Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

85.984 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 407 weergaven
    • 0 reacties
    • 562 weergaven
  1. 7 oost NEW ORLEANS? 4.2.2

• 0 reacties
    • 409 weergaven
    • 0 reacties
    • 396 weergaven
    • 0 reacties
    • 274 weergaven
    • 0 reacties
    • 373 weergaven
    • 0 reacties
    • 353 weergaven
  2. 43 west golf lessen

• 2 reacties
    • 298 weergaven
  3. 22 west persconferentie

• 0 reacties
    • 307 weergaven
    • 0 reacties
    • 275 weergaven
  4. 7 E stemlocaal Egypte

• 0 reacties
    • 308 weergaven
  5. 7 E Eurovision News agenda

• 0 reacties
    • 305 weergaven
  6. 7 E. EBU Cairo

• 0 reacties
    • 491 weergaven
  7. 16 oost leger oefening

• 0 reacties
    • 333 weergaven
  8. 16 oost heer vertelt

• 0 reacties
    • 388 weergaven
    • 0 reacties
    • 294 weergaven
  9. 16 E reporter

• 0 reacties
    • 325 weergaven
    • 3 reacties
    • 437 weergaven
    • 0 reacties
    • 296 weergaven
    • 1 reactie
    • 258 weergaven

• goedemiddag   kan je ook even aangeven waar ik het verbindingsprofiel kan vinden in dcc?  heb er naar gezocht maar helaas.   is het niet bijna altijd  dream  en   root   ?
    • https://www.soesterberg.nu/american-force-network-tv-soesterberg/   Wat grappig, dit verhaal gaat over mij! Inderdaad experimenteerde ik met de ontvangst van AFN TV toen ik nog in de Kinkerbuurt in Amsterdam woonde. Ik woonde destijds in de Borgerstraat, dus vlak bij de Kinkerstraat. Ik gebruikte toen een UHF antenne met een 28 dB antenneversterker van het merk Schrader. Ik gebruikte een portable radio met ingebouwde zwart/wit tv, en ik wist deze tv aan te passen, zodat ik AFN TV kon ontvangen met ook het geluid er bij. Omdat dit goed werkte schafte ik een Hitachi tv aan, die behalve PAL ook SECAM en NTSC kon ontvangen, en, zeer belangrijk, ook UHF kanaal 70. Kort hierna verhuisde ik naar de Tweede Hugo de Grootstraat, en daar plaatste ik een 10 meter hoge pyloonmast. Door toepassing van een UHF antenne in paraboolvorm, merk Sonim, was de ontvangst perfect.  Een Amerikaan die in de buurt woonde, had ook belangstelling voor de ontvangst van AFN TV, en ik heb hem geholpen bij het opzetten van een antenne. Hij kwam met het idee om samen een bezoek te brengen aan AFN TV op Soesterberg. Zo zijn we op een zondag er naar toe gegaan, hij had dat bezoek van tevoren geregeld omdat je daar natuurlijk niet zomaar binnen kan lopen. Toen heb ik uitgelegd hoe ik AFN zo goed kon ontvangen, en nu bleek dat ze ook een locatie in Kalkar, Duitsland, hadden. Ze wilden daar ook graag AFN TV uit Soesterberg kunnen ontvangen, en zodoende heb ik geadviseerd om ook zo'n parabolische UHF antenne van Sonim te gebruiken en speciale zwarte coaxkabel, ik meen HF100, een kabel met dikkere koperen kern. Het was veel beter van kwaliteit dan de dunne witte coaxkabel en wel lastig te bewerken omdat het erg stug is. Na enkele jaren verhuisde ik naar Almere, en heb ik zelf een antenne gebouwd die afgestemd werd op kanaal 24 UHF, omdat AFN TV naar dat kanaal was verhuisd, verticaal gepolariseerd. Een pyloonmast was niet meer nodig, omdat de afstand naar Soesterberg veel korter was. Het grappige was nu, dat op de kabel RTL4 ook op kanaal 24 zat, en dus plaatste ik een coaxschakelaar om naar AFN TV om te schakelen als de tv op de kabel op RTL4 stond. Na nog enkele jaren gingen de Amerikanen weg uit Soesterberg, en dat was dan ook voor mij het einde voor AFN TV.
    • Als je het oude WW niet meer weet of "vergeten bent dat er een ingezet was", doe je dat nu met die plugin opnieuw. En dat schrijf je achter je oren en ook in het DCC_E2 verbindingsprofiel.  
    • Met de laatste CI+ van Telenet kon je volgens mij toch in de Enigma2 box de zenders openen en opnemen... Of was dat nog langer geleden?   oeps alweer vergeten  
    • Enigma2 is geen Telenet decoder lijkt mij.. Wat is het verlies voor Telenet klanten als ze overgaan naar de Next dan?  
  • Nieuwe aanmaken...