Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Ik luister naar mensen, dus ik heb een Wiki gemaakt. Hij is te vinden op:

 

http://shalafi.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Main_Page

 

Het is de bedoeling dat hier ook nog een Engelse vertaling op komt (vandaar de Engelse tekst). In ieder geval zijn er ook nieuwe toevoegingen gedaan en zijn bepaalde stukjes aangepast of verbeterd.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt Niels,

 

net je handleiding gebruikt om dit op een OpenSuse 11.0 met een tt S2-3200 tuner te configureren (zelfs de afstandsbediening werkt!)

 

Heb de softcam nog niet uitgetest maar de FTA kanalen en het Anixe HD kanaal komt in ieder geval door (HD blijft soms een beetje haperen --> cpu 100%).

 

Bedankt voor de uitstekende handleiding en doe zo verder!

 

Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels,

 

Om de Terratec Cinergy S2 PCI HD DVB-S2 driver te installeren dien je het volgende te doen:

 

cd /usr/src

sudo apt-get install mercurial

sudo hg clone http://jusst.de/hg/mantis

sudo nano -w mantis/linux/drivers/media/dvb/mantis/mantis_vp1041.h

#define MANTIS_VP_1041_DVB_S2 0x0031

<<change to>>

#define MANTIS_VP_1041_DVB_S2 0x1179

cd /usr/src/mantis

sudo make

sudo make install

sudo reboot

 

Kan je misschien ook opnemen in je wiki voor anderen die deze kaart gebruiken.

 

Gr. Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk. Kun je wel even de dmesg voor deze kaart hier posten? Dan kan ik dat namelijk opnemen binnen de Wiki smile

 

BTW, doet hij het verder helemaal OK met VDR? Zijn er nog aanpassingen oid waar wij rekening mee moeten houden?

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Kun je wel even de dmesg voor deze kaart hier posten? Dan kan ik dat namelijk opnemen binnen de Wiki smile


[ 37.562798] ACPI: PCI Interrupt 0000:03:06.0[A] -> GSI 20 (level, low) -> IRQ 20
[ 37.562827] irq: 20, latency: 32
[ 37.562828] memory: 0xfdbff000, mmio: 0xffffc20001046000
[ 37.562830] found a VP-1041 PCI DSS/DVB-S/DVB-S2 device on (03:06.0),
[ 37.562832] Mantis Rev 1 [153b:1179], irq: 20, latency: 32
[ 37.562833] memory: 0xfdbff000, mmio: 0xffffc20001046000
[ 37.570186] MAC Address=[00:08:ca:1c:d0:8f]
[ 37.570208] mantis_alloc_buffers (0): DMA=0x37860000 cpu=0xffff810037860000 size=65536
[ 37.570212] mantis_alloc_buffers (0): RISC=0x37845000 cpu=0xffff810037845000 size=1000
[ 37.570215] DVB: registering new adapter (Mantis dvb adapter)

Ik ga zo verder met VDR installeren (heb heel weinig tijd de laatste weken tot mijn spijt dus moet het in gedeeltes doen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bij mij heeft de configuratie een aantal dagen goed gelopen.

Echter nu is het zo dat als ik een aantal minuten ben aan het kijken dat Xine eruit klapt. Dit is echter zonder dat er iets gewijzigt is.

 

Als ik de DMESG bekijk zie ik het volgende staan:

 

Code:
Sep 18 15:38:36 vdr-productie vdr: [6018] [xine..put] cXinelibServer::Play_PES Buffer overflow (TCP/PIPE)Sep 18 15:38:41 vdr-productie last message repeated 1717 timesSep 18 15:38:41 vdr-productie vdr: [6018] [xine..put] cXinelibServer: Too many TCP buffer overflows, dropping clientSep 18 15:38:41 vdr-productie vdr: [6018] [xine..put] cXinelibServer::Play_PES Write/Queue error (TCP/PIPE)Sep 18 15:38:41 vdr-productie vdr: [6018] [xine..put] Closing connection 0Sep 18 15:40:02 vdr-productie syslogd 1.5.0#1ubuntu1: restart.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

 

 

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Dit is bij mij niet het geval, maar ik maak dan ook gebruik van xineliboutput die al in tijden niet is geupdate via CVS. Dit terwijl jij/ik de bleeding-edge code hebben gedownload. Dus mogelijk dat het gebruik van een stable versie de oplossing biedt.

 

Zou je anders eens wat willen proberen:

 

Code:
sudo -scd /usr/local/src/vdr-1.7.0/PLUGINS/srcmv -r xineliboutput xineliboutput-cvswget http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/xineliboutput/vdr-xineliboutput-1.0.1.tar.bz2tar xivf vdr-xineliboutput-1.0.1.tar.bz2ln -s xineliboutput-1.0.1 xineliboutputcd xineliboutputmakemake installcd ../../../make plugins

 

Vervolgens moet je alles gewoon normaal kunnen gebruiken.

 

Mocht dit niet het probleem verhelpen, dan kunnen wij de vdr-xine plugin proberen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein foutje en ik was net te laat met aanpassen:

 

Code:
sudo -scd /usr/local/src/vdr-1.7.0/PLUGINS/srcmv -r xineliboutput xineliboutput-cvswget http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/xineliboutput/vdr-xineliboutput-1.0.1.tar.bz2tar xivf vdr-xineliboutput-1.0.1.tar.bz2ln -s xineliboutput-1.0.1 xineliboutputcd xineliboutputwget http://www.vdr-portal.de/board/attachment.php?attachmentid=19185&sid=69f53fb656639abe0c169ac89ada1344mv attachment.php\?attachmentid\=19185 xine_xmalloc_aligned.patch.txtpatch -p0 < xine_xmalloc_aligned.patch.txtmakemake installcd ../../../make plugins

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Klein foutje en ik was net te laat met aanpassen:

Code:
sudo -scd /usr/local/src/vdr-1.7.0/PLUGINS/srcmv -r xineliboutput xineliboutput-cvswget http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/xineliboutput/vdr-xineliboutput-1.0.1.tar.bz2tar xivf vdr-xineliboutput-1.0.1.tar.bz2ln -s xineliboutput-1.0.1 xineliboutputcd xineliboutputwget http://www.vdr-portal.de/board/attachment.php?attachmentid=19185&sid=69f53fb656639abe0c169ac89ada1344mv attachment.php\?attachmentid\=19185 xine_xmalloc_aligned.patch.txtpatch -p0 < xine_xmalloc_aligned.patch.txtmakemake installcd ../../../make plugins


Mvg,

Niels Wagenaar


@Niels,

Dit was idd de oplossing, het draait weer als een zonnetje.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels (en anderen die hieraan mee werken),

 

Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken naar een goede oplossing om alles te combineren.

ik heb nu een media server in de meterkast staan waar media-portal op loopt, dit gaat al jaren zonder problemen.

Dat het probleemloos loopt is vooral omdat ik GEEN tv kijk via mediaportal.

Voor TV gebruik ik de inverto M7000 (dubbele tuner).

Dit werkt eigenlijk ook wel goed, maar......

Eigenlijk vind ik (voornamelijk mijn vrouw, die kijkt meer TV) de 2 tuners te weinig

tijdens primetime worden vaak meerdere opnames gepland, en soms moet je dan keuzes maken welke je dan wel/niet wilt opnemen.

 

Mijn Media-portal uitbreiden met DVB mogelijkheden zie ik niet zitten, als dit al stabiel zou werken moet ik dan voor iedere tuner ook een cam en CD-card hebben omdat MP decodeerd tijdens opname, dit wordt dan al snel een dure grap.

Mijn inverto neemt alles gecodeerd op en gaat daarna in standby decoderen (of als je de opname gaat kijken).

 

Mijn vraag is nu:

Hoeveel tuners kun je gebruiken met deze oplossing en hoe werkt het met het decoderen?

Ik wil gewoon 1 CD card / abonnement en het geheel moet natuurlijk 100% WAF (Wife Acceptance Factor) zijn.

 

Alvast bedankt voor je reactie,

 

Frank Moorkamp

 

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen allen bedankt voor de wiki.

 

Helaas waren de spullen net binnen toen ik dit topic vond.

 

Configuratie: 3 diseqs, 2 quad lnbs, 1 duo duo LNB 1x gesplitst, schotel iets ovaals van 1,2m, sab hd rec.

Kijkplekken: pc wind TTs-1500, pc ubuntuTTs-1500(vlc), SAB sams.TV.

De HTPC moet dienen als cardserver voor de overige PCs, nu nog wifi, met irdeto cams.

Is in principe de htpc van tweakers(mei j.l.) met een antec nsk 1380 kast en twee terratec hd s2 kaarten.

Ben nu ongeveer 14 dagen bezig en we kijken nog steeds via de SAB.

Eerst myth TV geprobeerd alleen TTs-1500 werkte goed maar er is geen enkel overzicht voor wat betreft de zenders (4500).

De wiki geprobeerd met een TTs-1500+CI en TerHDS2 geinstalleerd.

Ging bijna goed (via jusst.de/mantis) alleen bij de compilatie van VDR miste het systeem api 3.3 gegevens.

Heb inmiddels gezien dat ik die eerst moet installeren.

In ieder geval heb ik twee keer een clean install van ub 8.04 gedaan, als ik de drivers van jusst.de/mantis installeer in usr/src zoals in de DVB-S2 wiki staat, dan start het systeem niet meer op.

Moeten die drivers in usr/local/src of maakt dat niet uit en is die kaart nu al kapot of zijn ze aan het jojoen bij jusst?

Ik heb hier gelezen dat iemand een skystar 2 werkend heeft gekregen, dat is volgens de experts ongeveer dezelfde kaart?

Voor de Terratec kaarten is ook de nieuwe wiki nog een onbeschreven blad, als dit geheel werkend wordt, zal ik het zeker vullen.

 

Ik ben de wanhoop nabij

 

wink

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: the_knarf
1 full DVB card, betekend dat een kaart incl. CI? en zo ja kunnen dan die andere 4 cards gebruik maken van die ene CI?


Nee, een Full DVB-card wil zeggen dat de kaart beschikt over een onboard MPEG2 decoder. De benaming Full zegt het al, alles wordt door de kaart afgehandeld. Dus ook de afhandeling van de MPEG2 streams.

Een Budget-card heeft dit dus niet. De afhandeling van de MPEG2 and H264 streams gebeurt dan via software. En ook Budget-cards hebben de beschikking over een CI-slot.

En nee, een CI-slot is alleen voor de kaart waarop het is aangesloten. Als je toch je kaart wil gebruiken voor alle vier de adapters, dan kun je bijvoorbeeld NewCS of CCcam gebruiken in combinatie met de vdr-sc plugin.

Citaat:
Het is goed mogelijk dat ik hele rare vragen stel hoor, voor mij is dit allemaal nieuw. ;-0

thnx Frank


Volgens mijn Opa bestaan er geen domme vragen wink

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...