Ga naar inhoud

[DM-500S] hoe opnemen op LAN-HDD ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo , kan er mij iemand vertellen hoe ik programma's van m'n dream kan opnemen op een externe harde schijf in het netwerk????????

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

HD-Recording op PC met DB-500 via CIFS

Zo kun je in de Pli-image een DB-500 (nieuwe tuner) via CIFS te laten opnemen op een HD van een PC in hetzelfde netwerk. Zelfs de Timer-opnames gaan goed terwijl je leest dat veel mensen hier met CIFS problemen mee hebben en daar NFS voor gebruiken.

Ik heb op de PC op de D-Schijf een map gemaakt genaamd MUZIEK, hierin een submap gemaakt MOVIE. De map muziek heb ik een gedeelde map van gemaakt met als

share-naam ook MUZIEK. Ik heb een extra gebruiker aangemaakt onder Windows XP met de naam DREAMBOX. De gebruiker dreambox heeft als username DREAMBOX en als password ook DREAMBOX. Dat is alles wat je binnen je computer hoeft te doen.

(Je kunt het aanmaken van een extra user zelfs achterwege laten binnen 1 netwerk, dan werkt het ook)

p.s. Let wel op een overeenkomstig gebruik van hoofdletters. Als je ze gebruikt, gebruik ze dan op beide locaties.

Hieronder staan de instellingen welke je moet ingeven via Menu-Instellingen-Geavanceerde instellingen-Communicatie instellingen-Mounts.

192.168.1.21 CIFS

Muziek

/hdd

rw

nolock,rsize=8192,wsize=8192

dreambox

dreambox

X Automount (aanvinken

p.s. Dit werkt ook op een 7000, en zou ook met andere images zo moeten werken.

Geplaatst:

Dat hele verhaal heb ik dus uitgevoerd. Dan ga ik opnemen via mijn DM500. Via timer stel ik in wat ik op wil nemen. 1 minuut voor het opnemen switcht hij naar het betreffende kanaal en denk ik dat hij opneemt maar dan kan ik het nergens meer terug vinden? Wat kan het probleem zijn?

Geplaatst:

satforme,

heb je in de timer ook goed gekeken of er DVR record gekozen was?

indien die er niet bij staat is de mount niet correct

type in telnet eens

mount

<enter>

daar toont de telnet output / feedback welke zaken gemount zijn..

Cheers

In For The Kill

Billie Marten

Geplaatst:
Citaat:
heb je in de timer ook goed gekeken of er DVR record gekozen was?

Waar moet dat staan dan, bij het keuze blokje ngrab/switch?
Geplaatst:
Citaat:
type in telnet eens
mount
<enter>
daar toont de telnet output / feedback welke zaken gemount zijn..

Dit bedoel je?:
~ > mount
/dev/root on / type squashfs (ro)
none on /dev type devfs (rw)
/proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
/dev/mtdblock/1 on /var type jffs2 (rw,noatime)
none on /tmp type ramfs (rw)
~ >
Geplaatst:

kan je dit ook doen , als er een router tussen de dreambox en de pc staat?

Geplaatst:

Dat heb ik nu wel maar zoals je ziet werkt het nog niet, maar misschien is dat mijn probleem als het niet werkt..

Geplaatst:

Ton,

Ik haak even in op dit onderwerp omdat ik het ook maar weer een keer aan het proberen ben.

Mijn output is zoals hierboven omschreven met daarbij nog de regel "//bla on /Hdd type cifs (rw,nodiratime,unc= en dan de verwijzing naar de juiste dirs op de gemounte HD.

Als ik een opname maak d.m.v. internetexplorer en kies daar record, dan zit de box direct vast. De hd is wel gemount blijkens de bovenstaande regels.

Enige suggestie? Ik draai met de Hydra Phoenix in een "oude" DM 500.

Greetz

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

@satforme..

de mount staat er niet tussen naar mnt/hdd of /hdd

dus even checken wat ingevuld staat via het menu communication settings (blauw) mount?

@John van Dreumel,

de cifs (mount) in hydra is dat wel een juiste plugin?

weet nog dat ik met, de toen nieuwe dm 500, snel overgestapt ben op gemini 1.03 juist wegens het mounten.

je kunt echter nog eens kijken of je een firewall hebt op pc die UDP blokt. (zonealarm pro expert settings allow etc / protocol UDP/TCP)

en omdat je via webinterface reeds verbonden bent kan het misschien zijn dat het opnemen met de pc niet lekker wil starten (probeer daarom eerst eens een timer opname.

cheers

In For The Kill

Billie Marten

Geplaatst:

Hi Ton,

Met de timer loopt hij gewoon door maar resultaat nul.

Firewall is uit.

Ik snap er dus nog steeds geen z*k van.

Mounten van de HD van de 7000 had ik overigens liever gedaan. Ook dat liep niet.

Mijn probleem is ook dat ik soms teveel tegelijk aan 't doen ben. Dan weer een philips, strong, thomson dream en ga maar door. Maar dat is dan ook hobby.

De mount van de 500 heeft nog geen bijzondere prioriteit.

Ik blijf de diverse topics wel volgen.

greetz

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

nou net wat ik schrijf de hydra phoenix heeft me niet bekoort met betrekking tot mounten en opnemen.

vanaf de gemini 1.04 begon dat toen lekker te lopen

ik denk dat de cifs plugin van hydra (oud image) phoenix niet geschikt is.

heb overigens inmiddels met erg veel plezier de gemini 2.4 op de dm 500 lopen.

(dreamup 1.0.2.8 -flash erase / flash gemini)

cheers

In For The Kill

Billie Marten

Geplaatst:

bij mij neemt hij ook wel op en is dit te zien op de hardisk dat er bestanden op staan die ook gewoon af te spelen zijn op mijn pc maar onvindbaar in het file menu op de DM500.

Grtz Wica

1x Dreambox 500S alpstuner astra/hotbird

1x Dreambox 600 Black Edition

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen