Ga naar inhoud


jetdirect 170x config


kerstmann henk

Aanbevolen berichten

Beste Satters,

 

Op ons lokale netwerkje bestaande uit kabelmodem (casema), Sweex router en een tweetal PIII's met XP PRO SP2 heb ik getracht een printerserver, HP Jetdirect 170X, aan de praat te krijgen (printer is een Deskjet 710C) wat echter niet lukt. Als leidraad heb ik het verhaal gevolgd zoals hier staat beschreven http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Tec...S&printver=true

echter op het punt van ingeven IP Address gaat het fout, welk IP address moet hier ingevuld worden? Ik heb alle adressen van de router al gehad.

 

Gaarne hulp,

 

Kerstmann Henk

Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


niet invullen gewoon oké klikken...

dan gaat ie zelf browsen... zoeken

en vindt het printservertje.

 

heb er op bureau ook enkele draaien..

echter volgens mij is die uitleg niet goed..

je hebt een printserver, dus moet het een netwerkprinter zijn die aangevinkt moet worden.

 

cheers

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt TonskiDutch.

Blijft er nog wel 1 probleempje over met deze configuratie.

De printerserver kan niet samnwerken met de HP 710 serie.

Avensis

 

Externe print server.

Voor het aansluiten van 1 printer (met parallelle poort) op een Ethernet (10BaseT) netwerk.

IEEE 1284.

Geschikt voor Windows95/98/ME, NT 4.0, Windows 2000, Novell Netware NDPS, NEPS,

MAC OS 8.1 of hoger (alleen FTP printen), Linux 6.x (alleen FTP printen) e.a. (alleen FTP printen), ArtiSoft LANtastic (alleen via DLC/LLC).

Niet geschikt voor GDI printers, HP Deskjet 710/720, Deskjet 820/1000 of HP Laserjet 3100!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satters,

 

Bedankt voor het meedenken, wel lomp van HP om de 710 en aanverwanten niet te laten werken op de 170X, sorry voor de woordkeus maar het kwam diep uit m'n ziel.

 

Ik heb nog een oude matrix printer staan ga is even kijken of de omschrijving van HP inderdaad niet klopt, wat ik direct geloof, dat is dan nog lomper van HP anoniem.gif

Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je toch op zoek gaat naar een andere printserver..

ik gebruik een sweex met 1 par + 2 usb poorten.. werkt als een zonnetje smile.gif

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik een matrix printer op de jetdirect aangesloten, het probleem blijft hetzelde, op de plaats waar het IP Address ingevuld moet worden gaat het fout.

 

Ik ondertussen wel een test knop gevonden op de jetdirect na indrukken verscheen er op de printer (epson FX-100) een Configuratie Blad.

Met o.a.de volgende tekst:

- firmware revision F.07.06

 

- tcp/ip status READY

- host name 192_104_155_224

- config by USER SPECIFIED

- IP Address 192.104.155.224

- subnet mask 255.255.255.0

- def. gateway 192.104.155.254

- syslog server NOT SPECIFIED

 

Ik heb het bovenstaande IP addresss (192.104.155.224) ingevoerd maar werkte niet.

 

Heeft er nog iemand een idee?????????

Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult een een pc in de zelfde range moeten gooien als de jetdirect, dus je pc in 192.104.155.xx (waar xx niet 224 mag zijn natuurlijk) gooien, en dan kun je met telnet 192.104.155.224 de configuratie wijzigen, of je kunt de HP webjet admin software gebruiken , of als de de printserver een embedded webserver heeft kun je via je browser op http://192.104.155.224 je printserver configureren.

 

De web-jetadmin kun je downloaden van de hp site, alleen is het wel noodzakelijk om te registreren.

 

suc6, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een dhcp server in je netwerk hebt, dan kun je de jetdirect server het beste resetten door de stekker eruit te trekken, en vervolgens de testknop indrukken en vasthouden en dan de stekker er weer in te steken. Dan reset hij zich naar fabrieks instellingen en staat hij weer op dhcp.

Vervolgens kun je de testpagina nog een keertje uitprinten en zie je wel ip hij heeft, als je alles op dhcp hebt draaien zit je dan zeker in de goede range.

 

Suc6!

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bij hp kun je software downloaden,anders krijg je hem niet aan de praat ,succes lezen.gifhier

HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft

Vista Ultimate

philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb

WIE VEEL KNUTSELT..

LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER

NIET MEER UITKOMT.. !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...