Ga naar inhoud

Nokia 9200S menu- en ontvangstproblemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kocht vandaag een Nokia 9200S ontvanger, maar als ik hem aanzet komt er een doodskop op het beeld, daarna start hij door, Echter de menu's zien er anders uit... volgens mij ligt 't aan de software. Ik kan ook geen canaldigitaal zenders bekijken, ik heb een legale smartcard maar om een of andere reden blijft het beeld zwart bij een canaldigitaal kanaal. Hoop dat er iemand raad weet.... ik ben namelijk niet erg bekend met sat receivers...

Inmiddels weet ik dat de software Dr. Overflow is.

Geplaatst:

ik denk dat je er een andere settingslijst in moet zetten,of kanalen laten zoeken.

grtz Henk.

Geplaatst:

Citaat:
ik heb een legale smartcard

Een seca of irdeto kaart ? Deze Nokia werkt standaard alleen met de Irdeto 2 kaart .

Uit jouw post maak ik uit dat andere (FTA) kanalen wel werken .

Heb je een AB met een rode + groene + gele + blauwe knop op een rij ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik vang inderdaad wel FTA kanalen, ik heb een zwarte kaart (weet niet wat dat betekent) de ab is met de gekleurde knopjes schuin op een rij.

Geplaatst:

een zwarte kaart ?

je bedoelt er zoeen als hieronder ? :

1075772-s2.JPG

da's een seca2 kaart en die werkt alleen als de zaak is omgebouwd naar Solosammy en zonder updates. je zal dan nog zowiezo een ontvanger moeten hebben (of iemand kennen met zo'n ontvanger) die de maandelijkse updates voor je kan doorvoeren.

merDe

post-217-1318258541,276_thumb.jpg

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

ik gebruik de kaart ook in een Strong SRT-8000. Dit is een canaldigitaal goedgekeurde ontvanger. Dan wordt t toch steeds opgewaardeerd?

Geplaatst:
ik gebruik de kaart ook in een Strong SRT-8000. Dit is een canaldigitaal goedgekeurde ontvanger. Dan wordt t toch steeds opgewaardeerd? [/citaat)

Het is zoals Trust zegt,je duwt een seca kaart in een Irdeto doos en dat werkt niet,die kent de codering niet.

grtz Henk.

Geplaatst:

Dus ik moet een Irdeto kaart hebben (ik begrijp dat dit een blauwe kaart zou moeten zijn).. Waar zou ik die kunnen kopen, en wat zijn de kosten ongeveer? Ik heb nl. gehoord dat irdeto uit de lucht was... is dat nou waar of niet?

Geplaatst:

Een irdeto kaart is blauw/zilver of rood.

1076330-irdetokaarten.jpg

Deze zijn niet te koop bij Canal Digitaal. 2e hands komen ze nog wel voor op veilingsites met prijzen varierend van € 50,00 tot € 70,00. Irdeto wordt nog wel ondersteund door CD hoewel ze heel erg hun best doen om die klanten weg te jagen.

post-1221-1318258541,2819_thumb.jpg

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Kan ik mijn ontvanger niet met een cam geschikt maken voor seca???

Geplaatst:

Om de Can dig seca 2 kaart in de Nokia te laten werken , moet de CAM- module die voorin onder de display zit , omgebouwd worden . (andere eprom)

Bovendien dien je een z.g.n. BLOCKER te gebruiken . Dit is een lange kaart met daarop weer een kaartslot waar de seca 2 kaart in moet .

Helaas is het nog niet zover door ontwikkeld , dat de kaart de maandelijkse updates via de satelliet ontvangt .

De kaart moet dus minimaal binnen 2 maanden een minuut of 10 in een orginele seca ontvanger zitten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Werkt dat ook als er weer de orginele Nokia software opzit? En is er evt iemand die het voor mij werkend zou kunnen maken (ombouwen dus en evt. de originele nokia software er weer op...)

Geplaatst:

Hier wat gegevens van mijn Irdeto CAM: op de voorkant staat 2.1, en boven op het stickertje staat: SPA 2696 2.1b s/w 1.10c.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen