wilt dat blijkbaar zeggen. @Tonskidutch: Niet om je met de vinger te wijzen, maar om mezelf te informeren... Heb jij andere bronnen dan deze: https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-satelliet/abonnementen/basic-light/ ?
  10. @digitaal kijker: daar zat ik gisteren ook plots aan te denken. Vandaag een dagje vrij, dus ik ga eens wat rekenen. Ik heb zo mijn redenen om dit allemaal te gaan regelen, maar het geld is inderdaad de doorslaggevende factor. Komt er nog bij dat in het totaalpakket van Telenet momenteel ook één mobiel nummer zit, waarvan het bereik bar slecht is. Telenet/BASE staat er in België voor bekend om het zwakste bereik te hebben. Niet zo'n probleem voor de smartphone van mijn dochter die toch veelal wifi gebruikt, maar voor mezelf niet te doen. De bewuste lijntjes is leuk om eens wat andere kanalen te kunnen bekijken en om wat te hobbyen, maar ik wil dat niet als "hoofdoplossing", want je bent nooit zeker van de stabiliteit. Ooit nog eens mee geëxperimenteerd en het besluit was dat je ook vaak naar lagere resoluties en een laag FPS zat te kijken. Ooit eens geïnvesteerd in een deftige tv, dus moet de bron ook maar deftig zijn. En nogmaals, leuk om wat mee te experimenteren, maar ik wil voor vrouw en dochter iets stabiels hebben aangesloten waar zij ook mee uit de voeten kunnen.
  11. Momenteel doe ik dat ook zo: in de Vu+ zit een kaartje van Telenet en dat werkt prima. Ook kan ik de opnames, middels die kaart gedecodeerd, gebruiken hoe en waar ik wil. Mij gaat het er momenteel over dat ik na Telenet's prijsstijgingen van juni straks dik 120€ per maand mag afleggen voor mijn telecom factuur. Wetende dat ik ooit 80€ betaalde als dat abonnement aangegaan is (en ok, wel geen gigabit internet toen). Als ik hetzelfde abonnement pak bij Orange, maar het basic light abbo bij TVV (hardware heb ik toch al) betaal ik net geen 100€ per maand. Orange werkt ook via de kabel, maar laat geen CI+ modules toe. Ik kan natuurlijk een Ci+ module op naam van een kennis laten activeren en zo de ontbrekende HD kanalen van Telenet opvullen. Het tv systeem van Orange is véél te duur voor wat het is, dus dat laten we sowieso achterwege. De apps zijn inderdaad ook te gebruiken, maar dat beperk ik, want dan heb je weer niet doorspoelbare commercial skips. Er zijn nog andere manieren om lineair te kijken, maar die kan en mag ik natuurlijk hier niet bespreken.
  12. Nu heb je me niet 100% begrepen denk ik, Tonski... Als ik middels een Telenet kaart wat opneem op m'n Loewe televisie, kan ik de niet versleutelde kanalen exporteren naar een USB stick in MKV formaat. De versleutelde lukt niet. Hetzelfde met streamen in mijn thuisnetwerk. Er is een periode geweest dat men via niet offciële wegen de versleutelde kanalen van Telenet kon decoderen. Gebruik makend van zo'n kaart, deed ik ook met de gedecodeerde kanalen wat ik wou. Vroeger moet dat met TVV ook gegaan hebben (met de kaart waar ik het topic mee opende). Wat met de actueel verkochte kaarten? De "+" in CI+ betekent immers dat de uitgever van de kaart restricties kan opleggen die hij wil, maar hij hoeft dat niet te doen...
  13. Na tien jaar van TVV weg te zijn compleet vergeten deze site. Hiermee kan ik natuurlijk opzoeken wat ik moet hebben.
  14. Doet ie. Ik kan zowel de cam als de kaartgegevens opvragen, dat is het probleem niet. Als het zover is wel eens contact opnemen met de TVV klantendienst. Toevallig iemand die weet welke mogelijkheden er juist beperkt worden bij die nieuwe CI+ modules?
  15. Als ik de kaartjes kan gebruiken die ik op de foto liet zien, bespaar ik me al de aankoop van die Ci+ modules uit. Mijn televisie heeft een interne HDD. Met de kaartjes van Telenet er nu in, kan ik daarmee opnemen, doch enkel op dezelfde tv dat afspelen. Als je een CI module gebruikt en geen CI+ module zoals de huidige nieuwe kaartjes van TVV, dan zou ik de bestaande opnames kunnen doorstreamen naar de televisie in mijn slaapkamer. Soms handig. Dat zou het tweede voordeel zijn van mijn bestaande kaartjes terug te laten activeren. Kabel tv gaat straks bij Telenet 21,32€ kosten tegenover 18€ bij TVV+ dan eventueel die extra "in huis stream" mogelijkheid. Met de Vu+ kan dat natuurlijk sowieso, maar qua gebruiksgemak voor mijn huisgenoten zou het systeem van Loewe zelf superieur zijn. (nog niks beslist, ik informeer me natuurlijk eerst 🙂 )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...