Ga naar inhoud


Dreambox en Netwerk Attached Storage (NAS)


Barabas

Aanbevolen berichten

Citaat:
Let op ik gebruik een Cifs en GEEN NFS mount!!!


Dat is mooi, dat doe ik namelijk ook naar mijn Windows 2003 server....

Citaat:
dit is wat ifconfig (7000 woonkamer) bij mij als output geeft tijdens timeshiften:


Dat kan helemaal niet!? Het is net alsof je helemaal geen netwerkverkeer hebt zo? Dit geeft de DB bij mij geeft (hij is net geboot en speelt nu een opgenomen film vanaf de server):

Code:
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:09:34:0F:A0:E0          inet addr:10.0.1.11  Bcast:10.0.1.255  Mask:255.255.255.0          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1          RX packets:103167 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0          TX packets:34653 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0          collisions:0 txqueuelen:1000          RX bytes:148440418 (141.5 MiB)  TX bytes:3395833 (3.2 MiB)          Interrupt:28 Base address:0xa300 DMA chan:fflo        Link encap:Local Loopback          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1          RX packets:44 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0          TX packets:44 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0          collisions:0 txqueuelen:0          RX bytes:4223 (4.1 KiB)  TX bytes:4223 (4.1 KiB)


Als ik nou ga timeshiften vliegt de overrun van eth0 (RX packets, ontvangst dus) omhoog.

Ik snap er niets van dat bij jou alles nul blijft. Welke image draai je? En welke kernel heeft deze?

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 607
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Zie eerste pagina van dit draadje... (Beide Dreamboxen draaien op PLI091204 met Newcam 5.26 en Cifs)


Sorry! Had ik beter moeten lezen. Op welke kernel loopt PLI091204?

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik test net even opnieuw met een rsize en wsize van 8196 (ipv de standaard 16384) en ik heb nog maar 2 overruns in 10 minuten tijd! En geen zichtbare problemen! Daarna met 4096 en nu helemaal geen overruns meer. Moet nog wat meer testen maar het lijkt nu goed te werken.

 

Straks even gelijktijdig op beide DBen timeshiften en kijken wat er dan gebeurd. Maar het gaat de goede kant op. Welke mount opties gebruik jij?

 

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik test net even opnieuw met een rsize en wsize van 8196 (ipv de standaard 16384) en ik heb nog maar 2 overruns in 10 minuten tijd! En geen zichtbare problemen! Daarna met 4096 en nu helemaal geen overruns meer. Moet nog wat meer testen maar het lijkt nu goed te werken.

Welke mount opties gebruik jij?


rsize=8192,wsize=8192

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Zie eerste pagina van dit draadje... (Beide Dreamboxen draaien op PLI091204 met Newcam 5.26 en Cifs)


Sorry! Had ik beter moeten lezen. Op welke kernel loopt PLI091204?

Groet, Yo!


Op het laatste image 1.08.1 welke kernel weet ik zo niet!

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is het ook mogelijk om ipv de Linksys NSLU2 de Linksys EtherFast Network Attached Storage EFG120/EFG250 te gebruiken?


Het lijkt erop dat je deze ook kunt gebruiken alhoewel de documentatie te wensen overlaat. Er wordt niet geproken over Samba en/of NFS, er is een printserver en FTP server aanwezig. Wel hebben ze het over compatibeel zijn met Windows versie xxxx mogelijk dus compatible met Samba oid.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie eerste pagina van dit draadje... (Beide Dreamboxen draaien op PLI091204 met Newcam 5.26 en Cifs)


Sorry! Had ik beter moeten lezen. Op welke kernel loopt PLI091204?

Groet, Yo!


Op het laatste image 1.08.1 welke kernel weet ik zo niet!


/proc > cat version
Linux version 2.6.9-rc1 (ghost@client) (gcc version 3.2.3) #8 Sun Sep 5 12:36:36 CEST 2004

Kernel 2.6.9 dus...

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip. Ik was al zover gekomen om de passwd file aan te passen, maar met mijn domme kop er niet aan gedacht om de encrypted password van een van mijn gebruikers te nemen.

Ik het Unslung-3.17-beta firmare er opgezet. Hierop heb je nu ook NFS mogelijkheden. Als je de disks ontkoppeld en dan opstart dan heb je het default wachtwoord van unlung. Als je daarna de disk aankoppeld en vervolgens de file

/share/hdd/conf/passwd aanpast en je bent klaar.

De nieuwe NFS die in de kernel gebakken zit van unslung zou snel moeten zijn. ik ben nog niet zover gekomen om dit te testen met de dreambox.

 

groet,

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Slimme oplossing!
Maar wat is het presieze voordeel boven het gebruik van een NFS server, van deze oplossing, naast dat dit (bijna) 'Plug & Play' is?

Ik gebruik nu al meer dan een jaar een NFS server, naar alle tevredenheid.


1 - het opgenomen vermogen is vele malen minder dan een 'echte' PC (NFS) server (je bent dus maandelijks minder €'s kwijt aan de elektriciteit leverancier)
2 - de NSLU2 is bijna Plug en Play (een leek kan er dus ook mee overweg)
3 - de NSLU2 is stil (er zitten geen ventilatoren in)
4 - de NSLU2 is erg klein (alles staat bij mij boven in de meterkast)
5 - de NSLU2 kan ook mirroren (dus meer veiligheid voor je data)


@Barabas,

Gebruik je voor je usb 2 behuizing van de HDD eentje met een ventilator of zonder, en hoe storend is het dat de hdd niet in sleepmode gaat. Ligt dit aan de Externe hdd behuizing of aan de linksys NSLU2

Ben namelijk zeer gecharmeerd van het systeem opzich.

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

@Barabas,

Gebruik je voor je usb 2 behuizing van de HDD eentje met een ventilator of zonder, en hoe storend is het dat de hdd niet in sleepmode gaat. Ligt dit aan de Externe hdd behuizing of aan de linksys NSLU2

Ben namelijk zeer gecharmeerd van het systeem opzich.


De externe behuizing is er één zonder ventilator. De kast is van aluminium en zorgt ervoor dat de disk de warmte goed afstaat aan de kast. De kast staat vervolgens de warmte weer af aan de omgeving. De kast wordt handwarm.

Ik vind het niet storend dat de disk blijft draaien. De Maxtor is behoorlijk stil. De NSLU2 is vanwege de USB driver schijnbaar niet in staat om de disk in sleep mode te krijgen. Nogmaals storend is het niet.

Ik heb wel gelezen dat er mensen zijn die de disk eerst via USB of FireWire aansluiten op een Windows machine en dan met een 'hdparm achtige' tool de disk in sleep mode zetten om hem vervolgens weer aan de NSLU2 te koppelen. (De disk moet je dan niet uit zetten want anders is deze de instellingen kwijt)

Deze Windows tool heb ik overigens nog niet weten te bemachtigen.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...