Ga naar inhoud


Dreambox en Satcon 10-1 diseqc switch, Hoe instellen???


Funfreak

Aanbevolen berichten

Ik heb de Satcon 10-1 diseqcswitch net binnen samen met de programmer.

Ik heb er 6 LNB's op aangesloten, krijg echter alleen signaal op Astra.

 

Kan iemand mij uitleggen welke modus ik het beste kan gebruiken (2 of 5) en welke instellingen daarbij horen in het menu van mijn Dreambox 7020s?

Ik gebruik Gemini 2.20.

 

Ik weet dat hier eerder over geschreven is, alleen de exacte instellingen in de Dreambox staan daar niet bij genoemd en die wil ik graag weten.

Kies ik voor LNB0 = Astra1, Diseqc1.1 en parameter voor Diseqc = 1, dan werkt het niet.

 

Graag jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier staat een mooie lijst van henksat in zijn bijlage,heb hem zelf ook gebruikt met een 7020 en het werkt goed.

Wel even naar beneden scrollen.

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...=9&vc=1

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. Moet ik hem terugproggen naar modus 2.

Maar je stelt wel in de Dreambox 'uncommitted switch 1 t/m 10' in?

 

Als je de diseqc van modus verandert, hang je er dan ook nog een voeding aan? Of is een receiver (Humax 5400) voldoende om de spanning van te krijgen? De led's branden goed en als ik op bijv. modus 5 druk dan licht de groene led vrijwel meteen op. Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Bedankt voor de info. Moet ik hem terugproggen naar modus 2.

Maar je stelt wel in de Dreambox 'uncommitted switch 1 t/m 10' in? [color:"red"]JA [/color]

 

Als je de diseqc van modus verandert, hang je er dan ook nog een voeding aan? [color:"red"] NEE [/color] Of is een receiver (Humax 5400) voldoende om de spanning van te krijgen? [color:"red"]JA [/color] De led's branden goed en als ik op bijv. modus 5 druk dan licht de groene led vrijwel meteen op. Klopt dit? [color:"red"] JA,dan is je satcon in modus 5 geprogd.[/color]

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bedankt voor de info. Moet ik hem terugproggen naar modus 2.

Heb vandaag de satcon in modes 5 geprogd, en met de zelfde instellingen in de 7020 als met modus 2 werkt het met modus 5 ook goed. Hij zapt perfect over de 10 LNB's.

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...