Ga naar inhoud

Algemene vragen

Stel hier algemene vragen over satellietontvangst

14171 onderwerpen in dit forum

1. topfield

• 1 reactie
    • 468 weergaven
  2. Transponders ?

• 4 reacties
    • 818 weergaven
  3. 4e LNB plaatsen

• 3 reacties
    • 516 weergaven
    • 1 reactie
    • 603 weergaven
  4. elevatie motor

• 2 reacties
    • 606 weergaven
  5. ES Dutch ???

• 4 reacties
    • 675 weergaven
    • 9 reacties
    • 1.7k weergaven
  6. C+ EPG niet aangepast

• 1 reactie
    • 365 weergaven
  7. skystar2 kaart + 4:2:2

• 3 reacties
    • 531 weergaven
  8. Algemene info gezocht

• 5 reacties
    • 680 weergaven
  9. Problemen met setting

• 0 reacties
    • 981 weergaven
    • 8 reacties
    • 851 weergaven
    • 6 reacties
    • 1.1k weergaven
  10. gaatje boren of draadloos???

• 8 reacties
    • 1.1k weergaven
  11. 15 meter coax

• 10 reacties
    • 2.1k weergaven
  12. Pioneer DBR-s400NL met funcard?

• 0 reacties
    • 1k weergaven
    • 2 reacties
    • 847 weergaven
  13. Geen Signaal op alle satelliete 1 2

• 19 reacties
    • 2.3k weergaven
  14. Waar zijn de K-1 evenementen te zien?

• 0 reacties
    • 564 weergaven
    • 5 reacties
    • 920 weergaven

• Inderdaad, ik zie dat ondanks de komst van glasvezel er  nog altijd iemand is die voor bandbreedte wil werken. 😉 Helaas nu even een ander probleem, vrijdagavond aan boord TV gekeken met kaart in de box thuis, ging na een paar uur op zwart. Blijkt de VPN verbroken te zijn, beide boxen ineens onzichtbaar IP en dan werkt een Fritz VPN niet meer. Heb een bejaard SIM kaartje in het LTE modem dat nog altijd met de APN  advancedinternet werkte, lijkt erop dat KPN de knop heeft omgezet voor de laatste Mohikanen die dat nog konden gebruiken. Dus eerst dit probleem maar eens oplossen. Maar Tonski had toch gelijk, verkeerde subforum, had in een OpenPli forum gemoeten. (had kennelijk een typo gemaakt bij zoeken in het Pli forum)
    • Misverstand, de zenderlijsten hebben niets te maken met het satellites.xml bestand. Die laatste wordt alleen gebruikt in de signaalzoeker en de kanalen scanner. De settings lijsten bevatten zelf de benodigde tuner gegevens voor elke zender. Het satellites.xml bestand wordt geüpdatet bij versie updates van je image.   Complimenten voor @bellejt hij is de enige die dat weet kennelijk.   Als je zelf je satellites.xml bestand wilt updaten ga dan naar http://satellites-xml.org/  of gelijkaardige online satellites.xml creators. In openpli kun je deze file vinden in root/etc/tuxbox.    
    • Zelfs dat drink ik niet 😳   Ik ben al reeds 11 maanden zwanger 😬😇
    • Dat kan ik niet bevestigen.  Luxemburg donderde bij mij de keet binnen met ongekende sterkte. Dat was op mijn zelfgebouwde super in mijn studententijd in de Deventer binnenstad.  De zeezenders waren overdag OK maar bij duisternis was het helemaal afgelopen en einde verhaal.  Die ontvanger heb ik nog steeds. Moet ik weer eens nalopen en inschakelen.  Zal er een foto van maken.    In Deventer hadden we Luxemburg ook met middelmatige sterkte overdag. Was prima naar te luisteren.  Maar vanaf 20h00, na de NL talige uitzendingen met Felix Meurders en het begin van de Engelstalige uitzendingen had ik het oog helemaal dicht.   
    • Maar heel onstabiele ontvangst, RNI  en Caroline kwamen hier stukken stabieler binnen hoor. Radio Luxemburg kwam hier binnen als de golven van de zee.
  • Nieuwe aanmaken...