Ga naar inhoud


Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!


85776 topics in dit forum

  1. 19.2 oost Feed (Paardenrennen)

    • 2 reacties
    • 883 weergaven
  2. Voetbal

    • 3 reacties
    • 1.4k weergaven
  3. voetbal

    • 3 reacties
    • 5.5k weergaven
  4. Paardenrennen

    • 0 reacties
    • 1.2k weergaven
  5. 16 oost feed(8M)

    • 7 reacties
    • 5.6k weergaven
    • 5 reacties
    • 5.9k weergaven
  6. GT Racing uit USA

    • 0 reacties
    • 1k weergaven
  7. Voetbal (Dortmund stadion)

    • 0 reacties
    • 995 weergaven
  8. 28.5 oost feeds

    • 0 reacties
    • 1.1k weergaven
  9. Tennis-Mauresmon-clijsters

    • 0 reacties
    • 5.1k weergaven
  10. 16 OOST NIEUWS FEED

    • 0 reacties
    • 731 weergaven
  11. IHA 34 TJ

    • 0 reacties
    • 1.1k weergaven
  12. CHINA FEED

    • 0 reacties
    • 4.9k weergaven
  13. Prins Claus

    • 0 reacties
    • 1.3k weergaven
  14. BRATISLAVA 16 OOST

    • 0 reacties
    • 927 weergaven
  15. SATLINK 10 OOST

    • 0 reacties
    • 4.8k weergaven
  16. 10 OOST OOG OPERATIE

    • 0 reacties
    • 429 weergaven
  17. israel 7 oost

    • 0 reacties
    • 629 weergaven
  18. SSN BRATISLAVA 16 OOST

    • 0 reacties
    • 504 weergaven
  19. 10 oost nieuws feed

    • 0 reacties
    • 418 weergaven


  • Berichten

    • Tja als niks zinnigs te zeggen hebt, is het misschien maar beter dat je de discussie verlaat. 
    • Ik ben zelf tevreden met mijn Vu+ ontvangers. Mijn Duo 4k SE BT ontvanger voldoet voor mij.   Er zijn ook andere merken die zeker zullen voldoen.
    • maar weing verstand van gezonde communicatie met mensen hier moet je nog een beetje aan sleutelen fijne avond ! i’m out 
    • Het zijn vaste schotels en zijn gekoppeld met multiswitchen en ja opnemen kan is niet vereist via module heb ik wel liggen dus dat kan en HD is voor ons goed genoeg firmware software niet speciaal  en mag wel merk zijn 
    • Er is dekking zat, er is of was zo'n litouwse middengolf zender, die kun je hier ook overdag ontvangen. Niet perfect maar nogmaals is dat nodig dan?  Besef hoeveel storing er verdwijnt als het stroomnet uitvalt.    Ik heb niks op met de NPO maar dit soort dingen moeten gewoon wettelijk geregeld worden. En er hoort een draaiboek klaar te liggen.        Snap jij het überhaupt wel ? Hou is met je internet apps,  ik weet meer van het internet en computers dan jullie allemaal bij mekaar. Wellicht is dat de ook de reden dat ik de realiteit wel zie. Moderne technologie heeft ook z'n mooie kanten maar de afhankelijkheid is een groot probleem aan het worden.      Kijk de Oekraïne heeft nog ouderwets robuust energie netwerk, dat geeft ze de mogelijkheid om te schalen en eigenlijk wonderen te verrichten als er weer raket aanval is geweest.  Wij daarentegen, hier is alles overbelast en weg bezuinigd vanwege groene ideologie of onnodig complex gemaakt. (teveel onderdelen)  Die panelen die veel mensen op hun dak hebben klinken leuk, maar zodra er geen spanning van het net komt doen ze ook niks meer. Er hoeft hier maar 1 gerichte aanval te komen op de juiste plek en je hebt het hele stroom net van Nederland in een seconde vernietigd en dan zijn ze weken zo niet maanden bezig om het te herstellen.    Na 2-3 uur gemiddeld zijn alle mobiele masten in NL plat.  Waar ben jij dan nog met je internet apps ?  Die zend amateurs waar iemand het hier boven over had kunnen inderdaad dan nog enige communicatie op gang brengen. Maar dat moet dan goed georganiseerd zijn.  De repeaters (pi3utr/pi2nos) zullen ook uit de lucht vallen.    Hoop van die zendamateurs zijn ook helemaal hyped over meshtastic. Dat is een soort  off the grid mesh communicatie systeem waarbij iedereen een node kan draaien en die via 868 mhz met elkaar communiceert en dan zou op grote afstanden van elkaar kunnen als van node naar node gaat etc.  Je kunt het zien als een soort IoT device waarmee je op je telefoon kan verbinden via bluetooth en dan berichtjes naar elkaar kunt sturen.  Nadeel echter is, al die mensen die zo'n node draaien moeten dan ook de boel in de lucht kunnen houden als de stroom uitvalt.  Verder blijkt dat het systeem eigenlijk geen belasting aan kan, dus als meer dan een paar mensen iets willen sturen, dan komen er zoveel controle frames langs dat de communicatie eigenlijk naar nul terug valt.   Het is allemaal leuk voor de hobby maar niet realistisch als noodcommunicatie systeem.    In mijn optiek is alleen de overheid in staat om een betrouwbaar noodcommunicatie systeem te bouwen en in de lucht te houden, maar dat kost geld.  We zitten nu met een overheid die zelfs de sirenes wilde weg bezuinigen, we hebben net vast gesteld dat alle mobiele masten uitvallen als de stroom langdurig weg is dus bye NL Alert. Als je ook geen TV/Radio meer hebt om je te informeren dan wordt het lastig hoor. Terug naar de slinger sirenes dan maar...?     Ik begrijp jou helemaal niet verkeerd maar nu gooi je het weer over een andere boeg.  Ik heb nooit gezegd dat ik geen moderne technologie omarm. Ik denk dat ik op een hoop gebieden zelf voorloop tov anderen.  Ik heb de digitalisering van TV in de jaren 90 van dichtbij mee gemaakt, dat was onmiskenbaar vooruitgang. Echter wil dat niet zeggen dat ik vind dat we oudere technologie dan maar moeten afschrijven, in een aantal gevallen is het een betere oplossing. Al die LPAM onzin hoeft van mij ook niet,  Ik heb die liever op de FM. Maar dat is hobby voor mensen en die hebben zelfs ontvangst rapporten uit andere landen vandaan met hun amper 100 Watt PEP.  Echter ik blijf er bij dat elk land verplicht 1 hoogvermogen informatie zender op de middengolf (AM) moet houden, niet omdat ik daar zo graag naar luister maar wel omdat het nuttig is en een goede betrouwbare en betaalbare oplossing om een grote groep met mensen te bereiken.         En die DAB+ met CD geluid moet ik nog tegen komen... Die bitrates zijn veel te laag om ook maar in de buurt te komen van CD geluid, het klinkt doffer en slechter dan FM stereo met klein beetje ruis er in, en die kun je nog terug schakelen naar mono. Wat doe je als het geluid wegvalt van je DAB+ signaal ?  
×
×
  • Nieuwe aanmaken...