Gast Geplaatst: 13 november 2005 Geplaatst: 13 november 2005 Bij het aansluiten van de DiSEqC 1.2 H-H motor op mijn Comag seca 2 CI ontvanger valt deze uit. Kan mij iemand hier mee helpen
gigantaandemuur Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 welkom Heb je kortsluiting in je coaxkabel of in de motor waarschijnlijk kijk of er geen draadjes van de mantel de binnenader raken bij de F connectoren.groetjes "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
knol Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 wat ik gehoord heb is dat de voeding van jou ontvanger te licht is,moet je maar eens kijken bij overige receivers en tik jou merk maar eens in dan zie je dat jij niet de enige bent met dit probleem Dreambox 7000s draaibaar
Gast Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Ik heb dit eens nagekeken bij overige recievers en dit probleem komt blijkbaar nog voor. Nochthans volgens de gegevens van de reciever zou het mogelijk moeten zijn stroom 500mA en max stroom motor 350mA. De kabel heb ik reeds nagekeken en ook reeds uitgetest met aangekochte kabel +/- 50cm rechtstreeks tussen motor en reciever, maar nog steeds hetzelfde probleem.
mteam Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Hier draait ook een motor met de comag 2 ci en dat gaat prima hoor. Groetjes Danny
alfred de witt Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 veel comags hebben een probleem met diseqc motor, voeding van de ontvanger is aan de lichte kant. Dat het bij de een wel werkt bij de andere niet is mazzel. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
mteam Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 De ene motor is ook de andere niet. Een stab is bvb een stroomvreter. Ik draai met het "prulletje" hier in bijlage. Het heeft al meerdere ontvangers overleefd en dit met een meter schotel op zijn rug. (6jaar nu) Groetjes Danny
trust Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Citaat: Bij het aansluiten van de DiSEqC 1.2 H-H motor op mijn Comag seca 2 CI ontvanger valt deze uit. Kan mij iemand hier mee helpen Bedoel je dat direkt bij het aansluiten de Comag uitvalt of pas wanneer je gaat draaien ? In het laatste geval , heb je al geprobeerd of het verschil maakt als je eerst een vertikale transponder kiest van een satelliet waar je naar toe wilt draaien ? De motor krijgt dan maar 14 volt en zou in principe minder stroom op moeten nemen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 Het probleem doet hem voor vanaf ik de motor inplug. Dan schakelt de receiver uit en is niet meer aan de praat te krijgen tot als de motor terug afgekoppeld is.
knol Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 wat ik ook gehoord heb is dat er ook verschil in stroomverbruik zit in de modules.Heb je verder niks meer liggen,of wat je eens kunt proberen:zet hem eens op BVN of zo en haal je module er dan eens uit,eens kijken of dat scheelt.Niet dat het een oplossing is hoor maar dan weet je in ieder geval iets meer .Laat maar weten Dreambox 7000s draaibaar
Gast Geplaatst: 19 november 2005 Geplaatst: 19 november 2005 Bij mij idem dito, motor Motek SG2100. Motor werkt wel op Comag porty II (ook van $#@%!%#$#@#!) Al email gestuurd naar duitsland, kreeg dom antwoord over stroom. Nu nederlandse service angeschreven nog geen antwoord. Waarschijn is de comag voorzien vaan stroom begrenzing. Idien deze stroom meting over een weerstand loopt is deze eenvoudig te beinvloeden. Moet alleen weerstand vinden......
Gast Geplaatst: 19 november 2005 Geplaatst: 19 november 2005 Nog even een andere "domme" vraag. Aangezien de voeding (van de ontvanger) voor de LNB cq motor een DC voeding is. Kan de sateliet ontvanger dan niet ondersteund worden door een externe voeding parallel? Immers de digitale besturing staat op het DC signaal.
knol Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 nog geen antwoord gehad of hij het ook niet doet zonder module(free to air kanaal zonder module) Dreambox 7000s draaibaar
Gast Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 Gisteravond nog even flink gezocht. Oplossing gevonden! Voeding van Comag gemodificeerd en nu werkt de Motek SG2100 perfect! Snelle motor trouwens! Het blijkt dat: 1) een aantal componenten zijn weggelaten (kost weer wat minder) wat de stabiliteit van de voeding niet ten goede komt. 2) gebruikte spannings stabilisatoren zijn van verschrikkelijke kwaliteit! Ik zal kijken of ik een foto kan uploaden (weet niet of dit kan) Geinterreseerden kunnen mijn mailen. Klik op bijlage voor foto! Groeten Marc
Gast Geplaatst: 21 november 2005 Geplaatst: 21 november 2005 Marc, Ik heb ook reeds geprobeerd om een antwoord te krijgen van de fabrikant, echter zonder resultaat. Ik zie dat jij de oplosssing gevonden hebt. Kan je me zeggen wat je juist gewijzigd hebt aan de voeding.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen