Ga naar inhoud


Vaste schotel en draaibaar systeem op Dreambox


Henksat

Aanbevolen berichten

Mijn bedoeling is een vaste schotel te gebruiken voor de Astra 19.2, en een draaibare rotor Stab HH120 voor de overige satellieten. Hierbij gebruik makend van een Disecq switch. Hoe configureer je dit in de Dreambox? Momenteel heb ik alleen de draaibare opstelling ingesteld als "meerdere satellieten via disecq rotor.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dat is niet al te moeilijk lnb0 is astra stel hier in diseq/modus 1.1 dan in submenu a/a je moter wordt dan lnb1 diseqeq modus 1.2 a/b dus alle sattelieten op de moter krijgen lnb 1 en a/b opties 7 en 8 aanvinken en klaar

suc6

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat is niet al te moeilijk lnb0 is astra stel hier in diseq/modus 1.1 dan in submenu a/a je moter wordt dan lnb1 diseqeq modus 1.2 a/b dus alle sattelieten op de moter krijgen lnb 1 en a/b opties 7 en 8 aanvinken en klaar
suc6


Moet ik dan de overige satellieten op LNB 1 zetten? Is het dan niet handiger Astra alleen op 1 te zetten? Je uitleg is me dus niet helemaal duidelijk. Momenteel staan alle satellieten op LNB 0.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies "non-standard user defined configuration"en daarna inderdaad het handigste om Astra dan op LNB 1 aan te sluiten en LNB 1 in de Dreambox als Diseqc A/B in te stellen. Alle andere satellieten laat je dan op LNB0 staan en die stel je in als Diseqc A/A. Dit kun je met zowel Diseqc versie 1.0 als 1.1 doen. Met Diseqc 1.1 kun je meer (foute) instellingen doen dus verstandigste is om eerst versie 1.0 te proberen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, ik zal morgen als het droger is eens gaan proberen, kom hier op terug.

Is het nodig om de opties 7 en 8 aan te vinken? zo ja, bij welke LNB?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee is normaliter niet nodig. Met meest simpele diseqc 1.0 instellingen heb je de meeste kans dat het werkt. De 'fast diseqc' optie werkt op mijn switch bijvoorbeeld niet echt lekker en gebruik ik daarom ook niet.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt wel goed zo , nu 1 vraagje , als ik een 2de dreambox koop op de slaapkamer , en die koppel ik aan de dreambox beneden , en die wil dan laten werken op alleen de vaste schotel astra , dat moet dan ook werken zeker.

 

Dus benenden zoals hier boven allemaal staat en boven alleen voor de vaste astra.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan met een gewone diseqswitch ik heb bijv. een wavefrontier met daarachter ook nog een moter dan heb je wel wat meer switches nodig

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kies "non-standard user defined configuration"en daarna inderdaad het handigste om Astra dan op LNB 1 aan te sluiten en LNB 1 in de Dreambox als Diseqc A/B in te stellen. Alle andere satellieten laat je dan op LNB0 staan en die stel je in als Diseqc A/A. Dit kun je met zowel Diseqc versie 1.0 als 1.1 doen. Met Diseqc 1.1 kun je meer (foute) instellingen doen dus verstandigste is om eerst versie 1.0 te proberen.


Het zal wel aan mij liggen: wat ik ook probeer, het lukt niet.
Het kan natuurlijk aan de Disecq-switch liggen maar dat lijkt me sterk.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat je de stab via een aparte positioner aanstuurd en dan maakt type switch niet uit. Wat wel problematisch kan zijn is wanneer je de stab ook via diseqc probeert aan te sturen. In dat geval heb je een specifiek type switch (uncomitted switch of een 12v relais) nodig.

 

Wat werkt er niet?

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een StabHH120 rotor. Als ik de LNB instellingen zet zoals aangegeven hierboven in dit topic werkt de rotor naar behoren als ik de coax van Astra eruit laat. Prik ik de coax van Astra in de switch, terwijl de DB op een Hotbird zender staat valt het signaal weg. Die keren dat ik op Astra beeld heb is het signaal heel laag, zo`n 63%. De schotel van Astra staat wel goed. Sluit ik hem normaal aan geeft ie 83%.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien toch de switch? Het kan m.i. niet zo zijn dat je signaal bij een goed werkende switch last heeft van een aansluiting op de tweede poort. De switch moet juist tussen die twee schakelen.

 

Check dat je switch geschikt voor doel waarvoor je hem gebruikt dwz schakelen tussen aansluiting en dat je niet per ongeluk een splitter oid gebruikt. Met een splitter zou ik problemen verwachten zoals je beschrijft.

 

Als dat het probleem niet is hoop ik dat er nog iemand met een Stab rotor reageert die aangeeft welk type switch zeker werkt.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...