Ga naar inhoud


New PLi® Citrine Images


hemertje

Aanbevolen berichten

Citaat:
Citaat:
@iedereen weet iemand of er ergens in de image ondersteuning te vinden is voor harde schijven die met een ander bestandsysteem geformateerd zijn? Ik heb namelijk geen toegang meer tot mijn bestanden.

Reiserfs? Da's al sinds heel lang niet meer ondersteund door Enigma, en ook niet meer in PLi. Ik zou je aanraden 't om te zetten naar ext3. Dat kan niet direct, je zou (met een image die 't nog wel ondersteund, misschien een oude 1.08) een kopie moeten maken naar een andere harddisk. Daarna je huidige harddisk opnieuw formateren in ext3 en alles weer terug zetten.



Er is een tijdelijke oplossing.
Kijk of er in /var/etc een init is
Zo niet, dan de bijgeleverde init er in gooien en de rechten op 755 zetten.

Is er wel een init file, dan het volgende toevoegen:
-----------------------------------------------------------
/exit 0
/sbin/insmod /var/bin/reiserfs.ko
/bin/mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd/
-----------------------------------------------------------
Kopieer reiserfs.ko naar /var/bin.

Box herstarten en je hebt reiserfs ondersteuning

1019626-reiserfs.zip

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij mijn schoonouders crasht de box een aantal keer per dag.

 

Software er al opnieuw opgezet, en meerdere malen factory defaults terug gezet.

 

Er draait alleen newcamd als emu op.

 

Zijn er meer menden met dit probleem?

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij mijn schoonouders crasht de box een aantal keer per dag.

Software er al opnieuw opgezet, en meerdere malen factory defaults terug gezet.

Er draait alleen newcamd als emu op.

Zijn er meer menden met dit probleem?

Gr

BaZ

Staat-ie in flash of als multiboot? Hier crasht-ie nooit, tenzij ik er om vraag...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Bij mijn schoonouders crasht de box een aantal keer per dag.

Software er al opnieuw opgezet, en meerdere malen factory defaults terug gezet.

Er draait alleen newcamd als emu op.

Zijn er meer menden met dit probleem?

Gr

BaZ

Staat-ie in flash of als multiboot? Hier crasht-ie nooit, tenzij ik er om vraag...

En zelfs áls je er om vraagt doet ie het niet!

Ik denk dat je hem even 'goed' moet flashen, omdat er deeltjes van een andere image zo her en der nog achter kunnen blijven wat een conflikt kan veroorzaken.
Met name de Sf images willen nogal eens hardnekkig zijn!

Even via de seriële poort flashen, wil nog wel eens wonderen doen.

De map wifi weggooien voor extra geheugen wat de stabilliteit ook weer ten goede komt.
Bij een te vol geheugen wil de image wel eens vreemd doen, maar dat is na een reboot ook weer over. (De laatste regels gelden alleen voor de 500 en de 7000 zonder geheugen stick)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had precies hetzelfde probleem. Heb na een paar dagen besloten het er weer af te halen. Ik had de 500 2 keer geflashed en ik doe het flashen altijd met de seriele poort. Nu draai ik Gemini 2.4 en Camd/NewCS 8.20 en dat is heel stabiel. Ook het opnemen naar externe hdd gaat zonder problemen, met de Citrine had ik steeds storingen in de opname.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn dm500 de var naar hdd verplaatst maar zie nu geen opties meer in mijn menu en kan dus niets meer installeren zoals de plugins, zenderlijsten...etc . dus wel ruimte maar kan er niets mee doen.

Iemand een oplossing hiervoor?

1x Dreambox 500S alpstuner astra/hotbird

1x Dreambox 600 Black Edition

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
[...]wordt een kleiner lettertype gebruikt voor de zenderlijst tijdens het zappen[...]

Druk eens op de video-knop terwijl je in de zenderlijst staat... bedoel je dit?

 

Daf,

 

Dat bedoel ik dus niet. In DaVinci wordt echt een kleiner lettertype gebruikt waardoor er meer zenders tegelijk in het beeld passen. De Video toets veranderd de weergave van de zenders, maar niet het lettertype.

 

Rinlin

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem met het kopiëren van de /var naar de HDD. Als ik het via het menu onder de blauwe knop doe wordt er wel een kopie gemaakt onder /HDD/PLI/.../VAR, maar blijft de originele var ook bestaan. Vervolgens krijg ik nog steeds de foutmelding dat de var vol is als ik een nieuwe plugin wil installeren.

 

ALs alternatief heb ik zelf geprobeerd de /var te verwijderen en een symlink aan te maken. Ik krijg echter de melding dat /var readonly is, en dus kan ik de directory niet verwijderen.

 

Wat gaat er mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ja, maar ik weet niet meer met welk versienummer. Nu over op MGcam

Doet MGcamd (1.0) het wel bij jou? Ik heb hem nog niet aan de praat gekregen met mijn CD-kaartje.


Gisteravond op omgeschakeld in combinatie met NewCS (beide standaard uit de Pli download) en zonder enige verdere instelling (behoudens het vinkje) verliep een korte test met opnemen en dan omschakelen probleemloos.
Enige minpuntje is dat Card info Center niet werkt ondanks dat MGcamd actief is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...