Ga naar inhoud


Aanschaf DENON 3806


tds

Aanbevolen berichten


Ik heb Marantz gehad en nu een NAD prima receivers. Maar die huidige DENON lijn vind ik bijzonder strak. Niet bepaald een eerste vereiste maar toch.

 

Verder kan ik hem aardig scherp kopen (vlgs mij).

 

Verder baseer ik mij op internet reviews en verkopers praat.

 

En hij heeft een HDMI aansluiting, voor wat het waard is, kan ik moeilijk inschatten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft 2 HDMI inputs en 1 output. Dus mocht je in de toekomst 2 HDMI-bronnen hebben, kun je die hier allebei op aansluiten. Aangezien de huidige schermen maar 1 input hebben.

 

Een alternatief is de Onkyo TX-SR803E. Of de iets goedkopere 703, zonder HDMI. Hebben beiden een THX certificaat. De Denon zal ongetwijfeld ook wel een hele goede zijn.

Ik heb zelf de 603 van Onkyo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien is de nieuwe DENON AVR 4306 wel wat voor je. Zit volgens mij alles op wat je maar wilt. Alleen de prijs van 2000 euro is wel erg hoog


Wauwie, 4306... die is goed. Vooral de netwerk aansluiting om mp3 en wma af te spelen vanaf een PC of server is TOP!

Ik denk dat ik mijn Denon 2802 in de aanbieding ga doen!

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is inmiddels al te koop voor €1640,-

 

Niet alleen voor mp3. Dit helpt wel mee, maar de rest van de specs liegt er niet om. Ook de twee HDMI ingangen zijn welkom. Je kunt de 4306 zelfs compleet besturen vanaf een PC.

 

Waarschijnlijk ga er ook de DVD-2910 bij doen o.a. vanwege de HDMI uitgang!

 

Heb ik naast de prima AVR-2802 dus ook nog een mooie Denon DVD-1600 en een Denon DCD-1450AR (goede kwaliteit cd-speler) in de aanbieding.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn receiver heeft ook HDMI in en uit. Echter denk er aan dat de HDMI standaard gewijzigd zal worden naar HDMI 1.3 om ons het kopieëren straks nog moeilijker te maken. Het kan dus zijn dat nieuwe apparatuur straks slechts beperkt bruikbaar is met je mooie receiver die je vandaag koopt.

 

De industrie doet zijn uiterste best om ons het kopieëren zo moeilijk mogelijk te maken. Ze doen zelfs zo hun best dat al die mooie nieuwe techieken om super beeld en geluid te krijgen niet eens bruikbaar zijn in de praktijk. Hoe zo Super Audio CD, Audio DVD etc.??? Je krijgt het nauwelijks digitaal je DVD speler uit ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3806 is zeker geweldig, maar met lage impedanties iets minder sterk dan de 3805. HDMI is wat waard als je een platte tv hebt met een zelfde ingang. Verder kun je met Denon DVD spelers wel zeker digigaal naar je amp, via HDMI, maar ook Denon link voor geluid. Als je een Denon speler wilt, zou ik wachten op de 3920 (ik neem aan dat je bij deze receiver wel de 3910 in gedachte had). Ik zit nl. met hetzelfde dilemma, heb ook de AVC-AX11XV nog in de keuze. En ook de Marantz 9600 met die nieuwe (1080p) dvd speler. Er zijn nog meer mooie spullen te koop (Arcam bijvoorbeeld)

Maar... Binnenkort komt HD-DVD en Blueray. Persoonlijk denk ik dus dat het nu een slecht moment is voor zulke uitgaven. Even een jaartje wachten en kijken wat er allemaal gaat gebeuren is nu mijn idee.

 

Prijzen via kieskeurig.nl opzoeken, althans als je voor de laagste prijs gaat. Zijn meestal wel dozen schuivers, zonder enig idee van wat er in die dozen zit. Menemen dus, maar nooit meer terug komen met vragen of zo.

 

Ik heb wel een adres waar je lage prijzen en wel degelijk hele goede vakmensen vind. PM voor nadere info (Z-O Nederland).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft de 3920 / 3910 voor op z'n kleinere broertjes?

 

Ik dacht zelf de 1920 als dvd speler aan te schaffen, deze heeft ook HDMI.

 

De prijs voor de 3920 is z'n 1100 euro en voor de 1920 ongeveer 300 euro.

 

 

Tja, wachten op HDMI 1.3, Blue Ray etc etc. Zo koop je nooit wat nieuws. Tegen de tijd dat de industrie iets "standaard" heeft gemaakt, verzinnen ze wel weer wat nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...