Ga naar inhoud

Dreambox exit ? ,pase? ,byebye ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wtf is loos ?

nergens meer zo'n te krijgen,..

de 500 lijkt als uitgestorven, de 7020s 3 weken levertijd??

dit allemaal omdat mr mad murdoc van uk zijn zin gekregen heeft?

Geplaatst:

Ik denk zelf dat je de prijsdumpers op het internet mag bedanken.

Door de steeds dalende internet prijzen en steeds stijgende inkoop prijzen voor winkeliers, zitten de meeste winkeliers volgens mij niet meer op dreamboxen te wachten en verkopen liever boxen waar ze nog wat op kunnen verdienen.

de importeur heeft er volgens mij ruim voldoende staan dus dat mag het probleem niet zijn.

Tox

Geplaatst:

Ik geef die winkeliers groot gelijk. De 500 zal wel levertijd onbekend hebben en de 7020 af voorraad, maar ze zeggen 3 weken want dan kunnen ze een paar ordertjes combineren om de orderkosten te drukken.

Als we met zijn allen niet oppassen zijn er straks alleen nog maar supermarkten en internetshops.

Geplaatst:
Citaat:
Door de steeds dalende internet prijzen en steeds stijgende inkoop prijzen voor winkeliers, zitten de meeste winkeliers volgens mij niet meer op dreamboxen te wachten en verkopen liever boxen waar ze nog wat op kunnen verdienen.
de importeur heeft er volgens mij ruim voldoende staan dus dat mag het probleem niet zijn.

Tox

Dit is toch wel de grootste onzin wat bestaat, waarom hebben de "prijsdumpers"dan ook geen voorraad?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:

Citaat:
waarom hebben de "prijsdumpers"dan ook geen voorraad?

Wat heeft dat met mijn mening over prijsdumpen te maken?

Een prijsdumper kan ook dumpen zonder voorraad.

Zij de prijzen op het internet laag zal een serieuze ondernemer die goederen niet graag meer verkopen. Ongeacht wie/waar/hoeveel voorraad.

Tox.

Geplaatst:

Ja, lijkt me ook grote onzin. Blijkbaar zitten hier veel handelaren, want er wordt altijd gelijk met 'n beschuldigend vingertje gewezen naar prijsdumpers.

Ik ben idd. bang dat er leverproblemen bij DMM. Kan natuurlijk ook te maken hebben met de beperkte produktie-capaciteit. Ik kan me voorstellen dat er de laatste maanden 'n run op Dreamboxen is & dat ze de vraag domweg niet aankunnen.

Geplaatst:

Bel gewoon eens 5 satelliet winkels (dus niet een of andere online shop) in Nederland op en vraag ze eerlijk en direct op de man af waarom ze geen (of niet graag een) dreambox verkopen.

Ik durf te wedden dat je 5 x precies mijn antwoord krijgt.

Tox.

Geplaatst:

Een vriend van mij heeft een Sat shop en hij wil niet eens dreamboxen verkopen. Hier heb ik wel eens met hem over gesproken maar hij vind de marge te laag en hij heeft er gewoon teveel werk aan. Je moet garantie/service geven en als mensen een box flashen en er gaat iets fout is hij er weer een uur druk mee. Zelf kan ik daar best wel inkomen. Bij mij loopt de DM 7000 stabiel maar ik heb ook tijden gekend dat ik liever een topfield had. Mensen willen zonder problemen programma's kijken en niet af en toe rebooten etc. Het blijft nog steeds een hobby machine. Verder kan je bij de #^%#$%^#$^%#^%#^#^%# alle varianten DM's kopen gewoon op voorraad.

Chris

Geplaatst:

Zo zit het helemaal niet in mekaar.

Het is dream zelf die voor de schaarste zorgt, ken zelf een groothandelaar, en die krijgt iedere maand ocharme 20 boxen (500), zielig, dream levert er gewoon niet genoeg uit, en nochtans hebben ze er meer dan genoeg staan.

En dan maar lekker de prijs de hoogte in jagen...

En idd de winstmargen die de verkopers halen is zeer klein bij deze boxen, maar als ze er één kunnen verkopen dan zit daar niemand verlegen om.

Het wordt hoogtijd dat dream een volwaardige concurrent krijgt, dan wordt het veel leuker voor ons...

Geplaatst:
Citaat:
Bel gewoon eens 5 satelliet winkels (dus niet een of andere online shop) in Nederland op en vraag ze eerlijk en direct op de man af waarom ze geen (of niet graag een) dreambox verkopen.
Ik durf te wedden dat je 5 x precies mijn antwoord krijgt.

Tox.

Nou ik heb het eerder al eens aan 2 stuks gevraagd, weet je wat het antwoordt was....

De lange reparatie tijden.

Geplaatst:

Zou ik erg dom van ze vinden aangezien ze op zich nog genoeg kunnen verdienen aan accesoires ed.

Natuurlijk kopen veel mensen tegenwoordig in deze slechte economische tijd veel online, maar 't is niet echt slim om 'n duur artikel als de Dreambox online te bestellen, ivm. garantie/service.

Wat dat betreft betaal ik liever 2 tientjes meer, zodat ik ergens op kan terugvallen.

Geplaatst:
Citaat:
Zou ik erg dom van ze vinden aangezien ze op zich nog genoeg kunnen verdienen aan accesoires ed.

Natuurlijk kopen veel mensen tegenwoordig in deze slechte economische tijd veel online, maar 't is niet echt slim om 'n duur artikel als de Dreambox online te bestellen, ivm. garantie/service.

Wat dat betreft betaal ik liever 2 tientjes meer, zodat ik ergens op kan terugvallen.

Van 2 tientjes kan een winkel niet leven met personeel...

Geplaatst:
Citaat:

Tox

Ik denk dat Tox hier wel een goed punt heeft.
Een klant van mij heeft ook een satshop en die adviseerd de mensen ook een philipsdoos voor CS.
Want daar gaat het de mensen om.
Dream heeft zich wat dat aangaat een beetje uit de markt geprezen en betaald nu de rekening van de hoge prijzen.
Een dreambox is eigenlijk voor hobbyisten bedoeld en daar zijn er niet veel van in NL.
Voor de abbokijkers, voldoet elke andere ontvanger prima.

Om een voorbeeld te geven:
Een complete philips set bestaande uit schotel, lnb en een stukje kabel, gaat voor rond de 220 euro over de toonbank. (meen ik laast gezien te hebben)
Daar heb je tegenwoordig niet eens meer een DM500 voor omdat deze ook al zo'n 235 moet kosten. (ook winkelprijs, en geen marktverziekersprijs)

Wat die je dan als consument? juist, een philips of dergelijks kopen!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Ik ben het helemaal eens met 'drz'. De reden dat de meeste onder ons een dreambox hebben is dat je er leuke dingen mee kan doen. Een 'normale' gebruiker wil gewoon kijken en verder geen gezeur. Vermoedelijk is dit 99,9% van de markt. En als de prijzen van DM zo hoog blijven is het op een gegeven moment afgelopen. Als de 'standaard' DM even stabiel zou zijn als een philips of topfield etc. en de prijs en marge gelijk zou zijn dan zou de DM vermoedelijk wat meer 'common good' worden omdat het dan ook leuk is voor de winkelier. Als ik familie/vrienden over de vloer krijg zijn ze altijd jaloers op de mogelijkheden maar toch durf ik ze geen DM aan te prijzen omdat ik dan weet dat ik voorlopig onder de pannen ben om mijn vrienden etc uit te leggen hoe het één en ander moet. En wat denk je als de DM 3 keer is vastgelopen tijdens ONM of ander vrouwen programma dan kan die direct de deur uit. Een tijdje geleden stond op een veilingsite een DM te koop met reden 'dan kan de rest van de familie ook ongestoord televisie kijken'.

Chris

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.