Ga naar inhoud


Nieuwe firmware 5000pvr


odvdveer

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik heb EPG op aangezet en de ontvanger uit en aangezet. Voor Ned 1, 2 en 3 gaat het prima, overigen niet.

De frequentie voor MediaHW staat op 12515/H/22000. Wat me opvalt is dat Ned 1,2 en 3 ook op 12515 zitten en dat die het goed doen. RTL 4 en de rest zitten afwisselend op 12344 en 12574 en doen het niet. Maar die hebben dus ook een freq die afwijkt van wat er bij de MediaHW staat ingesteld. Op welke frequentie staat RTL4 bij jullie en op welke frequentie staat de MediaHW?


Bij mij doet de EPG het bij allemaal. MediaHW-frequentie hetzelfde als bij jou. Behalve Ned 1,2 en 3 zit de rest van de zenders bij mij ook op (de door jou genoemde) andere frequenties. Het lijkt erop dat de hele MediaHW-EPG (voor al die zenders) op 12515 (en wellicht ook op die andere frequenties) uitgezonden wordt. Overigens begon hij vandaag opnieuw EPG-data te laden. Het lijkt erop dat dat dagelijks gaat gebeuren zodra je een van de Nederlandse zenders inschakelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe bedoel je gewoon even proberen, update vanaf februari, stekker eruit, even wachten en stekker erin en genieten van EPG en teletekst subpagina's, zou dat moeten lukken denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel: alleen de netstekker eruit, even wachten en dan stekker er weer in. De laatste firmware (d.d. 30 april) heb je er toch al opgezet?

Als je de tuner vanaf de afstandsbediening uit zet, gaat ie eigenlijk alleen maar op stand-by. Als je de netstekker eruit trekt gaat ie ècht uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nadat hij steeds bleef hangen bij Mediahighway de oude software februari er weet opgezet. Wat ik nu ga doen?

(dus ik sla maart over)

 

Ik koppel de Seriele kabel, zet de software van april erop, zet de machine in stand by en trek de stekker er even uit. Als ik de stekker er dan in stop en de receiver weer aanzet denk je dat ik in het instellingen menu kan kiezen voor de mediahighway, ik bedoel dat ik hem dan ook kan aan/uitzetten en dat de teletekst ook werkt.

 

Zou dit werken? Ik ga het proberen en meld mijn resultaten...

 

Bedankt voor de info!!

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan dan de zenders en andere instellingen niet verloren, wat gebeurd er als je fabrieksinstellingen doet?

 

Wat is jouw tip, ik bedoel welke volgorde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mollie,

 

Ik zou het toch maar even uitproberen. Na upgraden en weer op standby, heb ik de netstekker er even uitgehad. Bij mij werkt het prima. Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar het zou goed kunnen. Het kan in ieder geval geen kwaad, je verliest geen gegevens, zenderlijsten e.d. (alleen de tijd komt even op 00:00 te staan, maar dat pakt ie gauw genoeg weer op als je gaat kijken). De netstekker eruit is iets anders dan fabrieksinstellingen, waarbij je instellingen teruggezet worden. Bij netstekker eruit wordt de tuner a.h.w. opnieuw opgestart. Je oude instellingen blijven gewoon behouden.

 

Succes!

 

Clemens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is altijd om na het inbrengen van nieuwe software een fabrieksreset te doen. Weliswaar moet je dan wel de settings er weer op nieuw inzetten en de instellingen even custum made maken maar je bent wel van alle verwijzingen in je instellingen af die mogelijk verwijzen naar bepaalde onderdelen in de software waar veranderingen is gemaakt zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DKDK,

 

Voordat ik begin aan het weizigen van firmware enz enz maak ik een back-up van de huidige setting lijst. Daar gebruik ik Vega voor en die zet je daarna weer terug.

 

Gaat erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Settinglijst, je bedoelt daarmee de zenderlijsten he? Van andere instellingen hoef of kun je toch geen back up maken he?

 

Bart

 

P.s. maar ik probeer het eerst met de stekker eruit en dan met fabrieksinstellingen (de reset naar fabrieksinstellingen doe je ook nadat de nieuwste software erop staat he?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de stekker eruit helpt ook niet bij mij... heb april er nog een keer via usb opgeladen en daarna de stekker eruit... en geen resultaat. 2 programma's in epg en loopt vast als je ok drukt in het menu bij epg.

 

vindt het nu niet meer leuk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EPG data wordt per dag geupdate, dit wordt tijdelijk op de harddisk weggezet.

 

Werkt het niet, dan zou het te maken kunnen hebben met de indeling van de HDD (opnieuw formatteren?) of je moet de fabrieksinstellingen een keer opnieuw oproepen..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...