Ga naar inhoud


et 6500 Harde schijf inbouwen


multykat

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik zou graag een interne harde schijf inbouwen.

 

Welke zijn de beste (stille) schijven, is 1 TB voldoende ?

 

Wat is het voordeel van een interne t.o.v. een externe harde schijf?

 

Moet ik ergens speciaal op letten bij de inbouw?

 

 

Verder zou ik de ontvanger (vertikaal) willen ophangen achter het gordijn omdat ik het toestel graag verscholen zou opstellen.

 

Heeft iemand tips?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@aci : niet elke et 6500 heeft een ingebouwde harde schijf. Ik had één van de allereersten zonder schijf. Ik kan er wel één inbouwen (2.5 HDD)

 

@ Sjaak(k) : momenteel staat ie achter de tv (ik kan hem toch moeilijk op een stoel zetten hé) Ik heb hem al terug proberen te verkopen om een Panasonix tx-L32DT30 aan te kopen, maar een tweedehands toestel raakt slecht verkocht voor een goede prijs. (De kwaliteit van de ontvanger is ZEER goed, alleen boven of onder de tv staat het niet zo mooi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren installeerde ik een Toshiba 1TB SATA Festplatte 2,5 Zoll MQ01ABD100 SN

gekocht bij mijn (online) dealer

 

Alles geinstalleerd, de ontvanger herkent de schijf maar na initialiseren (duurde eindeloos en bleef 'initial' op het schermpje weergeven)

Volgende dag opgestart maar kreeg de melding : "Ontbrekend/hdd/movie/

Geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geformateerd"

 

Wie weet hoe ik de schijf aan de praat krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf met de nodige voorzorgen ingebouwd, aangesloten en daarna geformateert. (Ik zag enkel "initial" op het kleine display, op het tv scherm gebeurde helemaal niks)

 

De ontvanger herkent de schijf als een Toshiba schijft, maar geeft aan dat de schijf "niet aanwezig of niet geformateerd is"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi multykat, ik heb gisteren een xtrend 6500 gekocht en de harde schijf uit mijn dm800se overgezet. Eigenlijk geen enkel probleem gehad... Kan je de schijf zien als je op jouw ontvanger met telnet inlogd?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat de ontvanger eindelijk reageert... na 16 uur.

Mocht dat zo zijn dan duurt de totale installatie van 1 terabyte ... 48 uur (!)

 

Wat ik in elk geval ontdekt heb, is dat je moet opletten dat er zo weinig mogelijk externe apparaten zijn gekoppeld aan je ontvanger (ofwel alle links uitschakelen bijv. Viera Link van Panasonic) anders schakel je de ontvanger mee uit als je de tv uitzet.

 

Ook moet je erop letten dat de harde schijf zichzelf niet uitschakelt na 5 minuten (staat zo standaard ingesteld in het menu)

 

Van zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen werkt mijn TOSHIBA MQ01ABD100 1TB 5400 RPM 8MB Cache 2.5" SATA 3.0Gb/s perfekt!

Openpli 2.1 of 3.0

 

Ongelofelijk stille schijf. (Je moet je oor tegen de ontvanger houden om te controlen of ze wel werkt...)

 

Tot hiertoe doet de schijf haar werk perfekt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...