Ga naar inhoud


PC ATX voedingen


pillie

Aanbevolen berichten

Ik moet een nieuwe voeding hebben i.v.m mijn videokaart die ook op de voeding moet worden aangesloten.

Nu heb 300watt van Codegen en ik moet minimaal 350watt hebben.

Ik zou dus willen weten welke voedingen goed zijn en waar ik op moet letten als ik eventueel een tweedehands voeding koop.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


een tweedehandse zal eventueel al erg lang stroom geleverd hebben, met stof en eventueel slijtage van de ventilator misschien niet de allerbeste keuze.

 

heb hier een topower "top 350P5" met twee ventilatoren die op de temperatuursensor hoog danwel lage toeren kiest..

mooi stil.. en krachtig. (heeft een extra athlon 4 pins voeding voor athlon boardjes)

 

cheers

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staar je in ieder geval niet blind op wattages die her en der opgegeven worden.

Ik heb hier voedingen gehad van 450 watt die in het echt +/-200 watt leverden.(gemeten!).

Ook heb ik hier Aopen kastjes gehad met een 200 watt voeding die ook daadwerkelijk 200 watt leverden.

 

Als je dus een zwaardere voeding kiest, kies dan een echt merk. Kost meer, maar daar heb je dan ook wat voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Q-TEC op het oog van 550 watt met dual fans maar ik weet niet zeker of dat wat is,of moet ik toch meer aan Zalman en dergelijke merken denken want kwaliteit moet natuurlijk altijd voorop staan.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

is niet altijd een indikatie maar die met dubbele fan in de Topower koste 49€

 

er zijn heel wat merken en soorten.

zalmann <> zal wel, wordt een beetje veel gepromoot als merk

firma's hebben niet over de hele linie een gelijksoortige kwaliteit ..

een ventilator is wel iets anders dan een voeding, zou ik zeggen.

 

cheers

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een 450 watt voeding van Enermax, die ik voornamelijk heb gekozen vanwege de Radeon 9700pro videokaart die nog al veel stroom kan trekken. Hij heeft twee fans waarbij de snelheid van de naar buiten gerichte fan via een kabeltje naar het mobo geregeld wordt door de systeem temperatuur. Hij is verder ook vrij rustig.

 

Een voeding met een werkelijke capaciteit van 350 watt zou voor mij ook wel hebben voldaan, maar een beetje overcapaciteit is altijd wel prettig met het oog op toekomstige uitbreidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals altijd lopen de meningen sterk uiteen maar slechte recenties zorgen er meestal toch voor dat ik naar iets anders op zoek ga.

Als ik lees op tweakers dan kom ik tot de conclusie dat een goede voeding toch heel erg belangrijk is en dat de prestaties omhoog gaan met een stabiele voeding.

Heeft iemand nog tips welke voedingen(merk en type) wel goed geschikt zijn?

 

mijn PC:AMD 1400 Duron

768 MB PC3200/400mhz

80 GB HDD 2 keer

1 Floppy

MSI 5950 VTD 256 MB videokaart

PCTV rave

300 watt voeding(Codegen)

ASUS mobo A7N8X-X

DVD en CD brander

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen ga met een grote boog om Q-tec heen. Een vriend van mij heeft er 2 teruggebracht binnen 2 maanden en uiteindleijk een Enermax genomen. Goede voedingen zijn toch wel Thermal Take, Enermax en Zalman. Ze zijn misschien iets duurder maar de kwaliteit ervan in zoveel beter dan die goedkope prut. Daarnaast als er bij die dingen 300 watt opstaan kan je er donder op zeggen dat ze zelfs nog meer aankunnen.

 

Het is net zoiets als een Ferrari kopen met een Fiat Panda motor erin bij die goedkope voedingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een HEC voeding. maar eigenlijk maakt het merk niet zoveel uit.

als het maar een "true power" voeding is, die leveren daadwerkelijk het aantal aangegeven wattage. alle andere verdelen de power. q-tec en aopen zijn veel gebruikte truepower voedingen, maar ook die hebben goedkope uitvoeringen.

 

groet

kamaradski

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...