Ga naar inhoud

kopen van een ontvanger heeft dat nog wel zin?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, na een driekwartjaar afwezigheid ben ik weer terug op het oude nest, en probeer mij weer es te orienteren op het hedendaagse sat gebeuren.

ik had in oktober van het afgelopen jaar de hele set verkocht.

(humax 5400 z en programmer en funkaart)

omdat eigenlijk alles wat interessant was ''op zwart ging''ook op de andere satellieten was niet veel meer te beleven.

ik heb eerst een hoop topics gelezen en ook de nieuwsgroepen doorgenomen.

maar krijg mijn vraag niet voldoende beantwoord.

nu wou ik eigelijk een digital all world sft 2000/4000 aanschaffen op de draad weer op te pakken,in de hoop dat er weer meer te zien zou zijn.

je leest overal dat deze ontvanger zelfs seca 2 en irdeto 2 kan decoderen met een z.g. softcam. nu gaat het mij dus helemaal niet om het c+ gebeuren omdat we dat hier op de kabel hebben, maar je had eerder de mogelijkheid om b.v. tacilla/sky en franse paketten te ontvangen.... is dat tegenwoordig weer mogelijk?

d.w.z. kan er tegenwoordig weer meer met deze ontvangers? dan zou het dus weer interessant zijn om zon sft 2000 aan te schaffen.

een op unix gebaseerde ontvanger lijkt mij erg moeilijk om mee om te gaan, dus dat is geen optie.

de schotel hangt er nog dus het is zo weer operationeel.

maar heeft het allemaal nog wel zin?

groetjes van ben.

Geplaatst:

Natuurlijk heeft het zin!

Maar niet voor de dingen die jij er mee wilt; seca2 en Irdeto2 decoderen met een softcam is niet mogelijk en zeker niet met een DAW sft 2000/4000.

Bedoeld wordt dat die ontvangers genoemde coderingen met een originele kaart kunnen decoderen,maar daar zijn er wel meer van.

"That's another fine mess you've got me into"

Geplaatst:

Eigenlijk begraaft sat zich onder zijn eigen sukses!

Alles wat je intresseert wordt gecodeerd, liefst in verschillende coderingen, en met niet te verkrijgen kaarten...

Als een specifiek programma je intresseert kan je het alleen maar krijgen mits je nog een pak rommel erbij neemt dat je niet wilt... maar je moet er wel voor betalen...

Kijk je dan later naar andere buitenlandse FTA programma's dan zie je daar waar je voor betaald hebt ev vrij...

Ik zou bij god niet meer weten welke ontvanger intressant is en waar ik hem moet kopen!

Tegenwoordig zitten de meeste handelaren onder druk van de concurrentie zonder winst te verkopen en heb je problemen, dan is er meestal geen tijd omdat er niet aan verdiend is...

Dus een toestel kopen is moeilijk!

Koop een 2de hands met max aan mogelijkheden dat al enkele jaren op de markt is en waar soft voor is, liefst zo goedkoop mogelijk, dan ben je in het slechtste geval minst gekloot!

Geplaatst:

net als toen,,,

toen je net je humax kocht, is er van alles en nog wat aan de hand..

dit wel dat niet / dicht of open

kaart of via internet

alles wisselt en het besluit om weer mee te doen aan sat-ontvangst is in ieder geval een half decennium verzekerd van goed beeld.

we bekijken het vaak enkel vanuit bekabeld nederland... waar de wok opvalt aan het dichtbebouwde straatgeveltje.

maar meer dan de helft van europa is afhankelijk van satelliet wegens ontbreken van kabel en goede terrestrische ontvangst. (hoeveel er europees internet van kwaliteit hebben is ook al bedenkelijk weinig)

daar terrestrische zendmasten gigawatts verbruiken en een satelliet een miniem aandeel daarvan is het energietechnisch gezien logisch dat men af wil van terrestrisch

ook de DVB-T is alleen maar levensvatbaar omdat men meehobbelt op het GSM antenne dekkende net... hetgeen echter een veelvoud aan energie verslind en dat zal nog eens heel duur gaan worden.

ook al koop je nu een receiver met bepaalde mogelijkheden, binnen twee jaar heb je tov kabelabonnementen de investering er alweer uit.

en kunt dan na twee jaar weer heroverwegen of een andere technologie benutten.

echter sat.. zal steeds meer een private network worden van abonnementen en betalen. DAT staat nu al vast.

cheers

In For The Kill

Billie Marten

Geplaatst:

En DVB-S2 zal ook komen. Maar de spullen zijn zo betaalbaar dat je niet van een setje af hoeft te zien.

Wat betreft het energieverbruik: een satelliet lanceren kost ook veel energie, en DVB-T heeft lang niet zoveel masten nodig als GSM - nou ja, misschien als je overal met die binnenantenne wilt kunnen kijken.

Geplaatst:
Citaat:
een satelliet lanceren kost ook veel energie, [color:"red"] deelcitaat [/color]

neen
dat daar miljoenen in op gaan is duidelijk,
maar dat is ook al gedekt door de uitbater en zijn doorberekende kosten aan tv providers die een transponder huren... die worden uiteindelijk ook weer betaald door paytv klanten en of middels reclame.

het ging over het aantal Uhgh-WATT om alleen maar het signaal in de lucht te zenden.

chiao

In For The Kill

Billie Marten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen