Ga naar inhoud


Roemeense Pay TV


Bigfoot

Aanbevolen berichten


een vriend van me zit daar bij een hulp oganisatie , en vroeg mij ook e.e.a. omtrent welke ontvangers geschikt zijn .

 

Misschien kan hij iets regelen , hij komt binnenkort terug naar Nijmegen .

 

Hier wat info die hij mij stuurde :

 

 

De Roemeense aanbieders DigiSat en Focussat verplichten beiden tot aanschaf van een ontvanger bij het nemen van een abonnement. Vorige week was ik bij DigiSat en die bleken voor 6 miljoen lei een Hyundai ontvanger mee te leveren. (100 euro = 3,5 miljoen lei). En dan nog de abonnementskosten van ongeveer 6 tot 8 dollar per maand, een beetje fors en dus voorlopig maar niet doen.

 

en:

 

 

Ik kreeg trouwens de bevestiging dat FocusSat me een kaart wil leveren zonder ontvanger of schotel dus in principe zijn nu twee van de drie (de andere zijnde Max sat) beschikbaar. Het kopen van een installatie kost bij Maxsat 115 euro plus 20 euro opstartkosten em ongeveer 10 euro per maand abonnement. Focussat zegt nog niets over de prijs en wil dat ik mijn telefoonnummer geven zodat we samen kunnen overleggen. Alleen Digisat houdt aan het pakketverhaal vast. Maar je hebt me wel wat aan het twijfelen gezet over wat te doen - ik zie het al gebeuren dat ik met een kaart en abonnement thuiskom en er dan achter kom dat ik er niets mee kan.....

 

en :

 

Voor wat betreft het aankopen van een abonnement bij Focussat (UPC-eigendom!), daar zijn de regels veranderd: aankoop niet langer nodig voor abonnement en mensen met een Roemeense identiteitskaart kunnen zelfs een ontvanger gratis in bruikleen krijgen maar daar staat tegenover dat men het pakket in drie delen heeft opgesplitst waarvoor elk 5 euro moet worden betaald (eigenlijk 4 maar sport reken ik natuurlijk niet mee). De ontvanger is trouwens in prijs gedropt naar ongeveer 85 euro. Ik moet nog eens opnieuw vergelijken wat de aanbiedingen zijn van de drie firma's om te weten of en wat ik doe.

 

en:

 

 

De systemen zijn Conax CAS7 (Focussat = UPC), Viaccess 2,5 (MaxSat) of Nagravision 2 (DigiSat).

Ontvangers die te koop zijn: KAON (Focussat), Strong SRT4401 (Maxsat), Hyundai HSS 1120 (DigiSat).

Digisat en Focussat zijn lokaal verkrijgbaar, voor Maxsat moet ik een eind op pad of gokken dat ik het verkooppunt onderweg naar NL kan vinden (diverse steden).

Interessant is echter of een van drie systemen meer mogelijkheden biedt d.m.v. gekraakte kaarten die ik anders met de Nokia ontvanger niet zou hebben. Of vanuit een andere optiek: als ik een nieuwe ontvanger moet aanschaffen die Seca doet voor het volledige Nederlandse Canal Plus aanbod, zit daar dan wellicht een van die drie systemen al op zodat ik niet onnodig twee ontvangers aanschaf?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...