Ga naar inhoud


opnemen + ander kanaal kijken


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik bijvoorbeeld RTL 7 opneem dan kan ik een ander kanaal niet bekijken bvb : net 5 , veronica en soms ook BVN niet. Heb ik iets verkeerd ingesteld ?

De inverto moet toch in staat zijn om op te nemen en andere kanalen te kunnen bekijken ? Wie heeft een oplossing voor mij ? Ik heb de laatste software (1.2) net in de Inveto gezet,dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het viel mij - nu ik steeds vaker iets opneem - gisteren op dat toen ik een film op Veronica aan het opnemen was alleen naar Veronica, RLT5 en BVN kon kijken. En dit terwijl ik 3 dual LNB's heb voor de Astra1,Astra2 en Hotbird.

 

Is dit normaal? Of staat er iets niet goed ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe heb je die lnbs aangesloten dan? Hebben beide Tuners een aansluiting naar een switch die switched tussen A1/A2 en HB?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Blijkbaar weet ik toch niet zoveel als dat ik dacht.

Ik heb gewoon een enkele kop aan mijn schotel zitten voor de Astra,waar ik dus gewoon alles mee ontvang. Blijkbaar is dit niet genoeg voor de Inverto.

Kun je gewoon met een enkele kop blijven werken (ik heb maar 1 kabel naar binnen) zo ja.... welke kun je me dan aanraden. Of zeg ik nou iets wat niet kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

grin, als je 2 tuners hebt, en maar 1 lnb, dan levert dat nogal wat beperkingen op zoals je gemerkt hebt.

 

Inverto heeft hiervoor Unicable LNB's gemaakt. Die zijn speciaal gemaakt om 2 of meer tuners via 1 kabel op de lnb aan te sluiten. Volgens mij waren ze knap wat duurder dan een gewone twin lnb en wat extra coax. Vandaar dat ik op mijn schoteltje 2 twin lnb's heb zitten en 2 switches. Er lopen hier dus 2 coax kabeltjes naar binnen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de tuners heb doorgelust en de setting goed hebt ingesteld kun je gewoon opnemen en de andere zenders bekijken zoals jij beschrijft.

 

De beperkingen zitten voornamelijk in vertikaal of horizontaal.

 

Als je een verticale zender opneemt dan kun je alleen maar vertikale zenders bekijken,of nog een tweede opname starten op vertikaal.

 

En band hoog/laag maar daarvan zal je op de astra 1 niet veel merken in de praktijk.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...