Ga naar inhoud


Waarom gecodeerd??


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Zomaar een vraagje...

Ik betaal voor m`n kabel-aansluiting, hierop zijn analoog uiteraard diverse zenders te ontvangen.

Nu wil ik deze zelfde zenders, via de zelfde kabel, digitaal ontvangen, dit vanwege de beroerde analoge kwalitijd.

Mijn Provider (UPC) geeft het volledige pakket analoge kanalen ook in zijn digitale pakket door, echter niet FTA!

Mijn vers aangeschafte kabel-CI ontvanger geeft dit netjes aan.

 

Om deze zelfde kanalen (en een paar andere) ook digitaal te kunnen bekijken moet ik zo`n Motorola DVI5000 bakbeest binnenhalen, en daar nogmaals zo`n 15 euro neertellen.

 

Hoe zit dit nu eigenlijk in elkaar? heb ik niet het recht om de zelfde kanalen als waarvoor ik betaald heb, via een andere transmissie-norm te kunnen kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gratis doorgeven van zo'n 50 kanalen bij Casema is nu officieel, het bericht staat op http://www.webwereld.nl/nieuws/19611.phtml

 

Dus dan heb je in principe alleen maar een DVB-S FTA ontvanger nodig..

 

Overigens vind ik de aantallen leden die Casema wil wel vrij groot, zeker als je nagaat dat in een groot deel van het Casema-gebied nog helemaal geen digitaal te krijgen is, zoals hier bijvoorbeeld.. En ik zie het hier de eerse 10 jaar ook nog niet komen. Daarnaast het zinnetje "naast het analoge aanbod van 34 zenders".. Tsja, ik heb nog eens goed geteld maar ik heb er toch maar echt 28.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarnaast het zinnetje "naast het analoge aanbod van 34 zenders".. Tsja, ik heb nog eens goed geteld maar ik heb er toch maar echt 28.


Da's erg weinig. In het Multikabelgebied zijn er 42!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Daarnaast het zinnetje "naast het analoge aanbod van 34 zenders".. Tsja, ik heb nog eens goed geteld maar ik heb er toch maar echt 28.


Da's erg weinig. In het Multikabelgebied zijn er 42!


Bij Rekam zitten ze bijna aan de 50.. Maar waarom denk je dat we (al bijna 10 jaar) een schotel hebben?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 30 analoge kanalen...verder gaat UPC niet meer...hun analoge tv ziet er niet uit vaak (vooral Ned1-3) en aanbod digitaal valt tegen ...ik hoef dat dus echt niet ...

 

@ Pino: volgens mij ben je er dus niet met een DVB-C box en aansluiting op casema..ze maken het digitale basispakket wel gratis (als je ook al het analoge abbo hebt) maar daar heb je wel degelijk ook dan nog een (ik meen irdeto- ) kaartje voor nodig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...