Ga naar inhoud


pc kent netwerk kaart niet


wellcity

Aanbevolen berichten

ik heb hier een P 200 die de netwerk kaart niet kent krijg zelfs geen fout melding.

de kaart is goed want die werkt in een andere pc wel.

en ik heb nog een heel oude netwerk kaart zonder drivers die ziet hij wel

wat zou dit kunnen zijn ?

ik zat zelf te denken aan een bios update maar......

Link naar reactie
Delen op andere sites


de gegevens van die kaart (staat er meestal op geprint) hier vermelden is wel hulpzaam...

 

sommige oudere moederbordjes en dus ook BIOS versies hebben problemen met netwerkkaarten

een reden is vaak dat oudere BIOSsen de interrupts delen van de naastgelegen PCI ISA slots...

een PCI kaart net een slot verderop erin steken kan helpen.

 

cheers

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik de kaart al in alle sloten geprobeerd het is een nieuwe sweeks kaat gewon zo'n standaard ding van een paar euro de pc heeft een asus moederboard en ik heb het getest met win98 win 98 se en draai nu win me

maar de bios herkend de kaart al niet dus drivers installeren heeft weinig zin denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke Sweex NIC is het ? en onder welk OS moet ie draaien ?

 

Sweex heeft wel eens de neiging "foute" drivers mee te leveren. probeer maar eens een Sweex (Intel Ambient chipset) modem te installeren onder XP met de bijgeleverde driver, die hangt automagisch na 1 minuut weer op en zo ken ik nog wel een paar "leuke" Sweex mankementjes.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet altijd een foutmelding te krijgen , maar welk type moederbord gebruik je ?

Mischien toch de moeite waard om een bios update te doen (als deze nog te krijgen is).

En word de netwerkkaart echt helemaal niet gezien of kun je hem alleen niet installeren ?

 

 

Groetjes Gekkenhuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...