Ga naar inhoud


turksat 42 en astra 19,2 op 1 schotel


Gast BasRik

Aanbevolen berichten


Is een visiosat big bisat geen optie in deze? Dit is mede ook mijn vraag: wil namelijk van 42 oost tot 7 oost kunnen ontvangen. Woon in Den Haag. Is dit te doen met de visiosat big bisat?

Wil niet topic overnemen, maar antwoord op mijn vraag is ook wellicht voor hem nuttig.

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gaan voor een WaveFrontier.

 

Waarom? Omdat je dan voor pakweg 125 euro incl driepoot klaar bent en je ook een sterker signaal hebt tov een bigbisat.

 

Een bigbisat is een stuk duurder maar daar tegenover oogt die wel minder 'lomp'.

 

Ik ben nu voor een oom van mij een WF t90 in elkaar aan het zetten voor 42 tm 7 oost (a123h ertussenin) en ik moet zeggen dat het afstellen met de hollessheet bijna een koek en ei verhaal wordt.

 

Het enige wat ik niet theoretisch kon afstellen is de elevatie. Deze moest pakweg 30 graden zijn maar ik weet mn god niet waar ik dat kan aflezen op dat ding. De skew kon dat wel.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwa materialen is de bigbisat duurzamer misschien maar om nou te zeggen dat de bigbisat een tank is en een t90 vergelijkbaar met een Lada vind ik te ver gaan....

 

Heb nog geen eigenaar horen zeggen dat de T90 uit elkaar viel van de roest, op de bouten na. Maar als je die vervangt voor RVS versies of inspuit met tectyl spray, heb je ook gewoon een everlasting schotelinstallatie.

 

Daarom zeg ik, maakt geld je niet uit en vind je lompheid belangrijk, neem de bigbisat.

 

Ga je voor beste signaalkwaliteit en uitbreidbaarheid en telt daarnaast elke cent, neem de T90. Kun je bovendien gewone lnbs gebruiken ipv die slanke koppen

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...