Ga naar inhoud


problemen met een aantal zenders


Gast olympia

Aanbevolen berichten

Sinds zaterdag ook de laatste Hydra erop gezet, heb hem wel na de internet update handmatig moeten rebooten en een flash erase moeten doen. Daarna de Pet settings binnen gehaald via Internet.

 

Sinds gisteren problemen met de NL zenders, 1-2-3, ook zoals omschreven, van signaal van 82% naar 54% heen en weer als een jo-jo. Schotel is 100% in orde, staat op de grond en zeer stabiel, en is tevens quad LNB. Alleen op Dreambox deze problemen, op de Humax 5400 geen problemen. Ga vanavond maar de Hydra Olympia terugzetten die werkte altijd naar tevredenheid. En dan meteen mijn eigen settings lijst erop zetten.

 

Zou het kunnen zijn dat het aan een bepaalde serie van de DB ligt, niet iedereen heeft immers dit probleem. Ik heb tevens geprobeerd met een Strong single LNB, geeft zelfde problemen.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi allemaal ik heb een soortgelijk probleem met de hydra 8.1 net nieuwe dreambox maar ik krijg geen signaal op sommige hotbird transponders en somige thor transponders zoals kiosk. Kabels vervangen motor er tussen uit dan als je het kabeltje er even uit haalt en weer in de dream drukt heb je beeld tot je de motor activeert of stored oid. MEt de Humax 5400 werkt het perfect. Vreemde is dat mijn dreambox bij een vriend met zijn motor en iets duurdere lnb wel werkt met hydra 8.1

 

raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ALPS BSTE8-601B LNB gewoon standaard ding. Hij is helemaal gesealed en niet open te krijgen. Met de Humax doet ie het ook prima. Kan er dan toch iets in combinatie met de dream mis mee zijn? Helaas kan ik pas morgen of zo een andere LNB proberen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heren,

 

Het lijkt erop dat ik dit probleem ook heb!

 

Ik heb Astra en Hotbird middels een Disecq switch.

De Astra LNB heeft 2 uitgangen evenals de Hotbird LNB met 2 uitgangen om zo zowel boven en beneden kanalen op beide satellieten te kunnen ontvangen (met behulp van 2 Disecq (4/1) switches)

 

Beneden staat een Philips DSX 6010 (poolse) ontvanger welke geen enkel probleem heeft met switchen tussen astra en hotbird kanalen. Alles werkt gelijk goed.

 

Boven staat een Dreambox 7000 welke tijdens switchen van astra naar hotbird maar 45% signaal heeft op alle kanelen op de hotbird. Als ik de Box in standby zet en weer aan is er gewoon 76% of meer ontvangst op de kanalen. Soms werkt het goed, maar even later is er geen signaal (45% signaal) op de Astra of Hotbird tijdens overschakelen. Geloof mij maar dat alle kabels, aansluitingen en switches goed zijn en de schotel zeer vast en goed uitgericht is. Heb momenteel Hydra 1.0.8.???? draaien en lees hierboven dus vergelijkbare problemen. Het lijkt er mij op dat er soms niet goed geschakeld wordt, dus dat de Dreambox nog op Astra kop kijkt terwijl je op een Hotbird kanaal bent afgestemd (of omgekeerd). Dus dat de Dreambox de Disecq niet goed aanstuurt ofzo, dat is de meest logische verklaring voor mij. Ik zal eens een ouder image proberen met 1.0.7.??? en kijken wat dan het resultaat is

 

Maar is er al een algehele oplossing voor dit probleem of workaround?

Geen antwoorden als check je kabels, schotel uitrichten etc... want dan zou mijn Philips DSX 6010 ook problemen hebben (en ook minder signaal ontvangst dan tussen de 75 en 82%)!!!

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Probleem lijkt te zijn verholpen in mijn geval middels het volgende:

 

EVEN TER INFO:

Onderstaande is ook in een ander topic deels door mij vermeld, maar hier was ik in eerste instantie begonnen met mijn reactie dus vandaar ook gedeeltelijk hier:

 

Goed, ik heb een FLASH erase gedaan en alles opnieuw geconfigureerd. Ook Astra en Hotbird middels DisecQ (2 satellietenmet Disecq AA en Disceq AB) opnieuw laten scannen. Alles werkt weer (bevindingen van diverse uren testen). Normaal hoefde ik de Dreambox maar aan te zetten om het probleem op Astra of Hotbird tegen te komen, maar nu al de gehele avond van dit probleem af. Wellicht de Flash te vol of Settings lijst niet helemaal lekker?!?!?!? Ik had namelijk het gevoel dat er niet goed tussen Astra en Hotbird geswitched werd en dat verklaarde voor mij wel een en ander. Waarom het nu wel werkt....geen idee.

 

Ik hoop dat iemand iets aan mijn bevindingen heeft en anders succes!

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...