Ga naar inhoud


Echostar DVR7000HDD problemen met timers en tijd


adri

Aanbevolen berichten

Ik heb diverse malen een probleem bij Echostar aangemeld over het niet correct functioneren van de DVR timers en de ingebouwde klok.

- Soms springt de ingebouwde klok zonder reden 1 uur terug.

- Wanneer je de klok weer gelijkzet, worden alle timers voor opnames gewist.

- Wanneer je van een bestaande timer, de tijd en/of datum wijzigt en opslaat, wordt de opname vaak niet of op de oude datum uitgvoerd.

- Soms hangt de hele ontvanger, wanneer een station van een andere sattelliet gekozen wordt. De motor draait niet en de ontvanger hangt. In standby zetten via de afstandsbediening lukt nog wel. Als de ontvanger na meer dan 5 min. weer aangezet wordt, doet deze een 'koude start' en werkt dan soms weer wel.

 

Volgens Echostar is het niet mogelijk om deze problemen te onderzoeken of te verhelpen, aangezien zij denken dat ik de enige ben met deze problemen!!!

Goede service dus!!!

Zijn er andere mensen met dezelfde of soortgelijke problemen? Heb je deze ook gemeld bij Echostar?

 

Groetjes,

 

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ik heb altijd last gehad van het niet werken van de timer software op mijn HDD5000.

Geen enkele software update heeft dit ooit gefixed. Ik weet ook van anderen dat die weleens timer problemen hebben.

En jep, dat de tijd ook weleens gewoon fout staat, dat komt me allemaal bekend voor.

Ik heb wel eenmaal een stilstaande klok gehad, en daarvoor moest mijn echostar 2x terug voor reparatie (de 1e keer geloofde ze het niet, de 2e keer hebben ze uiteindelijk toch de klokprint vervangen).

 

Anyway, ik heb het gehad met echostar. Ik had gewoon naar die jongen van de satelietwinkel moeten luisteren, maar ik was eigenwijs :-(.

 

Mijn echostar staat nu dus in de ruilen rubriek :-). (Ben al een tijdje een zeer tevreden dreambox gebruikert)

En als niemand hem wil hebben gooi ik hem wel het raam uit 8-D.

BTW: als je tegen echostar wil schoppen, dan wil ik je best wel helpen met duidelijk maken dat je niet de enige bent. Stuur maar een PM dan.

(en nu slapen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een 7000 (viacces) en met de laatste software update (ik bedoel dus niet de laatste satelliet/transponder update) werkt bij mij alles flekkeloos.

Ik heb er een vast en draaibaar system op zitten (1 x KU draaibaar en 1 x C + KU) via een diseqc switch gekoppeld.

Hiermee at random voorgeprogrammeerd zowel op c als ku band, gecodeerd en fta en over diverse satellieten zigzag doorelkaar.

Het werkt allemaal perfect.

Ook programeren over 12 uur s'nacht (wat eerst niet kon) is opgelost en werkt goed.

Dat er enkele gebruikers last hebben van een slecht werkende klok wil nog niet zeggen dat het een slecht produkt is, al zou Echostar zich deze kritiek wel meer mogen aantrekken.

Maar nu ontstaat er een beeld dat alle ontvangers timer problemen hebben en vol fouten zit, en dat is niet waar.

Ieder ander merk zal op een bepaald moment stoppen met software ontwikkeling omdat er nieuwe produkten verkocht moeten worden.

 

Er blijven altijd wensen over voor de toekomst.

Laat ik over 1 ding duidelijk zijn, wat ik nu kan en doe met mijn huidige opstelling is volstekt onmogelijk met een Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stardust,

 

Ik heb nooit willen beweren, dat Echostar een slecht product is of dat deze problemen zich bij ALLE Echostar ontvangers voordoen.

Wat mij echter tegen de borst stuit is de houding van Echostar, namelijk 'U bent de enige met deze problemen of dit probleem hebben we nog nooit eerder gezien of Wij kunnen niet alle problemen in de software oplossen!'

Ook al is de ontvanger intussen uit productie genomen, lijkt het mij niet meer dan normaal, dat bestaande software problemen opgelost worden!

Het lijkt er echter op dat Echostar, nu de ontvanger niet meer geproduceerd wordt, de support en ontwikkelling ook stop gezet heeft!

Verder is de DVR7000 een ontvanger met mogelijkheden, welke geen enkele andere ontvanger heeft. Jammer dat het zo moet eindigen.

 

Adri.

 

PS. Ben je nog verder aan het experimenteren geweest met een Co-Rotor in combinatie met een ChannelMaster 1m20 offset schotel?

Dit vond ik namelijk zelf ook erg interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
, nu de ontvanger niet meer geproduceerd wordt, de support en ontwikkelling ook stop gezet heeft!

 

Dat is nog maar de vraag, ook voor de 3000 is zelfs jaren na de laatste productie nog een software update geweest.

Bij Echostar moet je wel veel geduld hebben, het kan dus ook best nog een jaartje duren, maar ik denk niet dat we de laatste update gezien hebben.

 

Citaat:
Ben je nog verder aan het experimenteren geweest met een Co-Rotor in combinatie met een ChannelMaster 1m20 offset schotel

 

Jazeker, ik heb daar een aparte feed voor gemaakt, maar het kan volgens mij nog beter, dus ik blijf nog even sleutelen.

 

http://www.satnerds.com/forums/attachment.php?s=&postid=22097

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een 5000 DVR, en ik moet zeggen : 1 op de 20 opnames wordt gewoonweg NIET uitgevoerd, en alle erop volgende ook niet meer. Het enige dat ik er tot nu toe op gevonden heb is :

 

ten eerste : een andere receiver gekocht waarop het wel goed loopt (TF5000PVR), want met de antwoorden van Echostar zelf wordt je niet wijzer : ofwel hebben ze nog nooit van het probleem gehoord, ofwel is het een bekende bug, maar weten ze niet wanneer die opgelost zal worden. Wanneer ik dan nog klaag dat ik het uur niet kan juist zetten zonder alle timers te verliezen vinden ze dat zelfs nog normaal (er zijn lagere school studenten die beter kunnen programmeren dan dat)

Ook de middernachtbug heb ik nog, ik denk dat dat op de 7000 opgelost werd, maar nog niet op de 5000, tenzij misschien nu

 

ten tweede : de echostar gedegradeerd naar slaapkamerdienst, hierop worden enkel nog een paar programmas opgenomen voor het geval we die willen zien in bed, die worden natuurlijk ook op de andere opgenomen voor het geval dat ...

 

Klank en beeld, en warmtehuishouding van de Echostar zijn goed, de TF wordt wel (veel) heter. Toch denk ik dat Echostar mij duidelijk zal moeten aantonen dat zij qua software weer op het rechte pad zitten vooraleer ik overweeg er nog eentje te kopen. Wat ben je met mooi ogende soft als die in sommige gevallen maar half werkt

 

Telemanneke

-----------------------------------------------

Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stardust,

 

Zelf gebruik ik nu versie 504 en ik heb ook ALLE problemen van telemanneke, behalve het middernacht problem!

De reactie die ik van Echostar krijg is ook identiek aan telemanneke, onbekend probleem of bekend probleem zonder duidelijk oplossing of wordt niet als probleem gezien/ervaren maar als 'normale' functionaliteit!

 

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het middernachtprobleem zou voor de 7000 reeds in de vorige versie (500) opgelost zijn, niet voor de 5000. Na alles wat ik hier lees laat ik mij niet verleiden om de betaversie erin te stoppen. Het feit alleen al dat bij wijzigen van het uur alle timers de deur uit gaan lijkt mij een middeleeuwse logica, en het is zeker de software : moet je maar eens proberen (ik weet niet of het met de 7000 identiek is), je trekt de stekker uit en stopt die terug, de tijd gaat op 00:00, maar de timers zijn er nog, zet het uur juist en ze zijn weg. Ik vrees dat men hier een softwarefout gemaakt heeft die men niet meer zal willen rechtzetten. Mooi beeld, mooi geluid, maar als DVR stevig onder de middelmaat

 

Telemanneke

-----------------------------------------------

Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...