Ga naar inhoud

Grotere harde Schijf Hirschmann DSR 92 ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Hirschmann DSR 92 Twin tuner met harde schijf van 80 gieg (Maxtor) (Hij is identiek aan een Topfield 4000). Nu wil ik de harde schijf vervangen door eentje met grotere capaciteit maar de gebruiksaanwijzing zegt dat er maximaal 120 Gieg in kan. Weet iemand of ik er ook gewoon b.v. een 250 Gieg in kan zetten. En zijn er dan nog speciale zaken om op te letten? Alvast dank.

Geplaatst:

Deze is jammer genoeg voor jouw niet gelijk aan een tf4000.

Hij is een cloon van opentel osd4000.

Voor info over de harde schijf zou ik gewoon bellen of mailen naar hirschmann.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

OK, bedankt, wist ik niet. Dan ga ik inderdaad eerst even bellen.

Groeten

Geplaatst:

Onderstaand het antwoord van Hirschmann, zucht, daar heb ik dus erg weinig aan! Ik heb toch het gevoel dat een grotere HD moet kunnen! Heeft iemand van dit forum nog een idee?

De CSR 92 werkt met hardeschijf tot 120 Gig. Als u een ander hardeschijf installeert heeft u de kans dat hij toch maar werk met maximaal 120 Gig of hij werkt helemaal niet, dit komt doordat een hardeschijf die groter capaciteit heeft dan 120 Gig een andere structuur heeft op de hardeschijf. Er zijn wel harde schijven die dezelfde structuuropbouw heeft als een 120 Gig uitvoering maar dan herkent deze toch slechts 120 Gig.

Het heeft dus geen zin om een hardeschijf te plaatsen die groter is dan 120 Gig, dit is circa 75 uur gedecodeerd TV opnames.

met vriendelijke groeten,

Technisch Support MMC

Hirschmann Electronics B.V.

unquote

Geplaatst:

Als jij het gevoel hebt dat het wel moet kunnen moet je het gewoon proberen. Je loopt echter wel heel groot de kans dat ze bij Hirschmann gelijk hebben, het heeft m.i. te maken met de FAT structuur van schijven die groter zijn dan 120 Gb. Net als bij vroegere versie's van Windows die ook een maximale schijfgrootte hebben. De firmware van de Hirschmann kan blijkbaar gewoon geen grotere schijven aan, en als dat zo is hebben ze jou precies het juiste antwoord gegeven, hoe onprettig dat wellicht ook voor jou is.

T B

Geplaatst:

Ik heb wel=waar geen verstand van de HIRSCHman maar ik weet wel dat bij de topfield op een gegeven moment ook het verhaal ging dat er geen grotere hd op kon. Nu zit er soms overde 300gb in. Wat zou er kunnen gebeuren als je het probeert?

Geplaatst:

Citaat:
...maar ik weet wel dat bij de topfield op een gegeven moment ook het verhaal ging dat er geen grotere hd op kon.

Ja, klopt, maar dat was wel meen ik na een firmware update.

Ik vermoed wel dat een probeersel geen kwaad kan, nee heb je, ja kan je krijgen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen. Ik heb inmiddels al diverse software en firmware updates uitgevoerd.

Geplaatst:

Aangezien de Hirschmann CSR92 NIET identiek is aan de Topfield maar aan de Opentel is deze topic verplaatst naar Overige Receivers!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen