Ga naar inhoud


triple dragon gearriveerd


Bart

Aanbevolen berichten

Citaat:
En de Reelbox is gebasseerd op i86 plastform geen ppc.Dus emu,s van de dreambox kunnen er niet op draaien.

 

Dat is onzin, van Radegast en Newcamd zijn er "speciale" I386 versies. Wat lastiger te vinden dan de PPC versies maar ze zijn er echt :-)

 

De Reelbox is tot nu toe alleen een idee en misschien een prototype. Dat was de Triple Dragon een jaar geleden ook. Om daar dus op te geen wachten lijkt me onzin. Als ik wil kijken dan is het NU, en niet misschien over een half jaar :-)

 

Wat me wel benieuwt is de software ontwikkelingen op de TD, en hoe de ontvanger zich gedraagt. Wat ik meekrijg van het TD board is dat men nog "problemen" heeft met de tuner (met welke ontvanger hebben we dat ook alweer eerder mee meegemaakt ? :-) Zijn er dagelijks softwareupdates, weekelijks, of nog helemaal niets gezien ? Is er ook daadwerkelijk verbetering of is het alleen cosmetisch.

 

Verder wel heel erg jammer dat men geen LT tuner heeft gebruikt. De meerprijs zouden de meeste hobbyisten echt wel voor lief hebben genomen.

 

Ook ben ik grenzeloos benieuwd of men het voor elkaar krijgt om 4:2:2 op een normale manier zichtbaar te maken. Voor mij zou dit een punt zijn onmiddelijk zo'n ding aan te schaffen.

 

Ik ben dus vreselijk benieuwd wat deze ontvanger aan noviteiten gaat brengen, vooral op het gebied van ontvangst. Een DVD brander, twintuner en andere "hebbedingetjes" is natuurlijk leuk, maar dit zijn toch meer speeltjes en geen noodzakelijkheden.

 

Houd ons op de hoogte Bart !

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
met alleen een vga aansluiting en geen dvi


volgens mij wordt al sinds 93 erop gelet dat geen digital video interface in/out op de markt komt die een 1:1 kopie mogelijk maakt..

volgens mij is er ook nooit sprake van een 1:1 kopie, zelfs op een kopie van een dvd is te traceren dat het geen origineel is.

bovenstaand even als bijzaak.

dat hier nu al een paar weken een verbitterde poging wordt ondernomen om reel- of dragonbox in het voetlicht te brengen dan wel de een tegen de andere te meten
( ook ten opzichte van de gevestigde orde )
zal toch echt niet van de lobby zelf afhangen maar moeten blijken uit praktijkervaringen.

echter als het prijskaartje te exotisch is zal de praktijk niet eens kunnen worden bereikt.

cheers

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutsie wat is een lt tuner .Dat weet ik nog niet.En inderdaad het is waar dat de tuner niet 100% werkt men zeg het zelf .Men dat het opgelost wordt gezocht en dat er een expert menu komt.Ik volg de triple dragon goed .Ik ben nameljk verplan om een ontvanger bij tekopen de nieuw dreambox twin tuner of de triple dragon Wat ik me afgevraagd is hoe duur de pvr module wordt.Wie weet meer

vriendelijke groeten bbbb

Link naar reactie
Delen op andere sites

LT = Low Treshold, oftewel een tuner die zelf al een zeer laag ruisgetal heeft en die signalen die nog maar net boven de ruis uitkomen ook nog goed weet te verwerken.

helaas zijn die tunermodules altijd al erg prijzig geweest. In het analoge tijdperk, en nu in het digi tijdperk dus ook. In het analoge tijdperk waren er echter altijd wel ontvangers met een LT tunerblikje uitgerust. Voorbeelden de Chapparal Monterey's en de Echostar LT 8700.

Daar betaalde je wel voor, maar dan had je ook wel wat ook.

 

Uli heeft zichzelf altijd voorgestaan een klasse tuner te monteren in zijn nieuwe ontvanger. Het hele project is volgens zijn en Mischa's berichten diverse malen uitgesteld omdat de juiste tuner nog niet was gevonden. Hij wilde absoluut een tunermodule die minimaal de tuner van de Nokia 9500 1ste en 2de series kon evenaren, en die konden nogal wat. Met de huidige low-cost tunermodule (die ze dus ook niet getuned krijgen) lijkt het dus dat ze hiervan afgestapt zijn. Driewerf jammer.

 

Het aantal beloften die Uli heeft gedaan in de loop van de tijd en die hij niet kan waarmaken ztapelen zich zo wel op.

-geen LT tuner

-geen open source, zelfs niet gedeeltelijk.

-?

 

Het begint een beetje op het dreambox verhaal te lijken in het begin. Dat was ook een absolute baggerbox, alleen was hier het voordeel dat Enigma grotendeels open was en dat iedereen die zich erin wilde verdiepen er plugins voor kan schrijven. Als Uli de deur voor hobbyisten gesloten houd door geen source public te maken (waardoor het zeer ingewikkeld wordt plugins te schrijven) ben ik bang dat deze box geen lang leven beschoren zal zijn. Als Uli wil kan hij de software dusdanig beveiligen dat niemand erin komt zonder zijn uitdrukkelijke toestemming of goedkeuring.

Bij DVB 2000 barstte het ook van de beveiligngen.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je gelijk krijgt .Dat het de zelfde kant uit gaat.Ik lees de triple dragon forum veel.En wat ik er op uit maakt .Is dat hij een hele lijst met bugs heeft.Hardwarematig ga ik ook denken dat het eigenlijk op een dreambox lijkt. Behalve de voeding die is zwaarder 50w.Je reset de box ook doormiddel van drie knopen tergerlijke tijd.Ik wacht geduldig af .Wat ik wel idiaal vind is de pvr module inverband met warmte .Maar die kost ook geld

vriendelijke groeten bbbb

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn ervaring is de Triple Dragon ontwikkeling niet vergelijkbaar aan de Dreambox.

Bij de Dreambox was de frontend al goed voordat de box er was. De problemen zaten in de basis en waren na een paar maanden onder kontrole.

Bij de Triple Dragon is de frontend nog niet af maar is de basis veel stabieler als dat de Dreambox oorspronkelijk was. Ik denk zelfs dat de stabiliteit helemaal niet veel minder is als bij de huidige Dreambox.

Wat wel veel minder aan de Triple Dragon is de frontend. Er zijn erg weinig zaken in te stellen en de menus zijn nog niet kompleet.

Tuner is een m.i. geen probleem. Het is zeker niet zo dat er nu en inferieur exemplaar is gebruikt. De oorspronkelijk gedachte dure tuner is inderdaad vervallen maar huide tuner is door Uli gekozen omdat deze softwarematig goed te optimaliseren is. Ik zal komend weekend eens wat tuner vergelijking doen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin was het frontend van de dreambox ook bagger. Je kon ook niets instellen, en wat je wel kon instellen werkte niet, of half. Dat zie ik ook absoluut niet als een probleem bij de driedubbele draak. Uli en Mischa kennende komt dat echt goed.

 

De tuner is een minpunt, maar ook hier zullen er best nog verbeteringen komen, al zal je dus niet van een echte DX ontvanger kunnen spreken vanwege het ontbreken van een LT tuner. Al met al ook niet onoverkomelijk dus.

 

Wat het probleem zal worden is dus de ontwikkeling van software door derden. Vanwege het gesloten karakter van de software is het minimaal lastig (en als Uli wil onmogelijk) om ook maar 1 plugin te schrijven, en als er al plugins komen is het minimaal lastig deze in het frontend te implementeren zonder medewerking van Uli. De kracht van de dreambox is dat een plugin redelijk simpel in Enigma is te implementeren. Op deze manier kan je dus met je afstandsbediening ook de plugins configureren. Hierdoor zijn de plugins bij deze ontvanger ook door een beginner te configureren en bedienen. Als het frontend bij de Triple Dragon dicht zit zal je de eventuele plugins dus extern moeten gaan configureren via het netwerk. Da's niet echt weggelegd voor de meeste beginners.

 

Je praat dan dus nog maar over een hele kleine groep gebruikers die echt wat met deze ontvanger kunnen doen. Mocht Uli het bijvoorbeeld voor elkaar krijgen 4:2:2 op een normale manier zichtbaar te kunnen maken en een blind search optie te implementeren dan is de ontvanger interessant voor feedhunters. Maar hoeveel feedhunters zijn er ?

 

Wat maakt de dreambox zo populair bij beginners en gevorderden ?

-veel alternatieve software

-de emulatoren

-de mogelijkheid de box rechtstreeks aan wan te koppelen.

 

Kort samengevat, er gaan gewoon een hoop gecodeerde kanalen open op de DB zonder ervoor te hoeven betalen. Is er weer ergens een codering public "open" dan is die een dag later ook open op de DB. Als dat op de TD ook gaat gebeuren is er misschien een markt voor de TD. Gaat dat niet gebeuren dan is het binnen korte tijd over en uit. Ik geef Uli een goed half jaar (en da's een half jaar minder dan DM had).

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prutsie

dat de software geen open source is betekend niet dat het gesloten is. Uli zal ongetwijfeld software interfaces definieren zoals dat ook gebeurde op de Nokia. Of hij net zo meewerkt m.b.t. softcams betwijfel ik ook. Zijn achtergrond is wat dat betreft inderdaad anders als die van Dream. Als ik feitelijk kijk naar alternatieve software en plugins die de Dreambox interessant maken voor het grote publiek dan zijn die er buiten de werking van softcams niet.

 

Daarnaast denk ik dat het onzin is om te stellen dat de Triple Dragon sneller een succes moet worden. Feitelijk zit er achter de opstart van Triple Dragon meer kapitaal en zijn de ontwikkelaars minder afhankelijk van deze ene ontvanger.

 

Neemt niet weg dat de ontvanger kommercieel best kan floppen natuurlijk waarbij ik die kans reeel acht wanneer er geen softcam emulaties op gaan werken.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bart,

als ik goed ben geinformeerd is Chaintech de producent, Uli de softwareontwikelaar.

 

Chaintech wil natuurlijk maar 1 ding, en dat is geld verdienen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Uli zondermeer accoord is gegaan met de goedkopere tuner. Dat zal echt wel wat strijd hebben gegeven.

 

De hardware zal wel ontwikkeld zijn door IBM Duitsland, net zoals alle hardware van apparatuur welke gebruik maken van de IBM STB processor. Dat zal dus ff niet geheel "gratis" zijn geweest. De investeerder van deze ontvanger (Chaintech ??) zal verder nogal een bankgarantie hebben moeten overleggen aan IBM om informatie te krijgen (kopen) over het hoe en wat van deze processor.

 

Dan heeft de TD nogal een softwarematige achterstand ten opzichte van de DB. Die zal minimaal moeten worden weggewerkt. Bij DM zitten ze in die tijd natuurlijk ook niet stil, die ontwikkelen wel door. Ook hebben ze bij DM ondertussen voldoende procesoren afgenomen om meer kennis bij IBM te mogen aanschaffen (resultaat = nieuwe kernel DM).

 

Het is dus gewoon een valse start voor Uli en de zijnen. Ik zie niet hoe hij hier op korte termijn verandering in kan brengen. De centjes zijn op, er moet nu worden verkocht om te blijven drijven. En daar zit het hem nu net. Hoe wil je een product verkopen welke niet wezelijk beter te noemen is qua hardware, en ronduit slechter qua software ?

 

Als laatste heb je dan nog de wispelturigheid van Uli zelf. Hij heeft in het verleden soms rare sprongen gemaakt met de ontwikkeling van DVB-2000.

 

Eigelijk zie ik dus weinig kans voor Uli om dit succesvol af te ronden. Ik hoop van harte dat ik straks moet toegeven er hopeloos naast te hebben gezeten en dat het een succes eerste orde is maar ik ben bang dat hij deze valse start niet te boven komt.

Eigelijk had ik ook niet verwacht dat hij een IBM STB processor zou gaan gebruiken. Waarom niet een PCI insteekkaart die je op een X86 moederboard prikt ? Dat had heel wat eurie gescheeld in de ontwikkelingskosten, 80% van de hardware is dan immers bestaand. Verder kan je dan gebruikmaken van volledige Linux distributies zonder dat het je een cent kost.

 

De tijd zal het leren ben ik bang.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

We zijn nu 3 jaar verder. Hoe staat het met de Triple Dragon?

 

Ik heb er 2e hands 1 gekocht, maar heb het app nog niet binnen.

 

Het zal mij benieuwen hoe de ontvanger werkt met de huidig beschikbare software?

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UITSTEKEND.

Geen klagen over.

Bvb. de laatste officieele versie en daar een Fusion stick bij waar je de laatste emus opzet en je bent gelukkig.

Andere mogelijkheid DragonTeam versie 4.1a daar kan je alles downloaden via het xmlmenu maar die Polen hun server ligt regelmatig plat.

Of anders een Picmod van pic-o-matic maar dara weet ik niets van, hij zal er zelf wel over beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nolan

 

Geen slechte keuze van je, het is nog steeds een hele fijne linux box en er wordt niet stil gezeten op dit front.

 

Ik vind persoonlijnk de picmod5PVR-3 image erg goed , ik heb hem hier dan ook in allebei mijn TD's zitten.

 

Neem hier eens een kijkje voor het fijne ervan:

http://www.triple-dragon-fan.nl/index.php

 

gr.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het apparaat gisteren binnengekregen uit engeland.

 

Inclusief ingebouwde 400 GB Hitachi Deskstar HD.

 

Het is een zeer degelijk apparaat, i'm impressed!!!!!

 

Ik hoorde wel eens van die verhalen van uit elkaar vallende gammele dreamboxjes.

 

Dat zal bij dit apparaat never nooit gebeuren, oerdegelijk zo'n ding!

 

Het doet mij denken aan die oude Chapparal ontvangers qua degelijkheid.

 

Ik krijg maar geen toegang tot het netwerk?

 

Ik heb waarschijnlijk wat verkeerd staan?

 

Bedankt voor de tips over die software, dat ga ik zeker nog proberen.

 

Helaas heeft het apparaat een afwijkende seriële aansluiting, female ipv male.

 

Een serële software update ging dus niet, ik moet eerst het netwerk maar aan de gang zien te krijgen.

 

gr,Nolan

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is werkelijk een robuuste decoder en dat valt effektief op als je de doos opent.

Die afwijkende RS232 staat er bij mij niet op; net zoals (vroeger) op de PC is het een sub-d9 mannelijk.

Je hebt dus een nullmodem kabel nodig, ook eens bekend als laplink of gekruiste kabel.

Maar ik zou jue niet eens kunnen zeggen of mijn RS232 wel werkt op die TD, nooit gebruikt.

Kijk even in de database naar de uiteleg voor Dreambox om je netwerk aan te sluiten, dat kan je ook toepassen voor de TD.

Nog iets dat je moet weten.

In het menu moet je de ethernet activeren en instellen.

Voor het flashen gebruikt hij andere gegevens die je via het menu op de decoder zelf moet doen.

Ik krijg de handleiding niet bijgevoegd.

KLIK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...