Ga naar inhoud


triple dragon gearriveerd


Bart

Aanbevolen berichten

@toxic

Ik vind je opmerking belachelijk en onzinnig. Zo'n recorder zal in ieder geval geen satelliet signalen weergeven. Als je deze redenatie door zou zetten zou je er ook koffie mee moeten kunnen zetten.....

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Slecht getafelt?

Ik wil met mijn opmerking zeggen dat een apparaat dat vrijwel geheel op digitaal niveau werkt (DVD en DVB is vrijwel hetzelfde) best over een analoge ingang kan beschikken (zoals de meeste stand-alone DVD recorders). Als de chip maar voorziet in een AD mogelijkheid (zoals de PPC).

Dus wie maakt nu eigenlijk een hele onvriendelijke en uiterst domme opmerking?

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn excuses als mijn reactie zo over als jij weergeeft maar ik schrijf iets anders? Ik bedoel niet meer dan dat ik het absoluut niet met je redenatie eens ben.

 

Naar mijn idee zal de Triple dragon nooit analoge signalen kunnen digitaliseren. Er zit m.i. wel een groot verschil tussen DVB signalen weergeven en MPEG2 coderen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zijn er aan tal van DVD recorders die precies dat doen. In de meeste gevallen gewoon single chip oplossingen dus dat het kan staat vast.

Na het bestuderen van de specs lijkt de TD echter niet van die mogelijkheden gebruik te maken en is het alleen voor doorrouten van een extern signaal naar de TV of Video bedoeld. Jammer:-(

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij tot nu toe het meeste tegenvalt is de netwerk performance. Nog niet eens de helft van wat de Dreambox met vergelijkbare hardware haalt en bij de Dreambox vind ik netwerk al traag....

 

Vreemde is dat via FTP client directories browsen op de Triple Dragon juist heel flisteend lijkt te gaan?

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de TD zullen ze de internet chip ook gewoon aan een of andere bus hebben gehangen die daar niet voor bedoeld is. De PPC voorziet namelijk niet in Ethernet en daarom moet dat er dus ergens aan "geplakt" worden.

In de Dreambox is geloof ik gekozen voor de flash bus omdat die redelijk snel is, maar omdat er twee devices gebruik maken van 1 bus is dat natuurlijk wel veel trager dan een echte ethernet nic. Daarom haalt de dreambox ook maar maximaal 24Mbit of zo.

Als ze in de TD voor een langzamere bus gekozen hebben is het snel uit met de fun. Dan kunnnen ze het met de beste software niet oplossen. Ik hoop dan ook dat het alleen een software probleem is.

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Aston Simba 202 en kan al een hele tijd de Nederlandse zenders niet meer ontvangen zonder legaal kaartje. Daarom ben ik van plan mij een nieuw toestel aan te schaffen. Mijn voorkeur ging aanvankelijk uit naar een Dreambox maar nu de Triple Dragon er is begin ik te twijfelen. Ik wil eens weten wat de ervaren mannen hier op het board zouden doen : Kopen ze een Triple Dragon of een Dreambox ?

Wie geeft me raad ?

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je antwoord. Maar wat me wat zorgen baart over de Dreambox is het volgende. De verkoper vertelde me dat de makers van de Dreambox al geruime tijd in financiële moeilijkheden zitten. Ik vrees dan bij een eventueel faillissement dat de nodige software zal stilvallen waardoor ik weer met een (bijna) waardeloos toestel zal blijven zitten, naar het voorbeeld met mijn Aston. Maak ik me volgens jullie onnodige zorgen of dien ik hiermee rekening te houden ?

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...en kan al een hele tijd de Nederlandse zenders niet meer ontvangen zonder legaal kaartje. Daarom ben ik van plan mij een nieuw toestel aan te schaffen....


voor dat doel is de Dreambox beter. De Triple Dragon is nog in ontwikkeling. Ik heb ze hier beide naast elkaar in gebruik en de Dreambox is momenteel beter voor normaal gebruik.
De software in de Triple Dragon is momenteel qua stabiliteit m.i. bijna vergelijkbaar met de Dreambox maar is erg spartaans. Sortering van zenderlijsten e.d. is op scanvolgorde. Feitelijk zit alle funktionaliteit er in de basis in maar voelt het nog lang niet zo uitontwikkeld aan als bij de Dreambox. Is logisch gezien korte tijd dat de Triple Dragon op de markt is maar daardoor is het nog geen serieuze konkurrent als satelliet ontvanger voor "normaal" gebruik.

Om een Dreambox niet te kopen vanwege vage roddels lijkt mij onzin. Ook al zou het waar zijn dan nog zal een winkel die jou een dergelijk apparaat verkoopt gewoon garantie moeten geven. Misschien heeft de winkelier daarom gelijk wanneer hij dat risico niet wil lopen maar dan kun jij natuurlijk een verkoper zoeken die je wel een Dreambox wil verkopen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marc

Voor je definitief de dreambox gaat halen zou ik even wachten en eens de specs van de reelbox doornemen. In mijn ogen een sterke concurent voor de dreambox.

Sterker nog, als reel waarmaakt wat ze beloven dan is in mijn ogen de dreambox toch wel "verouderd". Mijn besluit staat in ieder geval al vast. Mocht de reelbox inderdaad in sept op de markt komen dan verhuist mijn dreambox naar een stiller plekje in huis.

 

Grtzz Trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reelbox is niet wat men denk hdtv is twijfelachtig met alleen een vga aansluiting en geen dvi.

 

En de Reelbox is gebasseerd op i86 plastform geen ppc.Dus emu,s van de dreambox kunnen er niet op draaien.

 

 

De interne kaartlezer heb je er maar 1 van. En deze wordt hoogwaarschijnlijk aan gestuurd door een neocrypt chip die hergeprogrammeert kan worden voor meer codeingen.Irdeto viacess etc.Dus geen cardsharing

 

De box is wel gebasseerd op vdr

vriendelijke groeten bbbb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...