JohnnyBee Geplaatst: 16 juni 2005 Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Ik heb reeds meerdere malen meegemaakt dat mijn icoontjes op het bureaublad veranderen. Bijvoorbeeld, de icoon van Sat4All is een geel lampje, dan gaat er plots iets mis en wordt dit veranderd in een gewoon blauw explorer icoontje, je weet wel die blauwe e. Hoe komt dit toch, meestal gebeurt dit na een bepaalde site bezocht te hebben op het www, ik zag ook iets van active X ofzo, heeft dit er misschien iets mee te maken. Kortom, ik ben het formateren en herinstalleren wel een beetje beu, want dit is tot nu toe de enige manier geweest om de echte icoontjes weer terug te krijgen. Dit is me toch te drastisch, niet. Hopelijk kunnen jullie raad brengen in dit mysterie. P.S. heb er de database al eens op nagekeken en men spreekt daar van een ongeveer gelijk probleem (nr.48) maar men zo een bepaalde file moeten wissen dan, maar men zegt er niet bij de welke. Ik werk met Windows2000. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Con Geplaatst: 16 juni 2005 Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Gebruik je CCleaner misschien.Dit progje kan nog wel eens desastreus te werk gaan. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 juni 2005 Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Citaat: ...P.S. heb er de database al eens op nagekeken en men spreekt daar van een ongeveer gelijk probleem (nr.48) maar men zo een bepaalde file moeten wissen dan, maar men zegt er niet bij de welke. Ik werk met Windows2000. Johnny. IconCache.db moet je verwijderen ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnnyBee Geplaatst: 16 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Hoi jongens, bedankt voor jullie reakties. Maar ik moet jullie vertellen dat ik het niet is voorgevallen na gebruik van een cleaner, maar na het surfen. En aan Big John, ik heb de pc naar IconCache.db laten zoeken maar kan dat bestand nergens vinden. Weet nu ook dat het enkel icoontjes treft welke snelkoppelingen zijn naar websites. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 juni 2005 Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Kan het zijn dat het verandert als je je temporary internet files en geschiedenis hebt gewist? Daar veranderen de logo's ook van in je fav menu heb ik ontdekt. Dus als je een link opslaat die een logo heeft, zie je deze in je favorieten terug. Zodra het langer opgeslagen is als je geschiedenis wordt bewaart, verandert het in het standaard ikoon. Misschien dat dat het is? De Voet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 juni 2005 Delen Geplaatst: 17 juni 2005 Citaat: ...En aan Big John, ik heb de pc naar IconCache.db laten zoeken maar kan dat bestand nergens vinden. IconCache.db is een Verborgen bestand, je moet dus de optie "Verborgen bestanden en mappen weergeven" ingeschakeld hebben(verkenner-->extra-->mapopties-->weergave-->verborgen bestanden en mappen)...dan vind je 't bestand hier: c:\Documents and Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data\IconCache.db delete je IconCache.db en bij de volgende re-boot wordt je IconCache opnieuw opgebouwd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 juni 2005 Delen Geplaatst: 17 juni 2005 Moest het toch nog niet lukken,kan je 'TweakUI' de klus laten klaren. Het tabblad Repair van het systeemgereedschap biedt de mogelijkheid 'Rebuild Icons'. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnnyBee Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 File IconCache.db niet gevonden, op aangeduide plaats wel deze "fusioncache.dat en GDIPFONTCACHEV1.DAT" beide gedeleted en terug opgestart. Voorlopig zijn de iconen terug normaal. Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnnyBee Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Zijn alweer terug weg juist nadat ik met TweakUI de pijltjes van de snelkoppelingen had afgehaald, domme toch had ik dat maar gelaten, nu ben ik weer terug geschareld.... Wie brengt de oplossing???? Johnny. TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!! Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen