Ga naar inhoud


Extra forum voor zendamateurs!!!!


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Geachte moderators

 

 

Ten eerste fijne feestdagen gewenst namens mij en mijn vrouw.

Ik weet dat onder ons ook veel zendammateurs zijn waaronder ik,is het mogelijk of zou het rendabel zijn om over zendamateurs ook een aparte forum te maken?Het idee kwam bij me op toen ik met een colega over sat4all sprak.Hij vond namelijk ook dat dit item ook bij sat4all hoort,zo wordt de site kompleet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, ik ben ook zendamateur, maar om nou hier een hoekje voor zendamateurs te maken? Die hebben een eigen forum en daar zal je altijd meer kunnen uitwisselen dan een hoekje hier op het forum.

 

Ik wil ook wel eens meekwaken over Linux, maar doe dat niet hier, maar op fora die zich daar op toegelegd hebben. Ik zie de toegevoegde waarde voor Sat4All dus niet zo of moet het hier Ham4All gaan worden wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Een tijdje terug had ik een zelfde vraag, forum openen voor het onderwerp Domotica. De suggestie was om in de rokende soldeerbout een draadje te openen en te kijken of er wel respons zou komen. Misschien dezelfde optie voor zendamateurs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Denk dat je het bij de basis moet houden SAT4all dus anders word het een chaos, heb je meerdere interesses zoek dan voor die specifieke tak een daartoe geëigend forum op dan blijft het hier tenminste een beetje overzichtelijk.

 

Het is hier als je in die termen spreekt nog een ouderwetse detailhandel en geen super xxl supermarkt........

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat dit niks wordt, dan krijgen we hier het amateur v.s piraat bashing hier, waarvan de laatste in de praktijk vaak veel handiger is en veel zelf bouwt in tegenstellling tot de zogenaamde 'stekkeramateur' die naar de winkel loopt en de stekker er alleen insteekt. Dat hele papiertje is ook geen ruk meer als je de eisen leest. Een paar domme vragen zijn het tegenwoordig, dat was vroeger wel anders, en dan ben je ineens beter dan iemand die wel wat kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een PD0xxx sinds 1982, maar al veel jaren niet meer aktief, dus mijn bijdrage aan het nieuwe forum zal minimaal zijn. Lijkt me wel leuk om nog eens mee te lezen wat tegenwoordig zo alles gebeurd in het zendamateurisme.:D

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mneerhout
Ik denk ook dat dit niks wordt, dan krijgen we hier het amateur v.s piraat bashing hier, waarvan de laatste in de praktijk vaak veel handiger is en veel zelf bouwt en dan ben je ineens beter dan iemand die wel wat kan?


Vind die stelling beetje ver gaan ben zelf ook elektronica hobbyist met wellicht niet de specifieke rf/hf theoretische kennis maar met wel de praktische ervaring......zou ik dan ook niks mogen zeggen?

Bedoel dus als je echt onder "eigen" wil zijn, richt dan je eigen club op, dan weet je wat je verwachten kunt.

Hier is het toch ook er zijn geen domme vragen, slechts vragen waarop het antwoord nog niet duidelijk is.....en gelukkig is er altijd wel iemand die een antwoord heeft.

Ik zeg altijd maar kennis is macht en kennis kun je vergaren...ook hier

Groetjes...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook zendamateur maar ben geen lid van de veron of vrza. Ik ben ook bij zendamateur.com maar daar zitten veel snobs die naar hun mening HEEL VEEL hebben moeten leren om de vergunning te halen en dat stralen ze ook uit naar niet amateurs en daar hou ik niet zo van smile Zendamateurisme en schotelontvangst gaan overigens wel hand in hand dus wat dat betreft zou het wel leuk zijn. Van de andere kant zijn er hier ook fora waar je je ei in kwijt kunt, off-topic en vooral de rokende soldeerbout smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat met zenders en radio te maken heeft interesseert mij heel veel. Het is dan ook mijn grote hobby.

Ik heb vooral vroeger mijn eigen radio´s gebouwd. Vooral met buizen. Dat heeft mij enorm gefacineerd en werd aangemoedigd door mijn vader, die ook in hart en nieren een radioman was.

Ik vond het veel leuker om naar een zelfgebouwde ontvanger te luisteren dan naar een fabrieks ding.

Ik heb zelfs mijn eigen satelliet ontvanger gebouwd. Dat was een jaar of 22 geleden toen satellietonvangst net iets nieuws was. Dat ding staat hier naast me en doet het nog steeds.

Van al mijn kennis op radio en TV gebied heb ik veel kunnen profiteren toen dat met satellietontvangst begon.

En van mijn hobby heb ik mijn beroep gemaakt.

 

Om nu voor zendamateurs een apart forum te maken is hier niet zo op zijn plaats. Er moeten ook moderatoren zijn die daar kunnen modereren.

Inderdaad zijn er voor het zendamateurisme andere betere fora.

Verder is iedereen uitgenodigd om er in "de rokende soldeerbout" over te keuvelen. :D

 

Ik zal --HIER-- een topic openen in de "rokende soldeerbout" en daar kunnen de zendamateurs zich misschien voorstellen en er van gedachten over wisselen. Dat hebben we voor de buizenliefhebbers ook gedaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...