Ga naar inhoud


xtreme no signal problems


Gast

Aanbevolen berichten

als ik een tijdje zit te kijken dan krijg ik opeens no signal in het beeld.

op elke sat.

alleen als ik de kast opnw aan en uit zet doet hij het weer even.

vreemd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je ooit een keer de xilinx geprogt?

heb dit ook een keer bij de hand gehad door de matrix soft erin te zetten.

dan moest je onder dos de xilinx.jed programmeren.

later terug naar penta soft en kreeg ik ook no signal

 

oplossing kan zijn met de cas-interface opnieuw onder dos de xilinx proggen.

 

grtz zuurtje

Topfield 4010 - Dreambox 7020 - Dreambox 7025 - 2x Triax 78cm - 1x Triax 88 cm - 1x Visiobigsatellite - alles natuurlijk draaibaar behalve de bigsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan vanalles zijn maar niet je xilinx en je CAS in elk geval. misschien je coax eens allemaal nalopen en je F-connectors. alles vochtdicht afgesloten of ingetaped? En wordt je ontvanger niet te warm (staat die in een klein kastje misschien)?.

 

mzl,

koekie

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee,

de mijne staat boven op een onverwarmde slaapkamer 0,5m van de Tv en 0,5m van een open raam zonder dat er iets boven op staat, de ontvanger staat zelf wel boven op een versterker, maar die staat nooit aan.

Voor de rest heb ik een invacom lnb met stab 120 rotor, dus 4 f connectors, maar deze zaten er ook met mijn oude Xtreme met penta 1.09 en deze bleef "slechts" 1 a 2 keer per avond even hangen, terwijl deze nieuwe minimaal elk half uur even de rode balk geeft.

 

De LNB, F connector en coax kabel (HH125) zijn net een maand oud en alles zit goed vast

ik heb een signaalsterkte van 82% en een signaal kwaliteit van 94% dus dat kan het lijkt me ook niet zijn.

 

Wat wel opvalt is dat als je op de OK knop drukt en de signaalsterkte en kwaliteit zijn zichtbaar dat als dan de melding "geen signaal" komt dan zie je de balken voor signaalsterkte en kwaliteit ook een heel eind terug lopen.

 

als iemand weet wat het euvel kan zijn dan hoor/lees ik dat graag.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou deze multicam in je module kunnen zetten, dit is eigenlijk de penta 1.05.

Ik heb deze no signal problemen ook gehad, alleen met de penta 1.20 was het minder, maar ze waren er nog wel.

Met die multicam was ik er van af, enigste nadeel is dat hij sommige coderingen niet aan kan, maar je weet dan wel of het no signal probleem weg is.

Ik heb nu geen soft meer in de cam staan, staat gewoon op DREEM BOOT omdat ik nu een x-cam gebruik.

Hij draait nu als een speer zonder no signal problemen.

Multicam staat als bijlage.

Misschien dat een kennis van jou een xcam heeft zodat je hem misschien eens een avond mag lenen.

Succes.

650946-penta multi-cam v2.zip

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

want het signaal bij mij is loeihard.

gewoon goed.

het is die kast gewoon.

wat ik wel heb gezien is dat die cam veel init

ik ga een andere xtreme soft er op proberen.

via fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een joker-cam, maar zodra ik deze in de ontvanger stop, stopt hij ook met alle kanalen die ik normaal met de ingebouwde magic wel kan ontvangen.

Een miskoop dus, of ik doe wat verkeerd????

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij er een jokercam insteekt dan mag dat geen problemen geven volgens mij. Kent hij de codering niet dan zal de interne cam dat volgens mij overnemen, mits hij deze niet kent natuurlijk.

Doet de jokercam het wel goed in een andere ontvanger?

Dat no signal probleem heeft echt niks met de firmware te maken hoor ( dit is mijn ervaring) maar puur de soft die in de interne cam zit, ik heb van alles erin gepompt, zelfs de tetra, maar hielp niks.

Zelfs met een MagicModule met penta 1.11 erop had ik het nog.

Succes maar weer.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...