Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satire
Mensen allen bedankt voor de wiki.

Helaas waren de spullen net binnen toen ik dit topic vond.

Configuratie: 3 diseqs, 2 quad lnbs, 1 duo duo LNB 1x gesplitst, schotel iets ovaals van 1,2m, sab hd rec.
Kijkplekken: pc wind TTs-1500, pc ubuntuTTs-1500(vlc), SAB sams.TV.
De HTPC moet dienen als cardserver voor de overige PCs, nu nog wifi, met irdeto cams.
Is in principe de htpc van tweakers(mei j.l.) met een antec nsk 1380 kast en twee terratec hd s2 kaarten.
Ben nu ongeveer 14 dagen bezig en we kijken nog steeds via de SAB.
Eerst myth TV geprobeerd alleen TTs-1500 werkte goed maar er is geen enkel overzicht voor wat betreft de zenders (4500).


In eerste instantie lijkt er niks mis te zijn met de configuratie. In theorie zou Linux en/of VDR dit moeten ondersteunen.

Citaat:
De wiki geprobeerd met een TTs-1500+CI en TerHDS2 geinstalleerd. Ging bijna goed (via jusst.de/mantis) alleen bij de compilatie van VDR miste het systeem api 3.3 gegevens.
Heb inmiddels gezien dat ik die eerst moet installeren.


Niet alleen installeren. Je moet ook de Make.config aanpassen (/usr/local/src/vdr-1.7.0/Make.conf) en de locatie onder DVBDIR aanpassen. Als je niet gebruik maakt van de liplianindvb repository, dan moet je dus de DVBDIR locatie aanpassen. Anders kan VDR inderdaad API 3.3 niet vinden.

Citaat:
In ieder geval heb ik twee keer een clean install van ub 8.04 gedaan, als ik de drivers van jusst.de/mantis installeer in usr/src zoals in de DVB-S2 wiki staat, dan start het systeem niet meer op.


En precies de reden waarom ik het nog niet heb aangemaakt. Van diverse personen heb ik exact hetzelfde probleem vernomen. Ze installeren de Mantis driver en vervolgens loopt het systeem vast. Mijn volgende actie was om dit door te geven aan de linuxtv community.

Citaat:
Moeten die drivers in usr/local/src of maakt dat niet uit en is die kaart nu al kapot of zijn ze aan het jojoen bij jusst?
Ik heb hier gelezen dat iemand een skystar 2 werkend heeft gekregen, dat is volgens de experts ongeveer dezelfde kaart?


Nee, de SS2 is een DVB-S kaart. Waar jij mee in de war bent, is de SS HD2 (Skystar HD2) wat wel gebaseerd is op de Terratec Cinergy S2.

De kaart is zeker niet kapot. Ik denk alleen niet dat de DVB-S2 wiki voor deze kaart niet meer up-to-date is.

Citaat:
Voor de Terratec kaarten is ook de nieuwe wiki nog een onbeschreven blad, als dit geheel werkend wordt, zal ik het zeker vullen.

Ik ben de wanhoop nabij


Nog even geduld zou ik zeggen. Ik probeer wat meer informatie te achterhalen smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Ik heb het nog een keer geprobeerd in dit geval modprobe mantis gedaan.

Krijg een fatal error, dmesg nagekeken en mantis disagrees met symbol formats een keer of acht.

Per ongeluk opnieuw opgestart (init 6), anders had je meer info gehad.

Advies aan lotgenoten: Wacht met mantis totdat hij weer werkt.

Ubuntu installeerd op dit moment alleen met TTs-1500, is kijken wat die andere multiproto doet.

Eerst maar eens firmware zoeken.

 

confusedde aanhouder wint toch?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satire
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb het nog een keer geprobeerd in dit geval modprobe mantis gedaan. Krijg een fatal error, dmesg nagekeken en mantis disagrees met symbol formats een keer of acht. Per ongeluk opnieuw opgestart (init 6), anders had je meer info gehad.


Enorm jammer! Ik heb iig jouw (mogelijke) foutmelding doorgestuurd naar de linuxtv mailinglist. Ik hoop dat ik binnen kort wat informatie krijg smile

Citaat:
Advies aan lotgenoten: Wacht met mantis totdat hij weer werkt. Ubuntu installeerd op dit moment alleen met TTs-1500, is kijken wat die andere multiproto doet. Eerst maar eens firmware zoeken. confusedde aanhouder wint toch?


Voor de TT-1500S is geen firmware benodigd. Je kan zo wie zo gebruik maken van de liplianindvb repository. De liplianindvb repo was down sinds afgelopen maandag, maar sinds kort draait het op een nieuwe locatie (Zie de Wiki, daar is het al aangepast). Als je de installatie hiervan gebruikt (minus de firmware, die is dus niet nodig) dan moet alles goed komen.

Ik heb namelijk ook tijden lang deze kaart gebruikt in combinatie met VDR 1.7.0 wink

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb nieuwe informatie. Met deze handelingen moet je TerraTec Cinergy S2 PCI HD het dus wel gaan doen (eerst sudo -s uitvoeren alvorens je de stappen gaat uitvoeren):

 

Code:
cd /usr/local/srcapt-get install mercurialhg clone http://jusst.de/hg/mantis.old mantiscd mantiscd linux/include/linuxln -s /usr/src/linux-headers-`uname -r`/include/linux/compiler.h ./cd ../../../makemake installdepmod –areboot

 

Je hoeft dus geen ID aanpassingen te doen. Wel moet je wanneer je VDR gaat compileren, de Make.config bestand aanpassen in de vdr-1.7.0 locatie. Daarin staat een verwijzing DVBDIR, deze moet je aanpassen naar de locatie van de mantis pull (/usr/local/src/mantis/linux).

 

Hiermee zou hij dus ook VDR mee moeten compileren. Laat het aub even weten of het werkt. En paste ook even de dmesg van de detectie. Dan kan ik deze opnemen in de Wiki smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de wiki,, als ik hier naar wil kijken,,

 

Installing the Terratec Cinergy S2 PCI HD DVB-S2 using Mantis - Dutch

 

dan krijg ik dit,,

 

Login required to edit

From shalafi

Jump to: navigation, search

You have to login to edit pages.

 

Return to Main Page.

 

Retrieved from "http://shalafi.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Installation_Terratec_Cinergy_S2_PCI_HD_DVB-S2_using_mantis_-_Dutch"

 

wat doe ik fout?

de rest werkt wel,, smile

mvrgr

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat nog niet in de Wiki. Ik zet er niks op als ik niet kan verifieren dat het werkt. Anders krijg ik andere dingen naar mijn hoofd geslingerd wink Ik wil het dus eerst zeker weten dat het ook inderdaad werkt.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de terratec eruit gehaald en ben verder gegaan, ben nu zover dat ik een channels.conf moet maken.

liblianin en mantis gaan zeker niet samen?

De wiki werkt overigens goed alleen wordt -p bij kop./plakken vaak als 1 symbool gezien en niet als parameter.

En /usr/local/bin/vdr bestaat bij mij niet.

Vraagje over xine wat is een MRL hij zegt dat die er niet is

Zodra ik energie heb doen we het nog een keer, nu met twee kaarten.

Bij succes volgt dmesg z.s.m.

 

 

Nog even en ik ga het echt snappen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt prima: Ubuntu 8.04 clean install geupdate en hardware drivers geinstalleerd.

Daarna direct mantis.old uitgevoerd zoals gepost.

 

mm@mm-desktop:~$ dmesg | grep DVB

[ 38.753485] DVB: registering new adapter (TT-Budget/S-1500 PCI)

[ 39.071013] DVB: registering frontend 0 (ST STV0299 DVB-S)...

[ 39.073936] DVB: registering new adapter (Mantis dvb adapter)

[ 39.244681] dvb_ca adapter 0: DVB CAM detected and initialised successfully

 

mm@mm-desktop:~$ dmesg | grep mantis

[ 39.073930] mantis_alloc_buffers (0): DMA=0x37640000 cpu=0xf7640000 size=65536

[ 39.073934] mantis_alloc_buffers (0): RISC=0x37498000 cpu=0xf7498000 size=1000

[ 39.591878] mantis_ca_init (0): Registering EN50221 device

[ 39.593041] mantis_ca_init (0): Registered EN50221 device

[ 39.593052] mantis_hif_init (0): Adapter(0) Initializing Mantis Host Interface

 

Als meer info nodig is, gewoon vragen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit smile Overigens, ik heb vernomen dat het probleem nu ook opgelost moet zijn in de reguliere mantis release.

 

Ik zou je graag willen vragen, of je dit zou kunnen controleren smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test normale mantis drivers gedaan, methode DVB Wiki, vind nu ook STB-0899 frontend, cam zit er niet in.

 

dmesg:

39.691884] mantis_alloc_buffers (0): DMA=0x376c0000 cpu=0xf76c0000 size=65536

[ 39.691888] mantis_alloc_buffers (0): RISC=0x1f811000 cpu=0xdf811000 size=1000

[ 40.240438] mantis_frontend_init (0): found STB0899 DVB-S/DVB-S2 frontend @0x68

[ 40.240850] mantis_ca_init (0): Registering EN50221 device

[ 40.240901] mantis_ca_init (0): Registered EN50221 device

[ 40.240909] mantis_hif_init (0): Adapter(0) Initializing Mantis Host Interface

 

39.152055] DVB: registering new adapter (TT-Budget/S-1500 PCI)

[ 39.467874] DVB: registering frontend 0 (ST STV0299 DVB-S)...

[ 39.689173] found a VP-1041 PCI DSS/DVB-S/DVB-S2 device on (04:06.0),

[ 39.691891] DVB: registering new adapter (Mantis dvb adapter)

[ 40.240438] mantis_frontend_init (0): found STB0899 DVB-S/DVB-S2 frontend @0x68

[ 40.240793] DVB: registering frontend 1 (STB0899 Multistandard)...

 

Deze lijken me beter, of niet? smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook wel leuk om te weten Easyvdr 0.6 heeft standaard al ondersteuning voor Nvidia videokaarten samen met een budget dvbcard. Hoef je als het goed is bijna niks meer in te stellen.

 

Ben er nu ook mee aan het experimenteren en met een full featured card zoals een Nexus werkt alles meteen smile Alleen m'n microsoft mediacenter afstandbediening nog aan de praat helpen maar die ondersteuning zit standaard ook al in lirc. Dus alleen een kwestie van aanzetten.

35 sec boottime en er zit heel veel leuks standaard dingen in smile

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede op basis van deze thread en de handleiding in de wiki een HTPC aangeschaft:

 

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.1GHz 2MB AM2 Box

Antec Desktop Case NSK2480 New S. mATX 380W (zilver-zwart) Belkin USB Adapter Bluetooth 10m

Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA

Hauppauge WinTV Nova HD S2 PCI

Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0

Samsung 500GB SATA300 16MB, HD502IJ

Trust Toetsenbord KB-2950 Wireless Media Center

 

De bluetooth adapter is om de Wiimote mee aan te sturen. Het keyboard kan ik voor de HTPC en mijn laptop gebruiken. Ik ga het voor alsnog op basis van MythTV en Ubuntu 8.04 doen, dat trekt me voorlopig meer aan dan de VDR waar jij voor gekozen hebt.

 

Iemand nog interesse in een beschrijving van hoe en wat zodra de hardware binnen is?

 

Hansch

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden een aantal van deze distro's geprobeerd. En bij een redelijk normale opstelling (DVB-S budget en een 'oude' nvidia chipset) gaat alles nog vlekkeloos. Maar zodra je met DVB-S2 en/of nieuwere chipsets ging werken, dan werd het problematisch om de bestaande installatie uit te breiden.

 

Vandaar dat ik dus een algemene tutorial heb gemaakt op basis van Xubuntu. Uiteraard zijn mensen vrij om te kiezen of ze deze installatie willen of willen werken vanuit een distributie zoals EasyVDR oid smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...