Ga naar inhoud


Handleiding: VDR, CCcam en Xineliboutput


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Als ik vdr-sxfe wil opstarten krijg ik de volgende melding:

 

Code:
root@vdr-productie:/home/marcel# vdr-sxfevdr-sxfe 1.0.2-cvs  (build with xine-lib 1.1.90, using xine-lib 1.1.90)VDR server not given, searching ...---------------------------------------------------------------WARNING: MRL not given and server not found from local network.         Trying to connect to default port on local host.---------------------------------------------------------------[22913] [vdr-fe]    Detected 2 CPUs[22913] [vdr-fe]    Enabling FFmpeg multithreaded video decodingPress Esc to exit[22913] [input_vdr] Using decoder "libmpeg2" for mpeg2 video[22913] [input_vdr] Using decoder "FFmpeg" for H.264 video[22913] [input_vdr] Connecting (control) to tcp://127.0.0.1:37890 ...[22913] [input_vdr] Can't connect to tcp://127.0.0.1:37890[22913] [input_vdr]    (ERROR (xine_input_vdr.c,5947): Operation now in progress)[22913] [input_vdr] Can't connect to tcp://127.0.0.1:37890[22913] [input_vdr]    (ERROR (xine_input_vdr.c,6371): Operation now in progress)[22913] [input_vdr] Connections closed.[22913] [vdr-fe]    fe_xine_open: xine_open("xvdr://127.0.0.1#nocache;demux:mpeg_block") failedError opening xvdr://127.0.0.1

 

Hoe los ik dit probleem op?

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 640
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zie het stukje op de 1e pagina (aanpassing svdrphosts.conf) smile Ik was wat vergeten om op te nemen in de handleiding.

 

Voor xineliboutput moet je dus ook de svdrphosts.conf aanpassen door je eigen netwerk op te nemen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Korsman035
bedankt voor alle hulp!

Ik heb nu signaal op alle sattellieten, en heb verbinding met mn gbox server via cccam!.

Ik ben nu op zoek naar een mogelijkheid om het beeld te deinterlacen


Probeer het volgende eens in combinatie met vdr-sxfe:

Code:
vdr-sxfe --video=xv --aspect=16:9 --fullscreen --width=1280 --height=720 --nokbd --post=tvtime:method=Linear,cheap_mode=1,pulldown=0,use_progressive_frame_flag=1


Even de width en height aanpassen naar jouw configuratie smile

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Zie het stukje op de 1e pagina (aanpassing svdrphosts.conf) smile Ik was wat vergeten om op te nemen in de handleiding.

Voor xineliboutput moet je dus ook de svdrphosts.conf aanpassen door je eigen netwerk op te nemen.

Mvg,

Niels Wagenaar


Hallo Niels,

Dat had ik idd al gelezen op pagina 1 en had het al volgt aangepast:

Code:
## svdrphosts    This file describes a number of host addresses that#               are allowed to connect to the SVDRP port of the Video#               Disk Recorder (VDR) running on this system.# Syntax:## IP-Address[/Netmask]#127.0.0.1             # always accept localhost192.168.1.0/24        # any host on the local net#204.152.189.113      # a specific host#0.0.0.0/0            # any host on any net (USE THIS WITH CARE!)


Toch blijft die zelfde melding terug keren??

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij controle bleek VDR niet te lopen omdat ik een foutje heb in mijn script. Er bleek een --nokbd switch te zijn ingeslopen, dit is dus niet correct!

 

Tevens heb ik vergeten aan te geven dat je lircd gedeelte ook rechtstreeks aangesproken kan worden met de --lirc=/dev/lircd switch bij het opstarten van VDR.

 

Het beste is om de volgende startup-script te hanteren als je gebruik wilt maken van de Teletext, Signaal meting en Enigma plugin in combinatie met rechtstreekse lircd toegang:

 

Code:
export LANG=nl_NLexport LC_COLLATE=nl_NLPATH=/usr/local/bin:$PATHVDRPRG="/usr/bin/vdr"VDRCMD="/usr/bin/vdr -c /etc/vdr -E /usr/lib/vdr -l 3 --no-kbd --lirc=/dev/lircd \                -L /usr/lib/vdr/plugins \                -s /var/bin/vdrpoweroff.sh \                -P sc \                -P skinreel \                -P'xineliboutput -l none -r 37890 -p' \                -P skinenigmang \                -P femon \                -P bitstreamout \                -P osdteltext \                -u root \                $*"KILL="/usr/bin/killall -q -TERM"# Detect whether the DVB driver is already loaded# and return 0 if it *is* loaded, 1 if not:DriverLoaded(){  return 1}# Load all DVB driver modules needed for your hardware:LoadDriver (){  return 0}# Unload all DVB driver modules loaded in LoadDriver():UnloadDriver (){  return 0}# Load driver if it hasn't been loaded already:if ! DriverLoaded; then   LoadDriver   fiwhile (true) do      eval "$VDRCMD"      if test $? -eq 0 -o $? -eq 2; then exit; fi      echo "`date` reloading DVB driver"      $KILL $VDRPRG      sleep 10      UnloadDriver      LoadDriver      echo "`date` restarting VDR"      done

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk smile Ik probeer nu alleen wat meerdere punten te krijgen, mede omdat ik mijn startpost niet kan editten smirk Dus dan zou je elke keer nieuwe versies krijgen.

 

Dus ik plaats de informatie in eerste instantie hier. En zal dan ook de boel updaten en later een nieuwe versie met de verbeterpunten uitbrengen wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Tuurlijk smile Ik probeer nu alleen wat meerdere punten te krijgen, mede omdat ik mijn startpost niet kan editten smirk Dus dan zou je elke keer nieuwe versies krijgen.

Dus ik plaats de informatie in eerste instantie hier. En zal dan ook de boel updaten en later een nieuwe versie met de verbeterpunten uitbrengen wink

Mvg,

Niels Wagenaar


Niels,

Heb je niet ergens plaats op het net waar je het document kunt plaatsen en dan hier een link en even vermelden als er een versie update is. Dat lijkt mij makkelijker en overzichtelijker.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Post de bijlage maar gewoon in een reactie op dit draadje.
Dan edit ik het eerste bericht wel zodat de juiste file gelinkt wordt.
Stuur me bij voorkeur even een PM met de link naar de attachment er in.
Ik lees niet alles mee.
Voor gratis PDF maken: http://www.cutepdf.com/download/CuteWriter.exe

Ron


Je bent goed bezig Ron :-)

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spiderman1974
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Post de bijlage maar gewoon in een reactie op dit draadje.
Dan edit ik het eerste bericht wel zodat de juiste file gelinkt wordt.
Stuur me bij voorkeur even een PM met de link naar de attachment er in.
Ik lees niet alles mee.
Voor gratis PDF maken: http://www.cutepdf.com/download/CuteWriter.exe

Ron


Je bent goed bezig Ron :-)


Dat is hij inderdaad smile Ik zal proberen morgen even de handleiding te updaten. Dan komt het PM'tje er zo spoedig mogelijk aan!

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels,

 

of kijk of je de handleiding bij Google of een andere vrije hoster kan plaatsen. Google Site's werkt voor mij prima ....

 

Dan "moet" je wel het document "even" omzetten. Maar dan kan je meteen online de gegevens aanpassen.

 

Of kijk of je dit op een VDR wiki kan plaatsen. Dan kunnen ook nog andere mensen eventuele fouten direct aanpassen of aanvullingen hier op te geven. En .... mocht jij er geen zin meer in hebben, dan kan iemand anders er toch mee verder.

 

En om PDF's te produceren gebruik ik PDFCreator (zie www.pdfforce.org .. is nog GPL ook)

 

 

Hein

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...