Ga naar inhoud

[DBOX-II] probleem sagem d-box na bootmanager

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb een probleem. ik heb het hele forum nagekeken en heb niks kunnen finden. ik heb een sagem box weetniet of hij een of twee flasen heeft. ik wousetting geven. en heb ik dbox bootmanager geopent en wou effe kijken dat hij wel connect hebt met com poort. had hij eerst niet daarna heb ik het stekker uit gedaan en weer in gedaan toen op display stond ineens ...

BMon V 1.2 mID 03

feID 00 enxID 03

fpID52 dsID01-

ec.fa.06.08.00 - 5e

HW rev 21 FPrev 0.23

b/ex/fi/(mb)32/00/08

wat zal dat betekenen? wat heb ik mis gedaan en wat kan ik verder kunnen doen om het weer te starten?

alvast bedankt

Geplaatst:

weet niemand hier ? is er iemand in overijsel dat ik bij hem gaa of hij bij me kunen komen voor dit ding te instaleren?

• Moderator
Geplaatst:

de seriele kabel eruit laten en de box gewoon laten starten. Als je niks vreemds heb gedaan zou hij het (theoretisch) gewoon moeten doen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

bedankt hij heeft wel geladen en gestard.maar nu heb ik een ander probleem. nu zegt op dissplay kein system. wat zal nu betekenen.

Geplaatst:

Dit betekend wat het zelf zegt "kein system". Alles eruit. Wat je dan moet doen is er opnieuw een img inplaatsen met de DboxII-bootmanager. Link naar site met info heb ik je via PM doorgestuurd.

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Geplaatst:

nu heb ik een keywelt.img drop. maar helaas kan ik nu niet met ftp in mijn d-box komen.ik heb een router.

als ik netwerk gaan testen

zegt ip adres erreischbar

standaard getawey nicht erreichbar

name serwer nicht erreichbar

dboxupdate.berlinos.de nicht erreichbar

www.google.de nicht erreichbar

wat moet ik nou dan doen?

alvast beankt

Geplaatst:

als je hem niet kan bereiken via je router (als er, zoals de meeste images een vast ip adres instaat) kan je de box aansluiten via een seriele kabel, hyperterminal en settings op comport welke je gebruikt...denk 1 of 2 9600 baud...en flow control none (rest laten staan zoals ze staan) en dan even ifconfig eth0 -gewenst ipadres- intypen. (na volledige boot)

Of wellicht kun je op je router zien welk ip adres hij de box heeft toegekend (dat kan ik niet met mijn linksys accespoint) en dat adres dan inkloppen in je ftp. Als dat werkt kun je de box bereiken en in "network" >interfaces de juiste instellingen ingeven en uploaden.

(Ik heb geen afstandsbediening,naja, via lan en webinterface wel en een laptop vandaar dat ik voor de moeilijke manier kies.)

Geplaatst:

ik heb met een ander pci netwerk kaart en met cross kable opgelost. ik kan nu met ftp in dreambox.zelf heb ik nu sportster img gegeven.maar ook met d oude en ook met de nieuwe sportster img kan ik niet

-alle listing aktualiseren

-updates

-setting

-games

aktualiseren vanwege update fehl geslagen

entweder konte keine verbindung zu

hergesteld werdenoder die datei existierd nicht

ok abbrechen

als ik ok druk

bitte warten

komt weer hetzelfde hetzelfdehetzelfde

als ik netwerk gaan testen

zegt ip adres erreischbar

standaard getawey nicht erreichbar

name serwer nicht erreichbar

dboxupdate.berlinos.de nicht erreichbar

www.google.de nicht erreichbar

wat moet ik nou dan doen?

alvast beankt

Geplaatst:

Het is toch duidelijk wat daar staat, je kan wel intern het netwerk op maar extern wil niet, dus zal de box moeten weten hoe hij "naar buiten moet".

Het ingeven van een gateway in de vorm van het ipadres van de router zal een oplossing brengen, voor de nameserver kan je hetzelfde ipadres invullen.

Pli Core Member

Geplaatst:

het is gelukkig opgelost.ik heb het in configratie scherm eigenschappen van lan verbinding in geavanseerden ipadres gegeven en delen mijn internet verbinding met anderen delen.gevinkt .opnieuw gestart beiden en het is opgelost.was simpel maar wist ik niet vandaar zoveel dagen achter de computer.

simpel he.

Geplaatst:

Zo te zien heeft jouw Dbox al een geldig IP-adres dat binnen jouw domijn ligt. Buiten dit eigen IP-adres moet je ook het ip-adres van jouw "default gateway" zijnde het adres van jouw router. Hoe kan je dit het makkelijkste terugvinden?

Je clickt op het symbooltje van het netwerk op jouw pc. Je komt dan in het scherm van jouw "General" netwerkinformatie. Dan click je op de tab "support" Hier zie je dan zowel de subnet mask en de default gateway staan. Deze adressen geef je ook in op jouw Dbox. Je kan zelfs nog verder gaan en het ip-adres van jouw DNS-server ingeven. Om dit uit te vragen ga je nog een stapje verderr op jouw pc en je clickt op "Details". Hier wordt dit adres weergegeven.

Hopelijk kom je eruit met deze info en .... hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd.

Suc6

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Geplaatst:

Of met telnet even ipconfig -all intypen dan staan ook al de gegevens zoals gateway in het venster.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen