Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Dank voor je reactie Hans.

 

Ik bedoelde puur de videodriver voor de onboard HD 3200, inmiddels kan ik ati 8.9 aan bevelen.(andere DVB kaart)

 

Alleen krijg ik alleen strepen, als ik dan ctrl+alt+F1 doe en daarna ctrl+alt+F7 heb ik prachtig beeld en geluid, zonder OSD.

 

De OSD heb ik in een flits(zag lirc) gezien toen ik backend en output snel achter elkaar op startte(staat in de WIKI), daarna weer strepen.

 

Er kwamen ook foutmeldingen iets als, cannot close not existing screen(0) en een fout in OSDCMD of zoiets, als ik bij die machine kan, zal ik het precies posten.

 

Ben nieuwsgierig of jij dat straks ook hebt, ben net begonnen met zoeken, schijnt iets met tty te maken te hebben, wat dat ook mag zijn.

 

Nou ja succes ermee.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok,

 

Over de ATI kaart had ik me misschien onterecht nog geen zorgen gemaakt. De laatste versies van de drivers zouden het goed moeten doen. Wat bedoel je precies met OSD On Screen Display?

 

Een tty is een linux/unix naam voor een terminal sessies. Je hebt lokale tty sessies, meestal vier of zes, die je dus via alt-f1/f6 of ctrl-alt-f1/f6 benadert. Er zijn ook Serial ttys, voor bijvoorbeeld USB devices: ttyS1 etc. Daarnaast zijn er nog virtuele ttys, voor remote shell sessies.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat multiproto niet langer als kernel standaard zal worden ontwikkeld. Er is gekozen voor S2API en men is nu bezig de drivers hiervoor beschikbaar te krijgen voor de 2.6.28 versie van de kernel. Deze kernel komt in oktober ergens uit.

 

Helaas zijn patches voor VDR of Mythtv hiervoor nog niet beschikbaar. Gezien deze situatie zal ik zelf niet gaan proberen om multiproto werkend te krijgen, als ik daarna toch moet overstappen naar S2API. Ik wacht dan wel op de nieuwe versie van Mythbuntu, waar dit hopelijk in beschikbaar komt.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans Houwaard
Het lijkt erop dat multiproto niet langer als kernel standaard zal worden ontwikkeld. Er is gekozen voor S2API en men is nu bezig de drivers hiervoor beschikbaar te krijgen voor de 2.6.28 versie van de kernel. Deze kernel komt in oktober ergens uit.

Helaas zijn patches voor VDR of Mythtv hiervoor nog niet beschikbaar. Gezien deze situatie zal ik zelf niet gaan proberen om multiproto werkend te krijgen, als ik daarna toch moet overstappen naar S2API. Ik wacht dan wel op de nieuwe versie van Mythbuntu, waar dit hopelijk in beschikbaar komt.

Hans


Wees niet bang. Ik heb gisterochtend een patch uitgebracht voor S2API ondersteuning in combinatie met VDR 1.7.0. in combinatie met DVB-S en DVB-S2 (zowel beschikbaar gemaakt op de VDR en linux-dvb mailinglists). Ik ben nu bezig met de toevoeging van DVB-T en DVB-C en hoop deze (uiterlijk!) morgen te releasen.

Op dit moment heb ik van diverse personen positieve reacties gehoord en dat het allemaal naar behoren werkt. Ik heb alleen een klein foutje gemaakt bij de afhandeling van DVB-S2 signalen, deze werd namelijk ook op een DVB-S kaart doorgezet. Dit probleem heb ik nu opgelost.

DVB-C is in theorie klaar. DVB-T is in theorie ook al klaar. Alleen, ik krijg geen lock. Dus ik moet even kijken waardoor dit nu precies door komt, alleen omdat ik nu op mijn werk zit kan ik moeilijk zaken testen wink

Kortom, de patches voor S2API in combinatie met VDR 1.7.0., zullen voor de release van 2.6.28 beschikbaar zijn. En gemaakt door yours truly:

http://www.linuxtv.org/pipermail/vdr/2008-October/017939.html

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
Dank voor je reactie Hans.

Ik bedoelde puur de videodriver voor de onboard HD 3200, inmiddels kan ik ati 8.9 aan bevelen.(andere DVB kaart)

Alleen krijg ik alleen strepen, als ik dan ctrl+alt+F1 doe en daarna ctrl+alt+F7 heb ik prachtig beeld en geluid, zonder OSD.

De OSD heb ik in een flits(zag lirc) gezien toen ik backend en output snel achter elkaar op startte(staat in de WIKI), daarna weer strepen.

Er kwamen ook foutmeldingen iets als, cannot close not existing screen(0) en een fout in OSDCMD of zoiets, als ik bij die machine kan, zal ik het precies posten.

Ben nieuwsgierig of jij dat straks ook hebt, ben net begonnen met zoeken, schijnt iets met tty te maken te hebben, wat dat ook mag zijn.

Nou ja succes ermee.


De strepen zijn een bekend fenomeen in combinatie met de OpenGL output. Dit is ook exact de reden waarom jij ook geen OSD hebt.

Je moet dit activeren in /etc/X11/xorg.conf door het volgende commando uit te voeren:

Code:
aticonfig --ovt=Xv


Sommige IGP's met AVIVO hebben hier ook niet voldoende aan. En moet je de TexturedVideo optie aanzetten in /etc/X11/xorg.conf. Een voorbeeld is als volgt (niet letterlijk overnemen!):

Code:
Section "Device"        Identifier "aticonfig-Device[0]"        Driver "fglrx"        BoardName "ati"        Option "VideoOverlay" "on"        Option "OpenGLOverlay" "off"        Option "TexturedVideo" "on"EndSection


Dus gewoon Option "TexturedVideo" "on" in de Device section toevoegen. Dan zul je nu wel Xv output kunnen gebruiken (wel even aangeven in de vdr-sxfe switch of binnen de xine configuratie) nadat je Xorg of je systeem hebt herstart.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar

Wees niet bang. Ik heb gisterochtend een patch uitgebracht voor S2API ondersteuning in combinatie met VDR 1.7.0. in combinatie met DVB-S en DVB-S2 (zowel beschikbaar gemaakt op de VDR en linux-dvb mailinglists). Ik ben nu bezig met de toevoeging van DVB-T en DVB-C en hoop deze (uiterlijk!) morgen te releasen.

Mvg,

Niels Wagenaar


Ik was jouw post al tegengekomen op de linuxtv mailinglist. Goed werk! Heb jij kennis van een patch die voor S2API beschikbaar is voor MythTV? MythTV heeft voorlopig nog mijn voorkeur.

Vandaag is trouwens mijn hardware binnengekomen. Ik zal een nieuwe draad openen om mijn wel en wee in te beschrijven.

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels bedankt, de OSD doet het , heb de afstandsbediening al geconfigureerd, voor streeploos beeld met ik nog steeds ctrl alt F1.....F7 doen.

 

xorg.conf:

Section "Device"

Identifier "aticonfig-Device[0]-0"

Driver "fglrx"

Option "UseFastTLS" "1"

Option "TexturedVideo" "on"

Option "VideoOverlay" "on"

Option "OpenGLOverlay" "off"

BusID "PCI:1:5:0"

EndSection

Die regel onder fglrx komt van de 8.9 driver.

Via de Terratec kaart gebeurd er niets, ga morgen weer verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans Houwaard

Ik was jouw post al tegengekomen op de linuxtv mailinglist. Goed werk! Heb jij kennis van een patch die voor S2API beschikbaar is voor MythTV? MythTV heeft voorlopig nog mijn voorkeur.


Nee. Helaas heb ik geen kennis van de MythTV patch. Voornamelijk omdat ik MythTV niet gebruik. Maar, mijn S2API code moet in theorie ook te gebruiken zijn voor MythTV. Wat dat betreft heb ik gebruik gemaakt van de Kaffeine en Igor's S2API patch wink

Overigens, ik heb net enkele minuten terug een nieuwe patch uitgebracht. Hierdoor hebben wij nu DVB-S, DVB-S2, DVB-T en DVB-C support voor S2API in combinatie met VDR 1.7.0.

http://www.linuxtv.org/pipermail/vdr/2008-October/017964.html

Citaat:

Vandaag is trouwens mijn hardware binnengekomen. Ik zal een nieuwe draad openen om mijn wel en wee in te beschrijven.

Hans


Ik houdt het in de gaten smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, voorlopig is het gebruiken van MythTV een grote debakel. Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt.

 

Ik ben nu dus bezig om jouw VDR instructies op te volgen, maar dan met S2API drivers en jouw S2API patches. Ik loop nu vast bij het builden van VDR1.7, ik krijg de volgende errors:

#error VDR requires Linux DVB driver API version 5.0!

Deze kan ik volgens mij negeren, want jouw patch zou daar voor moeten zorgen.

dvbdevice.h:38: error: âfe_delivery_systemâ does not name a type

make: *** [audio.o] Error 1

 

Deze error uit audio.o en audio.c zorgt ervoor dat de build van de plugins niet afgerond kan worden. Weet jij waar dit aan ligt?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf opgelost:

denk eraan je DVBDIR aan te passen in Make.config als je een andere lokatie voor het bouwen van je S2API drivers hebt gebruikt. Die kans is vrij groot. De include files hiervan zijn nodig!

 

Kopieer de compiler.h van je linux kernel naar de DVBDIR:

cp /usr/src/linux-headers-2.6.24-19/include/linux/compiler.h DVBDIR/linux/include/linux/

 

VDR kan nu gebouwd worden zonder errors!

 

Hans is nu blij en opgelucht whistle

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik krijg ca.c niet gecompileerd, en krijg deze melding te zien:

Citaat:
easyVDR:/usr/local/src# gcc -O -fbuiltin -fomit-frame-pointer -fPIC -shared -o ca.so ca.c -ldl

ca.c: In function 'write':

ca.c:106: error: expected declaration specifiers before '__wur'

ca.c:135: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '{' token

ca.c:214: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '{' token

ca.c:302: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '{' token

ca.c:327: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before '{' token

ca.c:347: error: expected '{' at end of input

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Hiervoor gebruikte ik easyvdr met vdr 1.4.7 ism CCcam zonder de SC plugin, maar de patch werkt helaas niet meer voor VDR 1.7.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee.

 

Ikzelf heb heel even kunnen genieten van beeld en geluid via VDR. Daarna crashte mijn X server en wilde VDR service eerst niet meer opstarten.

 

Ik heb het idee dat er iets nog niet helemaal goed zit met de grafische driver of de grafische opties.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nog steeds easyvdr naar tevredenheid, vdr-sc werkt met een goede softcam.key, ik mis alleen de communicatie tussen vdr en CCcam:

Citaat:
cardclient.cccam] 0: FAILED ECM !

Volgens mij komt door ca.so, ik had nog ergens een hele oude ca.c (6kb) die ik wel kon compilen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans heb je al een draadje geopend over mythtv?

 

Ik heb het nog een keer geprobeerd, met xubuntu, die Terratec Twinhan is nog steeds dood.

 

Met de S-1500 krijg ik bij FTA zenders strepen, F1.. F7 beeld en geluid, schakel ik op veronica dan krijg ik het inlogscherm, log in en veronica met beeld en geluid, zap naar FTA en weer strepen.

Zal morgen herstarten met Veronica als laatst bekeken.

Het zal wel een rechten kwestie zijn, je fietst ook overal dwars doorheen met vdr.

 

Geflashd naar F5 bios.

Als ATI driver heb ik nu de restricted driver gebruikt, aangevuld met ati config xv en option "TexturedVideo" "on" handmatig bijgevoegd.

 

Beeld is prima maar ja die rechten he.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig geen draadje over Mythtv, omdat ik geen ervaring heb opgedaan die ik graag wil delen. Ik ben nog steeds van oordeel dat MythTV uiteindelijk biedt wat ik wil, maar dan moet het wel gaan werken. Dus betere ondersteuning voor oa S2API drivers.

 

Mijn ervaring met de nieuwste fglrx driver van ATI is dat dan VDR vrij snel crasht. Het probleem zit dan in X, die ermee ophoudt. Ik ben nu overgestapt naar RadeonHD als driver. Deze ondersteunt nog geen XV, dus ik gebruik nu even SDL om mee te proberen. Satelliet kijken lukt nu. Wel ben ik nog niet onder de indruk van de beeldkwaliteit. Mijn Topfield 4000 pvr met component uit geeft toch wel erg strak beeld op de TV, als is hij ondertussen niet meer heel erg stabiel.

 

Nu nog ruzie maken met de channels lijst. Ik dacht dat ik een complete lijst had geupload, maar ik mis toch aardig wat zenders. Iemand een nederlands georienteerde lijst van Astra1, Astra2 en Hotbird? Volgens mij is mijn Diseqc ook nog niet helemaal ok.

 

Voorlopig dus even verder kijken met de oude satelliet ontvanger, totdat mijn cardreader binnen is en werkt onder cccam.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...