Ga naar inhoud

CI, CI+, (soft)cams en smartcards

Seca, Conax,  OScam, CCcam

Subforums:

1. OSCam

Alles over OScam (softcam)

3,5k
24.301 onderwerpen in dit forum

1. XtraMusic in Crypto

• 0 reacties
    • 512 weergaven
    • 4 reacties
    • 555 weergaven
  2. Diverse Zenders

• 5 reacties
    • 981 weergaven
  3. crypto//

• 5 reacties
    • 443 weergaven
  4. vianix22pub

• 0 reacties
    • 290 weergaven
  5. duckstad

• 2 reacties
    • 411 weergaven
  6. irdeto seca combi ci

• 5 reacties
    • 615 weergaven
    • 23 reacties
    • 4,8k weergaven
    • 1 reactie
    • 485 weergaven
  7. gezocht handleiding "mastera"

• 2 reacties
    • 475 weergaven
  8. Com port lost?

• 3 reacties
    • 474 weergaven
  9. Ojee

• 7 reacties
    • 461 weergaven
  10. Is hier iets aan te doen?

• 2 reacties
    • 592 weergaven
  11. Nieuwe Ds9 files, waar downloaden

• 1 reactie
    • 418 weergaven
  12. stream calcio

• 1 reactie
    • 436 weergaven
  13. emuleren met via red cam

• 0 reacties
    • 310 weergaven
    • 9 reacties
    • 979 weergaven
  14. viaccess black cam

• 1 reactie
    • 556 weergaven
  15. vraagje over picfile

• 1 reactie
    • 624 weergaven
  16. God kaart

• 6 reacties
    • 448 weergaven

• En dan spreken we nog niet eens over "gewone" analfabeten want dat zijn er ook nog veel meer dan we zouden denken. Het is gewoon een feit dat niet iedereen volledig mee kan komen in alle veranderingen. Er zijn tussen ouderen ook enorme verschillen maar ik heb ervaring met hulp bij het instellen en gebruik van de TV bij ouderen. Ik vind het ook slecht dat zoveel zenders uit bezuiniging teletekst hebben afgeschaft. Dat raakt ouderen die dat nog net kunnen en kennen. Het zou met AI inmiddels bijna niets meer kosten om nieuws automatisch om te zetten naar teletekst.   Ik ben wel benieuwd hoe Denemarken nu werkt na het afschaffen van post per 1 januari. Zou men post daar ergens uit kunnen laten printen?
    • Volkomen terechte angst! Ouderen lopen veruit het hoogste risico hierop.
    • Het hoeft geen PC te zijn.  Een eenvoudige USB laptop doet het ook prima.  Maar ik ken veel oudere mensen die daar niet aan willen omdat ze bang zijn door scammers gefopt te worden.  Ik ken iemand die rijdt voor €20 heen en €20 terug met een taxi om haar bankafschriften te halen en aan het loket een overmaking van geld 💴 te laten doen. 
    • Of omgekeerd: waarom zouden de huidige 12-jarigen nog beginnen te leren hoe ze een videorecorder moeten bedienen, of een casettespeler met lege bandjes een programma van de radio laten opnemen, of zelfs een analoge huistelefoon bedienen.  Ik ben nog begonnen met een  floppy-disck en basic-programmeren, maar wat heb ik er nu nog aan? En ik weet ook niet hoe een injectie-turbo-motor werkt al bestaan die ook al tientallen jaren.   
    • Nee, maar ze zijn met hdmi kabels wel aangesloten op tv en audio versterkers met netfilters.
  • Nieuwe aanmaken...