Ga naar inhoud


hoe wifi aan de praat krijgen onder mandriva met acer aspire 1360


Penthe

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

We hebben hier 2 laptops, beiden acer aspire 1360 amd 3000+ sempron met interne wifi, het lukt ons echter niet om onder linux mandriva 2005 limited edition wifi aan de praat te krijgen.

 

Aangezien de interne kaart niet in de lijst van linux drivers voorkomt moeten we dus windows driver gebruiken en dat kan dan ook.

 

Maar nu het probleem, we installen ndiswrapper en de tools, daarna laden we de .inf file van de windows driver en linux zegt driver present, daarna doen we een ndiswrapper -m (modprobe) om de driver ect aan de kernel te hangen zodat dit met boot wordt gestart, ook dit wordt keurig vermeld dat het kernel addon is, echter de driver wordt niet geladen en "iwconfig" geeft dat ook aan dat er geen wifi gevonden wordt.

 

Wat doen wij hier verkeerd? het probleem ligt voor onze mening juist bij het laden van de driver, maar het kan ook zijn dat we iets over het hoofd hebben gezien. Wlan0 settings worden keurig gezet maar we zien dus niet mac of vendor niks geen informatie dus werkt het niet.

 

Wie brengt het verlossende antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inmiddels gelukt maar niet met mijn mandriva limited 2005 versie.

 

Ik heb mandriva beta 2 2006 binnengehaald en dat op mijn laptop installed en ben de zelfde weg af gegaan als voorheen, dus ndiswrapper installen windows driver laden en kaart instellen en werken als een trein, enig nadeel dit is een beta versie van mandriva die aantal kleine rare foutjes bevat, die foutjes vallen echter wel mee als je er gewoon mee werkt.

 

Om wifi te laten werken op een acer aspire moet je dus laatste kernel hebben en ndiswrapper 1.2, doe er je voordeel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...