Ga naar inhoud


ja hoor, daar is ie weer : nieuwe camd3


Toine

Aanbevolen berichten


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

So installiert man camd3 in ein original oder CVS-Image auf einer DM7000, DMM500, DM56XX(Triax):

[color:"red"] Zo installeer je camd3 in een origineel CVD-image op een dm 500 / dm 56XX / dm 7000 [/color]

 

 

1. Image flaschen (vollständig mit Flasherase)

[color:"red"] image flashen (volledig middels flash erase) [/color]

 

2. Mit einem FTP-Client zur Box verbinden (Name: root Passwort: dreambox)

[color:"red"] met een FTP-client de dreambox verbinden (loginnaam root, paswoord dreambox) [/color]

 

3. Inhalt var-Verzeichnisses aus dem camd3-Archiv(bin,etc,keys) in Vetzeichnis /var auf der Box kopieren

[color:"red"] De inhoud van de "var" map in het ingepakte bestand naar de corresponderende mappen kopieren [/color]

 

4. Rechte für die Dateien camd3, pcamd, init, uinit, profile auf der Box auf 755(bedeutet ausführbar) setzen

[color:"red"] De rechten / attributen voor de bestanden camd3, pcamd, init, uinit, profile na kopieren wijzigen in 755 (=uitvoerbaar bestand) [/color]

 

5. Box neu starten (die beide SC-schächte sind dabei aktiv und können benutzt werden)

[color:"red"] Dreambox nieuw starten / booten, default zijn alle twee de kaartlezers actief [/color]

 

6. Wenn ihr Änderungen an Dateien in /var/keys Verzeichniss auf der Box gemacht haben (ausser camd3.keys) ,

muss camd3 neu gestartet werden( entweder die ganze Box neu starten oder mit telnet einloggen und folgendes

eingeben:

 

pcamd -kill

camd3

[color:"red"] Indien jullie de hulpbestanden hebben aangepast met een editor dient de camd3 gereset te worden (bij cs op beide machines) behalve indien je enkel de keys wijzigt / resetten of dreambox rebooten echter ook per telnet de cam stoppen en herstarten is dat mogelijk; dan dien je het volgende commando in te typen in het telnetvenster

pcamd_3xxxx -kill

camd_3xxxx

 

[/color]

 

7. Wollt ihr camd3.keys ändern, dann camd3 mit 'pcamd -kill' runterfahren, Aänderungen vornehmen, camd3 starten

Es besteht Möglichkeit die Keys aktualisieren, ohne camd3 zu stoppen: 'pcamd -loadkeys'

[color:"red"] Indien jullie de camd3.keys willen wijzigen eerst de camd3 stoppen middels pcamd_3xxxx -kill / wijzigingen editeren / daarna de camd3 herstarten

Er bestaat de mogelijkheid om de keys te herladen zonder dat je de camd3 stopt en herstart: pcamd -loadkeys[/color]

 

8. ACHTUNG! Um Aufnahme und Zappen gleichzeitig auf einem Transponder zu ermöglichen(nur für DM7000 und DM7020), muss enignma angepasst werden(sieh src in Archiv)

[color:"red"] Indien je wilt opnemen en gelijktijdig een andere zender wilt bekijken moet bij de dm 7000 en 7020 het enigma zijn aangepast (zie cvs images 1-11-2005) [/color]

 

vrij vertaald.

cheers

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Die var bestanden heb ik overgezet. Attriburen op 755 gezet. Ik kan dan bij de emu's camd3 selecteren. Dit heb ik dan ook gedaan. Bij cardserver staat geen server. Box gereboot. Beeld. Opname van NL1. Dat lukt. Schakel over naar NL2. Dat gaat ook, zonder dat je een waarschuwing krijgt dat er opgenomen wordt enz. Echter: op het moment dat je overschakelt, bevriest de opname.

In het menu heb ik bij common interface "dual encryptie" aangezet. In de flash staat cvs image 1-11-2005. Op de stick Pli Citrine.

Wat is de oplossing om toch goed opnames te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is inderdaad erg handig, maar er zijn de laatste tijd problemen mee. Dus ik denk dat het een tijdelijke situatie is, totdat doz21 het werkend en stabiel heeft... tenminste dat hoop ik.

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doz21, heeft deze Multichannel optie tijdelijk uit de camd3 gehaald........

 

er is teveel negatieve feedback op de juiste werking gekomen.

(hij zal er wel in het geheim aan sleutelen en tzt met een werkende versie komen)

 

indien je multichannel wel werkte op een eerdere versie, dan blijf gewoon op die versie !!!

 

voordeel van den deze is dat er bij bepaalde zenders tijdelijk FTA en dan weer Crypted geschakeld wordt waarbij de camd3 zich eigenlijk behoort te resetten om beeld te houden

dat heeft Doz21 met de cache opgelost.

 

cheers

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je dns-cache kan dus ook aangepast worden..

 

DCC

var/keys/camd3.config

rechter-muisklik

bewerken

 

ik ondervindt nu net dat ie een beetje traag zapped..

eens kijken welke instelling daar de prettigste is.

 

de 3.819 is retesnel in vergelijking

cheers

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...