Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Na het veranderen van router met een ander local IP adres krijg ik geen contact meer met de DM7020 via het netwerk. De router ziet de DM7020 niet, een directe koppeling met PC in dezelfde IP range levert ook niets op, evenals een IP adres vanuit de dhcp server. Een DM500S krijgt wel een adres toegewezen vanuit de router op dezelfde poort en met hetzelfde touwtje. Een terugkeer naar het basisimage leverde geen resultaat op. Ik vrees dat de netwerkkaart spontaan is overleden. Heeft iemand nog suggesties?
Bigfoot Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Ga op de Dreambox 7020 naar het Communicatie setup menu en kies daar voor DHCP server. Start de box opnieuw op.
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Ook dit heb ik al geprobeerd maar krijg het default netwerk adres retour en niet één in de range van de router. Of te wel ze zien elkaar niet. Heb je nog meer suggesties??
Transpondertje Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 En als je hem rechtstreeks op het net gooit ? Krijg je dan ook geen ip ? Bedoel gelijk achter je modem. VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Nee. Helaas is dat dan, net als bij een crosscabel tussen PC en dreambox ook niet het geval.
Tonskidutch Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 het is gewoon niet duidelijk wat je schrijft lokaal wat gewijzigd je router je dreambox je pc welke heeft een wijziging gehad en heb je ook het subnetmask gewijzigd 255.255.255.0 BIJVOORBEELD naar 255.0.0.0 ?? als je de ethernet kabel aan je dreambox hangt zie je dan door de sleuven een rood ledje? cheers Nescio Nits
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Bedankt voor je reactie en wellicht een wollig verhaal, vandaar nog maar een keertje. Ik had een router in de reeks 192.168.10.x; subnet 255.255.255.0. Vervolgens kreeg ik een router waarvan in de range 192.168.2.x en die is niet te wijzigen. Toen ik vervolgens mijn IP op de DM7020 wilde aanpassen bleek de router op de betreffende netwerkpoort geen signaal te geven. Eerst getwijfeld aan de poort op de router; die bleek OK, toen de bekabeling, bleek ook OK, toen een andere kabel en de DM7020 op DHCP (client) gezet die na een reboot niets van de dhcp server overnam maar bleef staan op 10.0.0.1 (dacht ik). Toen interne disk verwijderd en het image geflashd naar standaard. Geen resultaat. Toen bericht op forum gezet... Ik zie wel enkele leds twee groene en een rode die knippert zodra er een netwerkkabel wordt ingestoken. Wellicht zegt het zo iets meer, en alvast bedankt voor je reactie.
theparasol Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Dit is gewoon die 7020 netwerk hardwarebug. Heb ik ook gehad met mijn US robotics 8000A-02 router. Voor het aanpassen van de condensatoren konden die beiden ook niet met elkaar overweg. Na het aanpassen loopt het als een zonnetje. Ik zou een andere router inzitten of die condensatoren aanpassen. suc6
Tonskidutch Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 theparasol, wel in een eerder bericht werkte de crossover cable ook niet? maar goed de netwerk hardware bug is bekend.. en oplosbaar. Simonski, maar waarom jullie zo'n router in je lan hangen (en dan nog wel een gegeven paard) is mij onduidelijk. volgens mij kun je enkel in bootmodus de ip wijzigen (maar ik heb de ballen verstand van een 7020) cheers Nescio Nits
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen