Ga naar inhoud


USB printer aan de NSLU2


Barabas

Aanbevolen berichten

USB printer aan de NSLU2.

 

Je kunt de NSLU2 ook gebruiken om er een printserver van te maken.

Je moet eerst cups installeren, hier staat beschreven hoe.

 

Ik heb zelf de Epson AcuLaser C1100 aangesloten op de NSLU2. Deze printer is dus nu benaderbaar vanaf alke PC in mijn netwerk

 

Met een USB hub kun je er zelfs nog meer aansluiten.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou nee dus. crazy.gif

ben naar de cups pagina gegaan om dat te downen maar vond geen zip file. alleen maar tar.gz files , neem even aan dat alleen linux is.

 

Dan moet ik ook even mijn hd er vanaf halen, wil niet riskeren dat ik alles kwijt raak, het is tenslotte mijn nieuwsgroepen schijf...

 

Dan ben ik ook nog met teveel dingen tegelijk bezig, dus dat schiet niet op, maar ja een kwestie van prioriteiten tongue.gif

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nou nee dus. crazy.gif
ben naar de cups pagina gegaan om dat te downen maar vond geen zip file. alleen maar tar.gz files , neem even aan dat alleen linux is.

Dan moet ik ook even mijn hd er vanaf halen, wil niet riskeren dat ik alles kwijt raak, het is tenslotte mijn nieuwsgroepen schijf...

Dan ben ik ook nog met teveel dingen tegelijk bezig, dus dat schiet niet op, maar ja een kwestie van prioriteiten tongue.gif


Cups installeer je op de NSLU2 met het commando 'ipkg install cups'. Zippers en dergelijke zijn daarom niet nodig. Wel moet je uNSLUng software draaien op de NSLU2.

Wat de disk betreft, die moet je dan wel laten zitten anders heb je geen plek om cups te installeren.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik dan niet vanaf een andere disk in mijn netwerk installeren ?

 

Ik heb een pc continue draaien in de woonkamer die net zoals de dream hiermee in het netwerk zitten net zoals en laptop ( voor in de keuken of op de bank of zo )

 

Heb nm toen ik de nlsu in mijn netwerk iets te snel frown.gif op ja geklikt en toen was mijn gehele 250 Gig er van tussen.. En dat gebeurt maar 1 x ... hoop ik dan smirk.gif.

 

betreft die unslung. Moet ik dan dan wel erop installeren ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

betreft die unslung. Moet ik dan dan wel erop installeren ?


Met de image (software) die bij aankoop in de NSLU2 zit kun je niets installeren. Wil je meer met de NSLU2 gaan doen dan moet er alternatieve software op. De uNSLUng image is zo'n alternatieve image!

Het antwoord is dus JA, deze uNSLUng image moet je eerst installeren, daarna kun je met cups verder.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kan ik dan niet vanaf een andere disk in mijn netwerk installeren ?

Ik heb een pc continue draaien in de woonkamer die net zoals de dream hiermee in het netwerk zitten net zoals en laptop ( voor in de keuken of op de bank of zo )

Heb nm toen ik de nlsu in mijn netwerk iets te snel frown.gif op ja geklikt en toen was mijn gehele 250 Gig er van tussen.. En dat gebeurt maar 1 x ... hoop ik dan smirk.gif.

betreft die unslung. Moet ik dan dan wel erop installeren ?


begrijp jij het nog?
ik niet..

Citaat:
op ja geklikt en toen was mijn gehele 250 Gig er van tussen

lezers weten helemaal niet wat hiermee bedoeld wordt.

wees eens duidelijk in je vragen en antwoorden.
kort en krachtig.

chiao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, daar zit wat in, dat krijg je als je sneller denkt dan je typt, dan sla je inderdaad wat stukken over tongue.gifgrin.gif

 

Nog eens even opnieuw maar dan langzaam. Toen ik de installatie schijf van de NLSU had laten draaien worden er tijdens deze installatie enkele vragen gesteld. ( waar installeren, naam en zo ) Hierop klik je dan een aantal maal ja en klaar. Echter de laatste vraag was of je de HD wil formateren en daar was ik dus te snel. uitlachen.gif

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Met de image (software) die bij aankoop in de NSLU2 zit kun je niets installeren. Wil je meer met de NSLU2 gaan doen dan moet er alternatieve software op. De uNSLUng image is zo'n alternatieve image!

Het antwoord is dus JA, deze uNSLUng image moet je eerst installeren, daarna kun je met cups verder.


THNX xyxthumbs.gif ga er meteen mee aan de slag lezen.gif

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...