Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nou, ik kijk dus niet altijd naar prosieben maar vind het wel aardig als mijn 7020 met official firmware ook het stereo signaal over glas naar mijn versterker brengt.

Nu doet hij het alleen als dat ac3 pictogrammetje geel brandt. Brandt deze niet dan ook geen signaal op de glas poort. Is hier een truukje voor? Ik heb al een stereo cinch extra aangesloten. Maar 1 glaskabel zou me beter passen.

Geplaatst:

bij de menu instellingen

onder av settings

staat eventueel ac3, altijd aanvinken

(dan gaat alles normaal stereo en DD via de glaskabel)

maar dat betekend NIET dat je daarmee op de surround receiver ook altijd ac3 zult binnenkrijgen en je ledje daar zal branden, (die receiver moet op automatisch herkennen staan en het via glas aangeleverde signaal moet ook echt de Dolby specifikaties hebben)

cheers

Bring' den Vorschlaghammer mit

Element of Crime

Geplaatst:

Ik gebruik ook alleen de digitale aansluiting.

Als een zender geen AC3 heeft, komt er PCM uit. De meeste versterkers zouden dit toch zonder problemen moeten detecteren/weergeven...

Dat 'ac3 default' vinkje zorgt er voor dat er automatisch ac3 geselecteerd wordt als het beschikbaar is, zodat je zelf niet met de audio selectie in de weer hoeft. Heeft verder op output via digitale aansluiting geen invloed zo te zien.

Geplaatst:
Citaat:
Ik gebruik ook alleen de digitale aansluiting.
Als een zender geen AC3 heeft, komt er PCM uit. De meeste versterkers zouden dit toch zonder problemen moeten detecteren/weergeven...

Dat 'ac3 default' vinkje zorgt er voor dat er automatisch ac3 geselecteerd wordt als het beschikbaar is, zodat je zelf niet met de audio selectie in de weer hoeft. Heeft verder op output via digitale aansluiting geen invloed zo te zien.

Inderdaad,
Ik speel ook met de Dreambox gewoon mp3 af over de optische kabel. De versterker ziet welk signaal wordt aangeboden.

Het lijkt er sterk op dat een configuratie issue van jou versterker is!

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

idd, er wordt een System V init procedure gebruikt.

nieuw script in /etc/init.d, symbolic start/kill links in runlevels etc/rc?.d/

Maar, offtopic, en google kan je wel helpen ("howto system V init")

Geplaatst:

gevonden, ik heb gewoon een extra regel aan het nologin script toegevoegd. Had ook al die van syslog aangepast maar blijkbaar start cam3d dan te vroeg en werkt niet.

Trouwens, wat dat glas aangaat: mijn versterker schakelt dan voortdurend tussen 2 modussen. Heb nu een laatste image van boxman eringeplaatst (die is gefixed op punt van ci module en netwerk) en ga vanavond even weer proberen of stereo over glas nu goed gaat met mijn versterker. Kan maar zo zijn dat het probleem in het image zat.

Eenieder bedankt voor de hulp!

Geplaatst:

wbt cam3d starten, netter is uiteraard startcamd3 naar /etc/init.d/ te copieren, en dan

ln -s /etc/init.d/startcam3 /etc/rcS.d/S40startcam3

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen